Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:22 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raport al Curţii de Conturi Plăţi considerate nelegale la Primăria Băneasa

ro

13 Feb, 2020 00:00 2372 Marime text

Curtea de Conturi a verificat Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Băneasa! Conform Raportului public pe anul 2018, entitatea a efectuat în anul 2018 plăţi nelegale reprezentând indemnizaţii stabilite şi aprobate în afara cadrului legal pentru personalul serviciilor de urgenţă voluntare din aparatul propriu al primarului UATC Băneasa, în sumă totală de 9.872 lei, şi indemnizaţii pentru activităţi neefectuate de personalul voluntar în sumă totală de 180 lei; total plăţi nelegale efectuate - 10.052 de lei.

Raportul Curţii de Conturi mai arată că „începând cu data de 01.05.2018, în cadrul Liceului Teoretic Băneasa activitatea de control financiar preventiv nu s-a desfăşurat urmare refuzului de exercitare a vizei de CFP de către persoana desemnată“.


Auditorii financiari mai arată că au fost identificate persoane fizice şi persoane juridice cu domiciliul/sediul pe raza comunei Băneasa, care desfăşoară activităţi agricole, dar care nu au declarat organului fiscal mijloacele/utilajele agricole aflate în proprietate în vederea impunerii. În timpul auditului a fost estimat impozit pe mijloacele de transport şi utilajele agricole în sumă de 6.422 lei.


„Neconstituirea şi nereţinerea de garanţii materiale/băneşti în sumă totală estimată de 21.600 lei de la persoanele care îndeplinesc calitatea de gestionar. Angajarea de cheltuieli nelegale privind drepturi salariale pentru activitatea prestată în proiecte finanţate din fonduri europene de către funcţiile de demnitate publică din cadrul UATC Băneasa, în sumă de 7.744 lei. Angajarea de cheltuieli nelegale privind drepturi salariale pentru activitatea prestată în proiecte finanţate din fonduri europene de către personalul de execuţie din aparatul propriu al primarului UATC Băneasa, în sumă de 116.316 lei“, potrivit Raportului public pe anul 2018.


Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Băneasa a efectuat în anul 2018 plăţi nelegale reprezentând indemnizaţii stabilite şi aprobate în afara cadrului legal pentru personalul serviciilor de urgenţă voluntare din aparatul propriu al primarului UATC Băneasa, în sumă totală de 9.872 lei, şi indemnizaţii pentru activităţi neefectuate de personalul voluntar în sumă totală de 180 lei; total plăţi nelegale efectuate - 10.052 lei.



S-au constatat abateri de la legalitate generatoare de prejudicii în sumă de 210.961 lei în ceea ce priveşte încasarea taxelor şi impozitelor locale, precum şi a operaţiunilor de casă aferente acestor activităţi în sensul nedepunerii în integralitate a numerarului încasat


La Liceul Teoretic Băneasa s-a constatat că în luna Iunie 2017 plăţile reprezentând normele didactice efectuate de cadrele didactice în regim plata cu ora s-au efectuat pentru 3 săptămâni, ţinând cont de norma didactică săptămânală, şi nu de numărul de ore efectiv prestate, conform orarelor şi zilelor lucrătoare din calendar, ceea ce a generat o plată nelegală de 15.839 lei care intră sub incidenţa prevederilor Legii nr. 78/2018 privind exonerarea personalului plătit din fonduri
publice de la plata unor sume reprezentând venituri de natură salarială.


Nerespectarea obligaţiei legale de virare a taxei de mediu la bugetul de stat pentru constituirea fondului de mediu, în sumă de 32.706 lei.
 

Măsuri luate pentru înlăturarea deficienţelor



În cazul înregistrărilor contabile eronate, entitatea a operat corecţiile necesare, întocmind note contabile. În ce priveşte sistemul de control intern managerial organizat la nivelul entităţii, în timpul auditului s-a procedat la actualizarea/realizarea procedurilor operaţionale. Au fost înregistrate în evidenţele fiscale construcţiile finalizate şi s-a determinat impozitul pe clădiri datorat;


În cazul persoanelor fizice şi persoane juridice cu domiciliul/sediul pe raza comunei Băneasa, care desfăşoară activităţi agricole, dar care nu au declarat organului fiscal mijloacele/utilajele agricole aflate în proprietate în vederea impunerii, în timpul auditului entitatea a procedat la iniţierea corespondenţei cu persoanele juridice care deţin exploataţii agricole în proprietate sau arendă.


Pentru persoanele care s-au prezentat cu documentele solicitate, entitatea
a procedat la înregistrarea mijloacelor de transport şi a utilajelor agricole în vederea impozitării şi la calcularea impozitelor şi penalităţilor datorate bugetului local de către acestea, urmare impunerii. Au fost actualizate contractele de garanţie materială existente şi au fost încheiate noi contracte de garanţie materială cu persoanele cu atribuţii de gestionari (4 salariaţi) pentru o valoare totală a garanţiei de 24.066 lei.


În timpul auditului, prin declaraţie rectificativă pentru anul 2018, s-a luat măsura înregistrării în evidenţa contabilă a obligaţiilor faţă de Fondul de mediu în sumă de 28.388,68 lei şi a penalităţilor datorate în sumă de 4.317,47 lei şi s-a virat suma de 32.706,15 lei la bugetul consolidat al statului.


Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenţei contabile şi a sistemelor de control intern. Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.

Citeşte şi

Nereguli găsite la Primăria Negru Vodă. Angajaţii au fost puşi să dea înapoi măriri de salarii (document)

Acţiuni de audit efectuate de Camera de Conturi Constanţa la Primăriile Limanu, Seimeni şi Tortoman. Ce s-a constatat (documente)
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii