Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:20 05 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiect în transparență decizională Ce este Comitetul de monitorizare a reformei sistemului public de pensii și cu ce se va ocupa

ro

28 Dec, 2021 00:00 1766 Marime text
  • Reforma sistemului public de pensii este un punct de bază potrivit Planului Național de Redresare și Reziliență
  • De altfel, Ministerul Muncii a propus constituirea comitetului de monitorizare a reformei sistemului public de pensii
 
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a publicat, în transparență decizională, Proiectul de Ordin privind constituirea comitetului de monitorizare a reformei sistemului public de pensii potrivit Planului Național de Redresare și Reziliență.
 
Comitetul reprezintă o structură partenerială între Ministerul Muncii și Ministerul Finanțelor, în calitate de instituții responsabile de implementarea Componentei C8 și monitorizarea acesteia, respectiv „Reforma fiscala si reforma sistemului public de pensii” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, în raport de jaloanele, țintele și indicatori asumați prin PNRR și corelat cu activitatea furnizorului de asistență tehnică stabilită după îndeplinirea jalonului cu numărul secvențial nr. 211 din cadrul Anexei la Decizia de Implementare a Consiliului nr. 608/27.09.2021.
 
Comitetul asistă Guvernul României, respectiv Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Casa Națională de Pensii Publice în elaborarea și monitorizarea politicii în domeniul sistemului public de pensii.
 
Comitetul este alcătuit din membrii și invitați, în funcție de obiectul dezbaterilor și documentelor discutate în cadrul reuniunilor acestuia. Comitetul este condus de ministrul muncii și solidarității sociale, care coordonează implementarea „Reformei sistemului public de pensii” din cadrul Planului Național de Redresare. Comitetul este alcătuit din următorii membri: ministrul muncii, ministrul finanțelor, președintele Casei Naționale de Pensii.  Pot fi invitați următorii: președintele Camerei Deputaților sau Președintele Senatului, ministrul justiției, ministrul afacerilor externe, ministrul transporturilor, președintele Consiliului Autorității pentru Supraveghere Financiară, președintele Curții de Conturi a României, președintele Consiliului Fiscal, alți reprezentanți.
 
Atribuțiile comitetului sunt:
  1. Contribuie la elaborarea direcțiilor strategie și de programare a reformei sistemului de pensii
  2. Asigură cadrul decizional și dezbatere pentru implementarea unei reforme a sistemului de pensii sustenabilă din punct de vedere financiar, care corectează inechitățile din cadrul sistemului public de pensii, consolidează principul contributivității și sporește gradul de adecvare al pensiilor minime;
  3. Monitorizează implementarea reformei sistemului de pensii și progresele înregistrate în îndeplinirea obiectivelor acesteia;
  4. Monitorizează și ex-post implementarea obiectivelor „Reformei sistemului public de pensii”
  5. Analizează și/sau emite puncte de vedere cu privire la documentele de politică publică, și lucrările comisiei tehnice cu privire la implementarea obiectivelor din cadrul reformei sistemului public de pensii;
  6. Analizează, avizează și emite puncte de vedere cu privire la livrabilele furnizorului de asistență tehnică;
  7. Analizează și emite puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative ce vor duce la îndeplinire obiectivele asumate în cadrul reformei sistemului public de pensii;
  8. Coordonează și îndrumă comisia tehnică pentru realizarea documentațiilor tehnice necesare desfășurării activității comitetului și îndeplinirii scopului și rolului acestuia;
  9. Dezbate orice problemă care vizează evoluția și/sau implementarea „reformei sistemului public de pensii”;
  10. Avizează sintezele activității comitetului în vederea asigurării transparenței.
 
Comitetul se reunește cel puțin trimestrial pe perioada implementării reformei și ori de câte ori este necesar pe perioada de monitorizare ex-post.
 
PRECIZĂRI:
         
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și:

Se tipăresc taloanele de pensie pentru ianuarie, cu noile valori majorate. Anunțul ministrului Muncii şi Solidarităţii Sociale
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii