Profi a scos din magazine un producător local, la două luni de la prelungirea contractului! „Paguba mea a fost de 300.000 de lei”
Profi a scos din magazine un producător local, la două luni de la prelungirea contractului! „Paguba mea a fost
18 Jun, 2024 16:56
ZIUA de Constanta
1139
Marime text
Profi a scos din magazine un producător local, la două luni de la prelungirea contractului și creșterea comenzilor cu 30%. Este vorba despre prăvălia D Art, o companie care produce o gamă largă de deserturi, în special profiterol și mousse-uri.
Ce spune Florin Ioniță, patronul firmei
Florin Ioniță, patronul firmei, descrie părțile foarte bune ale supermarketurilor care lucrează în România, dar și felul în care își folosesc forța ca să supună piața.
În Decembrie 2023, Profi a prelungit cu încă un an contractul cu firma Prăvălia D Art, ale căror produse le vindea de circa doi ani. Proprietarul Prăvăliei D Art descrie sistemul de retail ca având și multe exigențe bine venite, care fac bine consumatorului. El spune că, pe baza contractului, a început să comande din timp materia primă, cutiile de baxare, ambalaje, etichete șamd, în vederea onorării contractului. După două luni, în februarie 2024 a primit notificarea de reziliere unilaterală a contractului.
Ca să te listezi într-un lanț de retail trebuie să treci prin niște filtre foarte dificile, explică Florin Ioniță, într-o discuție cu jurnaliștii hotnews.ro. Conform lui, oricât de contraintuitiv ar părea, cel mai greu e să găsești pe cineva de la marile rețele.
„Persoanele de contact: buy-erii sau oamenii care se ocupă de achiziții sunt foarte-foarte greu de găsit. Și chiar dacă reușești să dai de ei, o să constați că nu sunt printre cei mai cooperanți oameni, cu mici excepții”, spune Ioniță.
De exemplu, adaugă el, „există mai mulți retaileri din partea cărora, în ciuda numeroaselor solicitări, nu am obținut nici măcar o reacție”.
„Printre alte lucruri care ne-au surprins neplăcut în relația cu Profi au fost: nereturnarea contractelor semnate de retailer, ceea ce ar face grea căutarea dreptății în instanțe, schimbarea unilaterala a condițiilor contractuale, respingerea ajustării prețurilor la nivelul pieței împreuna cu neacordarea preavizului contractual de 60 de zile. Toate acestea ne-au generat pierderi de peste 300,000 RON”, susține Ioniță.
Micile pierderi se adună
„Apar tot felul de alte mici probleme” spune Ioniță. „Spre exemplu, dacă este un om răuvoitor la recepție, care vrea să ducă acasă un bax din ce produci tu, îți spune că în loc de 200 de baxuri sunt doar 199. Tu, de la sute de kilometri distanță, nu prea ai cum să contești asta. Și orice antreprenor o să-și spună: e doar un bax, dă-l încolo!”.
„Dar aceste baxuri se adună și o să realizezi anual o pierdere de 5% din cauza problemelor de transport sau că ți se spune că marfa a ajuns ușor lovită. N-o să plătești 600 lei să aduci acasă o cutie din celălalt colț al țării astfel vei marca pierderea. Acest gen de lucruri se întâmplă, sunt situații reale. Și da, eu am avut 5% pierderi în 2023 din aceste motive”, pretinde patronul de la Prăvălia D Art.
În locul celor de la Prăvălia D Art a fost listat un alt produs
În locul celor de la Prăvălia D Art a fost listat un alt produs (asociat brandului Nestle) la un preț dublu față de cel practicat de Prăvălia D Art.
„Produsele mele se vindeau la prețul de 7,49 lei, cel nou se vinde la 11,99 lei –nu înțeleg din punct de vedere economic de ce retailerul ar face asta, având în vedere că inflația cumulată a anilor 2022 și 2023 depășește 24%”, spune nedumerit Ioniță.
Sursa: stiripesurse.ro
Citește și:
Imobiliare ConstanțaAutorizație de construire pentru magazinul Profi de la CET
Ce spune Florin Ioniță, patronul firmei
Florin Ioniță, patronul firmei, descrie părțile foarte bune ale supermarketurilor care lucrează în România, dar și felul în care își folosesc forța ca să supună piața.
În Decembrie 2023, Profi a prelungit cu încă un an contractul cu firma Prăvălia D Art, ale căror produse le vindea de circa doi ani. Proprietarul Prăvăliei D Art descrie sistemul de retail ca având și multe exigențe bine venite, care fac bine consumatorului. El spune că, pe baza contractului, a început să comande din timp materia primă, cutiile de baxare, ambalaje, etichete șamd, în vederea onorării contractului. După două luni, în februarie 2024 a primit notificarea de reziliere unilaterală a contractului.
Ca să te listezi într-un lanț de retail trebuie să treci prin niște filtre foarte dificile, explică Florin Ioniță, într-o discuție cu jurnaliștii hotnews.ro. Conform lui, oricât de contraintuitiv ar părea, cel mai greu e să găsești pe cineva de la marile rețele.
„Persoanele de contact: buy-erii sau oamenii care se ocupă de achiziții sunt foarte-foarte greu de găsit. Și chiar dacă reușești să dai de ei, o să constați că nu sunt printre cei mai cooperanți oameni, cu mici excepții”, spune Ioniță.
De exemplu, adaugă el, „există mai mulți retaileri din partea cărora, în ciuda numeroaselor solicitări, nu am obținut nici măcar o reacție”.
„Printre alte lucruri care ne-au surprins neplăcut în relația cu Profi au fost: nereturnarea contractelor semnate de retailer, ceea ce ar face grea căutarea dreptății în instanțe, schimbarea unilaterala a condițiilor contractuale, respingerea ajustării prețurilor la nivelul pieței împreuna cu neacordarea preavizului contractual de 60 de zile. Toate acestea ne-au generat pierderi de peste 300,000 RON”, susține Ioniță.
Micile pierderi se adună
„Apar tot felul de alte mici probleme” spune Ioniță. „Spre exemplu, dacă este un om răuvoitor la recepție, care vrea să ducă acasă un bax din ce produci tu, îți spune că în loc de 200 de baxuri sunt doar 199. Tu, de la sute de kilometri distanță, nu prea ai cum să contești asta. Și orice antreprenor o să-și spună: e doar un bax, dă-l încolo!”.
„Dar aceste baxuri se adună și o să realizezi anual o pierdere de 5% din cauza problemelor de transport sau că ți se spune că marfa a ajuns ușor lovită. N-o să plătești 600 lei să aduci acasă o cutie din celălalt colț al țării astfel vei marca pierderea. Acest gen de lucruri se întâmplă, sunt situații reale. Și da, eu am avut 5% pierderi în 2023 din aceste motive”, pretinde patronul de la Prăvălia D Art.
În locul celor de la Prăvălia D Art a fost listat un alt produs
În locul celor de la Prăvălia D Art a fost listat un alt produs (asociat brandului Nestle) la un preț dublu față de cel practicat de Prăvălia D Art.
„Produsele mele se vindeau la prețul de 7,49 lei, cel nou se vinde la 11,99 lei –nu înțeleg din punct de vedere economic de ce retailerul ar face asta, având în vedere că inflația cumulată a anilor 2022 și 2023 depășește 24%”, spune nedumerit Ioniță.
Sursa: stiripesurse.ro
Citește și:
Imobiliare ConstanțaAutorizație de construire pentru magazinul Profi de la CET
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii