Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:03 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raport de Ziua Internaţională a Marinei Comerciale Îngrijorător! Tot mai multe probleme semnalate de navigatori pe navele pe care lucrează!

ro

30 Sep, 2016 00:00 2363 Marime text
Navigatorii români au marcat un moment important joi, 29 septembrie, de Ziua Internaţională a Marinei Comerciale, când este celebrată navigaţia, cu ajutorul căreia populaţia are în apropiere bunurile necesare produse în întreaga lume. „Această zi trebuie sărbătorită aşa cum se cuvine în România, mai cu fast, pentru că ţara noastră este o ţară maritimă. Statul trebuie să încurajeze oamenii să îmbrăţişeze meseria de navigator. România trebuie să încurajeze şcoala navală, să sprijine navigatorii şi să se gândească la viitorul acestei şcoli şi al tinerilor care devin navigatori”, a declarat, în cadrul unei conferinţe, preşedintele Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) şi al Inspectoratului Federaţiei Internaţionale a Navigatorilor, biroul România, Adrian Mihălcioiu.
 
În acest context, el a vorbit despre necesitatea ca statul să ofere şansa tinerilor de a-şi face cadeţia, practica marinărească necesară pentru a deveni navigatori. „În această zi de sărbătoare, ne gândim şi la tinerii absolvenţi ai şcolilor de marină care nu au unde face practică şi pentru care autorităţile statului nu dau niciun fel de ajutor din relaţiile bilaterale inter-europene, de a încerca să se găsească ţări cu o tradiţie mai mare în domeniul navigaţiei, pentru a face înţelegeri astfel încât tinerii noştri să poată să îşi termine cadeţia pe navele altor ţări”, a subliniat Mihălcioiu.
 
Preşedintele SLN a amintit şi despre proiectul ca România să obţină pavilion, care, deşi ar fi fost util, a fost lăsat deoparte. „Amintim eşuarea iniţiativei pavilionului românesc. Susţinem în continuare ideea ca România să aibă pavilion, deşi capitalul respectiv nu mai este românesc. Avem foarte multe societăţi, grupuri industriale, corporaţii care activează în România şi nu sunt neapărat româneşti, de ce să nu avem şi armatori străini care îşi înmatriculează navele în România, să putem să avem şi noi stagiarii noştri să îşi facă practică pe acele nave şi apoi să fie mai mulţi români marinari?”, a spus Mihălcioiu.

Statistici alarmante

În cadrul conferinţei, Mihălcioiu a prezentat şi o statistică referitoare la cazurile semnalate de navigatori la SLN, în ultimele două luni. Astfel, în doar două luni au fost semnalate 75 de cazuri venite de la navigatori care au întâmpinat probleme în voiajurile lor şi care au cerut ajutorul sindicatului. Numărul acestora este mai mare decât anii trecuţi.
 
„Mulţi navigatori pleacă fără să se informeze şi apoi apelează la noi atunci când întâmpină probleme la navă. La sediul SLN pot afla informaţii gratuite, fără condiţionarea de a deveni membri, însă noi nu putem interveni decât în cazurile cu care se confruntă membrii sindicatului nostru”, a explicat Adrian Mihălcioiu.
 
Printre problemele semnalate se numără debarcări fără plata drepturilor băneşti, accidentări sau concedii medicale fără compensaţie, condiţii grele de viaţă şi de muncă la navă, navigatori abandonaţi în Siria sau în alte zone de război, dispariţie de la navă, decese şi imposibilitatea repatrierii, a afirmat Mihălcioiu. Doar în cinci dintre aceste cazuri - cele mai grave - SLN a intervenit, pentru că niciunul dintre navigatorii care au sesizat SLN nu erau membri.

O săptămână de controale, în octombrie

Adrian Mihălcioiu a anunţat că în octombrie, spre sfârşitul lunii, va demara o serie de controale în porturile româneşti, pentru verificarea navelor în ceea ce priveşte respectarea condiţiilor de muncă şi a Convenţiei MLC 2006, care a fost ratificată în România şi care ar trebui să fie aplicată în totalitate în legislaţia românească până în luna noiembrie.
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii