Protocol între CN APM SA şi Operatorul Portuar. Şi-au unit eforturile pentru dezvoltarea Portului Constanţa (galerie foto)
Protocol între CN APM SA şi Operatorul Portuar. Şi-au unit eforturile pentru dezvoltarea Portului Constanţa
20 Jan, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
3277
Marime text
Ieri s-a semnat un protocol de colaborare între Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) şi Constanţa Port Business Association (Operatorul Portuar). Protocolul a fost semnat de directorul general al CN APM SA, Nicolae Dan Tivilichi, şi preşedintele Constanţa Port Business Association, Viorel Panait.
„Acest protocol de colaborare are câteva direcţii clare, care reprezintă dezvoltarea Portului Constanţa. Este vorba şi de patrimoniul administraţiei, deoarece ne dorim să dezvoltăm Stadionul «Portul», Şcoala Portuară, Spitalul CF. Intrăm într-o etapă în care patronatele şi administraţia îşi unesc eforturile pentru dezvoltarea Portului Constanţa“, a declarat directorul CN APMC, Dan Tivilichi.
La rândul său, Viorel Panait, reprezentantul Operatorului Portuar, a declarat că, după o perioadă de căutări, a fost găsit, în sfârşit, un numitor comun pentru desfăşurarea activităţii. „Comunitatea portuară, adică patronatele şi sindicatele, au găsit un interlocutor în Compania Naţională, care să pună în mişcare sinergii pentru dezvoltarea portului şi a infrastructurii de transport naval. Cred că acesta este momentul de normalitate prin care lucrează toate porturile. Ne propunem proiecte comune, care să genereze prosperitate, atât pentru comunitatea portuară, cât şi pentru oraş. Credem că, în aceste condiţii, vom putea să generăm afaceri noi, locuri de muncă şi cu toţii să câştigăm bani. Protocolul semnat azi (n.r. ieri) este de natură să clarifice situaţia contractelor de închiriere, de utilizare a infrastructurii, realizarea dezideratului mai vechi cu privire la comisia de monitorizare a concesiunilor portuare. De asemenea, protocolul are în vedere revizuirea periodică, atunci când este necesar, a proiectului de Master Plan, a unei strategii realiste privind sectorul naval, aplicarea unor politici tarifare transparente şi fundamentate pe costuri directe. Mai sunt avute în vedere derularea unor dezbateri publice, organizarea unor proiecte social-educative. Protocolul va institui un cadru modern, flexibil, care va ajuta la dezvoltarea reală a activităţii navale. Suntem convinşi că vom avea rezultate bune dacă vom sta împreună în faţa provocărilor economice“, a punctat Viorel Panait.
Protocolul semnat ieri îşi propune, printre altele, colaborarea dintre cele două părţi semnatare în scopul identificării unor soluţii optime de interes comun şi naţional şi al demarării unor acţiuni concrete şi imediate pentru rezolvarea problemelor existente în Portul Constanţa, pentru promovarea portului şi menţinerea acestuia la un nivel competitiv pe pieţele în domeniu. Acesta va stabili un program concret, cu termene exacte de demarare a acţiunilor şi/sau de implementare a unor măsuri necesare.
Nicolae Dan Tivilichi a mai precizat că, miercuri, Portul Constanţa a semnat cofinanţare pe fonduri europene pe 2017-2018 de peste 174 de milioane de lei. „Sunt două proiecte: cel de dragaj, care înseamnă adâncimea la cote proiectate, şi cel de reabilitare a întregii reţele de canalizare şi a celei electrice. Lucrăm în acest moment pentru a reuşi să finanţăm un studiu de fezabilitate privind reabilitarea întregii infrastructuri rutiere din Portul Constanţa. În rest, se lucrează la proiecte din surse proprii“, a mai spus directorul general al CN APM SA.
„Acest protocol de colaborare are câteva direcţii clare, care reprezintă dezvoltarea Portului Constanţa. Este vorba şi de patrimoniul administraţiei, deoarece ne dorim să dezvoltăm Stadionul «Portul», Şcoala Portuară, Spitalul CF. Intrăm într-o etapă în care patronatele şi administraţia îşi unesc eforturile pentru dezvoltarea Portului Constanţa“, a declarat directorul CN APMC, Dan Tivilichi.
La rândul său, Viorel Panait, reprezentantul Operatorului Portuar, a declarat că, după o perioadă de căutări, a fost găsit, în sfârşit, un numitor comun pentru desfăşurarea activităţii. „Comunitatea portuară, adică patronatele şi sindicatele, au găsit un interlocutor în Compania Naţională, care să pună în mişcare sinergii pentru dezvoltarea portului şi a infrastructurii de transport naval. Cred că acesta este momentul de normalitate prin care lucrează toate porturile. Ne propunem proiecte comune, care să genereze prosperitate, atât pentru comunitatea portuară, cât şi pentru oraş. Credem că, în aceste condiţii, vom putea să generăm afaceri noi, locuri de muncă şi cu toţii să câştigăm bani. Protocolul semnat azi (n.r. ieri) este de natură să clarifice situaţia contractelor de închiriere, de utilizare a infrastructurii, realizarea dezideratului mai vechi cu privire la comisia de monitorizare a concesiunilor portuare. De asemenea, protocolul are în vedere revizuirea periodică, atunci când este necesar, a proiectului de Master Plan, a unei strategii realiste privind sectorul naval, aplicarea unor politici tarifare transparente şi fundamentate pe costuri directe. Mai sunt avute în vedere derularea unor dezbateri publice, organizarea unor proiecte social-educative. Protocolul va institui un cadru modern, flexibil, care va ajuta la dezvoltarea reală a activităţii navale. Suntem convinşi că vom avea rezultate bune dacă vom sta împreună în faţa provocărilor economice“, a punctat Viorel Panait.
Protocolul semnat ieri îşi propune, printre altele, colaborarea dintre cele două părţi semnatare în scopul identificării unor soluţii optime de interes comun şi naţional şi al demarării unor acţiuni concrete şi imediate pentru rezolvarea problemelor existente în Portul Constanţa, pentru promovarea portului şi menţinerea acestuia la un nivel competitiv pe pieţele în domeniu. Acesta va stabili un program concret, cu termene exacte de demarare a acţiunilor şi/sau de implementare a unor măsuri necesare.
Despre preţurile chiriilor în port
Directorul general al CN APM SA, Nicolae Dan Tivilichi, a mai spus: „Chiria în portul Constanţa nu reprezintă singurul mod în care compania îşi câştigă veniturile. Veniturile pe metru pătrat la operatorii portuari, care sunt 70 la număr, se situează între 20 şi 30 de euro mp/lună. Acestea sunt veniturile pe care le primeşte administraţia. Uităm să adăugăm marfa, care aduce profit companiei. Pentru port este important să aibă trafic de marfă, care aduce şi locuri de muncă, şi venituri companiei. Nivelul chiriei trebuie privit în ansamblu. Pentru a înţelege acest fenomen, nu trebuie pusă întrebarea «cât este chiria?». Este mai corect să întrebi care este venitul pe care îl aduce acest operator portuar. Toţi operatorii portuari se învârt în jurul aceleiaşi valori a chiriei, plus/minus 10-15%. Există diferenţe ale chiriei între cei care au sau nu au ieşire directă la apă. Este foarte greu să contabilizezi, să spui că ai pierdut milioane de euro că nu ai luat chirie. Poate ai putea pierde mai multe milioane de euro dacă impui o chirie foarte mare şi nu-ţi vine marfă“.Nicolae Dan Tivilichi a mai precizat că, miercuri, Portul Constanţa a semnat cofinanţare pe fonduri europene pe 2017-2018 de peste 174 de milioane de lei. „Sunt două proiecte: cel de dragaj, care înseamnă adâncimea la cote proiectate, şi cel de reabilitare a întregii reţele de canalizare şi a celei electrice. Lucrăm în acest moment pentru a reuşi să finanţăm un studiu de fezabilitate privind reabilitarea întregii infrastructuri rutiere din Portul Constanţa. În rest, se lucrează la proiecte din surse proprii“, a mai spus directorul general al CN APM SA.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii