Proiect de lege pentru reglementarea activității de voluntariat în România. Ce prevede acesta
Proiect de lege pentru reglementarea activității de voluntariat în România. Ce prevede acestaGuvernul a adoptat proiectul de lege inițiat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse privind reforma sistemului de asistență socială din România.
Potrivit unui comunicat al Executivului, proiectul a avut ca obiectiv asigurarea unor condiții decente de viață în toate centrele în care sunt primite persoane vulnerabile, indiferent dacă este vorba despre vârstnici, copii sau persoane cu dizabilități, precum și îmbunătățirea cadrului legislativ care reglementează sistemul de asistență socială în România.
„Au fost simplificate multe dintre proceduri, debirocratizate etapele și întărită funcția de control efectiv în teren pe care o au inspectorii sociali.
Noul cadru legal nu mai permite funcționarea vreunui centru de asistență socială înainte de controlul temeinic în teren al inspectorilor, în cel mult 15 zile de la transmiterea cererii de licențiere.
Durata licenței provizorii se reduce de la 12 luni la 3 luni, respectiv 6 luni pentru centrele fără cazare. De asemenea, licența provizorie se acordă o singură dată. Cei care doresc acreditarea vor fi consiliați gratuit de către reprezentanții Agenției Naționale de Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), astfel încât să cunoască toate obligațiile pe care le au potrivit legislației.
În cazul în care se constată încălcări ale condițiilor din noua legislație, licența va fi suspendată și retrasă mult mai rapid. Totodată, se introduc controalele inopinate, astfel încât furnizorii de servicii sociale să știe că trebuie să respecte în permanență drepturile beneficiarilor, nu doar când se licențiază“ - au mai precizat reprezentanții Biroului de Presă al Guvernului României.
Întreg sistemul de asistență socială va fi digitizat și vor fi înființate registre cu toți beneficiarii și furnizorii astfel încât datele să fie disponibile în timp real. Informațiile din documentația electronică vor putea fi confruntate în mod operativ cu situația din teren în timpul controalelor: numărul de beneficiari, proveniența lor, condițiile pentru care a fost acordată licența etc.
Pachetul legislativ pune accentul pe parteneriatul cu societatea civilă, cultele religioase, instituțiile de învățământ, Avocatul Poporului, Consiliul de Monitorizare și celelalte instituții.
Pachetul legislativ aprobat astăzi include modificări și completări esențiale a Legii cadru a asistenței sociale, care privesc în principal: creșterea gradului de profesionalizare a sistemului de asistență socială și reglementarea finanțării asistenței sociale pe baza principiului „finanțarea este în interesul beneficiarului”.
Citește și:
DJST Constanța desfășoară campania de informare „Time to move 2023“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp