Proteste reluate „Actuala conducere se agaţă ca spânzuratul de frânghie cu intenţia de a distruge potenţialul economic al Portului Constanţa“ (galerie foto)
Proteste reluate: „Actuala conducere se agaţă ca spânzuratul de frânghie cu intenţia de a distruge potenţialul
21 Apr, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2290
Marime text
După o pauză de două săptămâni, operatorii şi sindicaliştii portuari au reluat, ieri dimineaţă, protestele împotriva actualei conduceri a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC). „Protestele au fost întrerupte doar pentru că au fost sărbătorile pascale, o săptămână înainte de Paşti, o săptămână după. Am reluat protestele, acelaşi obiectiv, aceeaşi motivaţie: demiterea Consiliului de Administraţie şi a conducerii executive a Portului Constanţa pentru incompetenţă, abuzuri şi corupţie“, a declarat Mircea Burlacu, liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP).
Aproximativ 300 de protestatari, reprezentanţi ai organizaţiei patronale „Operatorul Portuar“ şi ai FNSP au solicitat din nou, în faţa Gării Maritime, schimbarea conducerii Portului Constanţa. Acţiunea lor a fost, ca de obicei, una gălăgioasă, pe fondul vuvuzelelor şi al zgomotelor de butoaie şi utilaje. De data aceasta, autorizaţia pentru desfăşurarea protestelor este valabilă până pe data de 29 mai, în intervalul orar 8.00 - 18.00.
Ca şi până acum, el susţine că actualul Master Plan al Portului Constanţa „prevede ca tot portul vechi să fie inclus în oraş, să fie transformat într-o zonă de protipendadă, exclusivistă, cu cazinouri, cu restaurante şi cluburi de noapte, ceea ce, evident, presupune ca toate afacerile privind încărcarea şi descărcarea în portul vechi să înceteze“. Extrem de vehement la adresa conducerii executive a CN APMC, liderul FNSP consideră că „indivizii ăştia care, în mod nefericit, astăzi conduc Portul Constanţa, nu au o viziune pentru că ştiu că nu vor mai sta mult pentru funcţii. Probabil că întinderea viziunii lor se va opri în momentul în care tot terenul portuar va fi supus unui boom imobiliar, cu preţuri pe măsură“. Mircea Burlacu critică actuala conducere pe motiv că intenţionează să transforme zona portului vechi „într-o zonă cu fiscalitate separată, cu locuinţe rezidenţiale la care să vină cu vaporul, să acosteze la cazinouri şi cluburi de noapte, să-şi satisfacă necesităţile mondene“.
Am solicitat un punct de vedere directorului general al Portului Constanţa, Valeriu Ionescu, pe marginea criticilor aduse de protestatari, dar acesta nu a comentat în niciun fel. În cazul în care va transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
În altă ordine de idei, amintim că Ministerul Transporturilor a dispus efectuarea unui control al activităţii CN APMC de către Corpul de Control. Acesta din urmă s-a aflat în Portul Constanţa vreme de trei săptămâni, înainte de Paşti, şi se pare că va reveni. Aceleaşi surse spun că după finalizarea acestui control conducerea Portului Constanţa riscă să fie demisă.
Aproximativ 300 de protestatari, reprezentanţi ai organizaţiei patronale „Operatorul Portuar“ şi ai FNSP au solicitat din nou, în faţa Gării Maritime, schimbarea conducerii Portului Constanţa. Acţiunea lor a fost, ca de obicei, una gălăgioasă, pe fondul vuvuzelelor şi al zgomotelor de butoaie şi utilaje. De data aceasta, autorizaţia pentru desfăşurarea protestelor este valabilă până pe data de 29 mai, în intervalul orar 8.00 - 18.00.
Portul vechi, zonă cu fiscalitate redusă?
Chiar dacă de la demararea acestor proteste, pe data de 9 martie, şi până acum, protestatarii nu au reuşit să obţină nimic, ei susţin că nu îşi pierd speranţa. „Aşteptăm să fim contactaţi de reprezentaţii Ministerului Transporturilor pentru alte soluţii decât cele care ni s-au propus până acum, adică extinderea controlului Corpului de Control. Suntem mai hotărâţi ca niciodată, pentru că actuala conducere a Portului se agaţă ca spânzuratul de frânghie să rămână în continuare pe scaune, cu intenţia de a distruge potenţialul economic al Portului Constanţa. Le cerem să plece“, a declarat Mircea Burlacu.Ca şi până acum, el susţine că actualul Master Plan al Portului Constanţa „prevede ca tot portul vechi să fie inclus în oraş, să fie transformat într-o zonă de protipendadă, exclusivistă, cu cazinouri, cu restaurante şi cluburi de noapte, ceea ce, evident, presupune ca toate afacerile privind încărcarea şi descărcarea în portul vechi să înceteze“. Extrem de vehement la adresa conducerii executive a CN APMC, liderul FNSP consideră că „indivizii ăştia care, în mod nefericit, astăzi conduc Portul Constanţa, nu au o viziune pentru că ştiu că nu vor mai sta mult pentru funcţii. Probabil că întinderea viziunii lor se va opri în momentul în care tot terenul portuar va fi supus unui boom imobiliar, cu preţuri pe măsură“. Mircea Burlacu critică actuala conducere pe motiv că intenţionează să transforme zona portului vechi „într-o zonă cu fiscalitate separată, cu locuinţe rezidenţiale la care să vină cu vaporul, să acosteze la cazinouri şi cluburi de noapte, să-şi satisfacă necesităţile mondene“.
Am solicitat un punct de vedere directorului general al Portului Constanţa, Valeriu Ionescu, pe marginea criticilor aduse de protestatari, dar acesta nu a comentat în niciun fel. În cazul în care va transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
În altă ordine de idei, amintim că Ministerul Transporturilor a dispus efectuarea unui control al activităţii CN APMC de către Corpul de Control. Acesta din urmă s-a aflat în Portul Constanţa vreme de trei săptămâni, înainte de Paşti, şi se pare că va reveni. Aceleaşi surse spun că după finalizarea acestui control conducerea Portului Constanţa riscă să fie demisă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii