Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:18 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiect Legislaţia privind circulaţia trotinetelor electrice pe drumurile publice, reglementată. Ce modificări vor apărea (document)

ro

17 Jan, 2020 00:00 2038 Marime text

Ministerul Afacerilor Interne a publicat în transparenţă decizională, pe 15 ianuarie 2020, un proiect de Ordonanţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Pe scurt, urmează să fie implementate o serie de condiţii care nu se aflau până acum în cadrul legislativ. Pentru trotinetele electrice va fi permisă conducerea numai de către persoanele care au cel puţin 14 ani, pe piste special amenajate sau pe sectoarele de drum unde viteza maximă este de 50km/h.




Ministerul Afacerilor Interne a publicat în transparenţă decizională, pe 15 ianuarie 2020, un proiect de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Pe scurt, urmează să fie implementate o serie de condiţii care nu se aflau până acum în cadrul legislativ. Pentru trotinetele electrice va fi permisă conducerea numai de către persoanele care au cel puţin 14 ani, pe piste special amenajate sau pe sectoarele de drum unde viteza maximă este de 50km/h.


Cum se circulă în afară


Cercetarea legislaţiei rutiere a altor state europene cu privire la circulaţia trotinetelor electrice pe drumurile publice a relevat următoarele:
- este interzisă în state precum: Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord;
- este permisă în state precum: Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franţa şi Olanda;

- nu este reglementată încă în Bulgaria, Grecia, Polonia, Spania, Ungaria şi Croaţia.
În Germania, cei care conduc trotinete electrice trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani, nu au voie să meargă cu o viteză mai mare de 20 km/h şi nu le este permis accesul pe trotuar sau în zonele pietonale.


În Austria, trotinetele electrice sunt încadrate la categoria biciclete şi biciclete electrice şi pot circula pe piste de biciclete, cu excepţia cazului când nu este amenajată o asemenea pistă, viteza maximă admisă fiind de 25 km/h.
În Belgia, regulile aplicabile sunt diferenţiate în funcţie de viteza cu care se deplasează utilizatorul. Viteza maximă permisă este de 18 km/h.


În Danemarca, circulaţia se desfăşoară exclusiv pe piste de biciclete cu viteza maximă de 20 km/h. Este interzisă circulaţia trotinetelor pe timpul nopţii.



În Italia, viteza de deplasare a trotinetelor electrice este permisă până la 20 km/h.
În Olanda, trotinetele electrice se pot deplasa pe pistele de biciclete şi intră în categoria mopedelor speciale, cu viteză constructivă maximă de 45 km/h, însă, pentru a fi utilizate pe drumurile publice, altele decât pistele de biciclete, fiecare model trebuie suspus unui proces de avizare, la cererea producătorului, importatorului, comerciantului, derulat de către Ministerului Infrastructurii cu prijinul tehnic al RDV (echivalentul Registrului Auto Român).
În Franţa, circulaţia trotinetelor electrice este permisă numai pe pistele pentru biciclete, iar în lipsa acestora, numai pe drumurile publice unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h. Este interzisă circulaţia trotinetelor electrice în afara localităţilor, cu excepţia pistelor pentru biciclete.


Un singur conducător de trotinetă a murit în România


La nivel naţional, în perioada 2016 – 2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice. În urma acestor evenimente, un conducător de trotinetă electrică a decedat, 37 au fost răniţi grav, iar 156 răniţi uşor.
Ce modificări vor urma


Proiectul cuprinde dispoziţii prin care se extinde definiţia bicicletei, în sensul reglementării bicicletei echipate cu motor electric. De asemenea, se defineşte trotineta electrică, în sensul reglementării acelei categorii de vehicul care să corespundă gradului de siguranţă pe care trebuie să îl asigure un vehicul atunci când este utilizat pentru transportul persoanelor pe drumul public, fără a se circumscrie caracteristicilor tehnice prevăzute pentru alte categorii de vehicule.


Bicicletele şi trotinetele electrice vor fi conduse pe pista pentru biciclete şi, în lipsa acestei piste, circulaţia trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h. Se reglementează în mod clar categoriile de vehicule care pot circula pe drumurile publice, interdicţia expresă cu privire la circulaţia altor vehicule şi sancţiunea corelativă nerespectării acesteia.


Vor fi stabilite norme de conduită pentru conducătorul de trotinetă electrică şi sancţiunea corelativă pentru nerespectarea acestora.
Se asimilează pietonilor şi conducătorii de vehicule a căror viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 6 km/h şi sunt echipate cu un motor electric şi se stabileşte sancţiunea contravenţională pentru nerespectarea normelor privind circulaţia trotinetelor electrice.


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii