Raport al Curții de Conturi. Nereguli constatate în Portul Constanța (DOCUMENT)
Raport al Curții de Conturi. Nereguli constatate în Portul Constanța (DOCUMENT)
08 May, 2024 10:27
ZIUA de Constanta
940
Marime text
Portul Constanța nu a reușit să recâștige rolul de hub la Marea Neagră, potrivit unui raport la Curții de Conturi.
Este vorba despre management defectuos și schimbător, lipsa de indicatori de performanță, terenuri nevalorificate, un grad redus de realizare a investițiilor și infrastructura portuară, rutieră și feroviară învechită
Raportul arată că, „din punct de vedere al cantității de marfă manipulată, în perioada auditată Portul Constanța și-a îmbunătățit poziția în topul porturilor europene care transportă anual peste un milion de tone de mărfuri. Cu toate acestea, România s-a situat sub media europeană din punct de vedere al cantității de marfă manipulate prin porturile maritime, deși Portul Constanța beneficiază de o poziție geografică avantajoasă.
În ce priveste traficul de containere, Portul Constanța nu a reușit să recâștige rolul de hub la Marea Neagră pentru mărfurile containerizate, deținut anterior perioadei auditate. Spre deosebire de Portul Constanța, unele porturi europene au raportat creșteri substanțiale în ce privește traficul de containere. În acest context, începând cu anul 2018, Portul Constanța si-a pierdut poziția în topul primelor 20 de porturi europene clasificate în funcție de volumul containerelor manipulate”, arată raportul.
„La porturile administrate de CNAPM CT, schimbul de date între membrii comunității portuare se realizează preponderent prin e-mail, fax, poștă, telefon, dar și prin aplicatii informatice puse la dispoziție de autoritățile cu atribuții în domeniul naval – CNAPM CT, Autoritatea Navală Română, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile S.A.”, mai arată raportul.
„Concluzia generală care s-a desprins în urma efectuării misiunii de audit a fost aceea că CNAPM CT şi-a asumat şi îndeplinit parţial obiectivele, atribuţiile şi responsabilităţile stabilite legal referitoare la activitatea de administrare a infrastructurii portuare din Portul Constanţa. Performanţa activităţii portuare a fost afectată semnificativ de acţiunea/inacţiunea instituţiilor statului cu atribuţii în gestionarea sistemului de transport în Romania, precum şi în administrarea infrastructurii rutiere şı feroviare care asigură conexiunea portului cu principalele centre de producţie şi consum”, se mai arată în document.
În secțiunea documente a materialului puteți consulta AUDITUL PERFORMANȚEI administrării infrastructurii portuare și a conectivității Portului Constanța la infrastructura națională de transport
Citește și:
Heinrig Impex SRL, Filiala București va amenaja un spațiu comercial în zona Poarta 1 a Portului Constanţa
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii