Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
08:41 05 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Reorganizare la Ministerul Sănătății! Ce posturi vor fi disponibile în noile direcții

ro

10 Mar, 2022 00:00 1999 Marime text
 foto: unsplash.com/ Amir Arabshahi
  • Prin acest demers, se urmărește optimizarea proceselor manageriale ale Ministerului Sănătății
 
La începutul lunii martie, Ministerul Sănătății a publicat, în transaprență decizională, un proiect de lege pentru modificarea și completarea HG 144/2010 privin organizarea și funcționarea instituției. Mai exact, are loc o reorganizare instituțională.
 
Prin Ordonanțele de urgență ale Guvernului nr. 155/2020, cu modificările și completările ulterioare și nr. 124/2021 au fost stabilite o serie de atribuții în sarcina Ministerului Sănătății în ceea ce privește implementarea reformelor și investițiilor cuprinse în Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, în cadrul ministerului neexistând nicio structură cu astfel de atribuții. De asemenea, structura organizatorică a ministerului a fost modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 381/2020, având ca obiectiv principal combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, asfel încât în prezent structurile funcționale ale ministerului nu pot asigura îndeplinirea tuturor funcțiilor și atribuțiilor acestuia.
 
Astfel, se impune luarea unor măsuri de reorganizare, având drept scop creșterea capacității de soluționare a situațiilor din sfera de competență a ministerului în actualul context, respectiv îndeplinirea funcţiilor şi atribuţiilor în condiţii optime şi eficiente.
 
Prin acest demers, se urmărește optimizarea proceselor manageriale ale Ministerului Sănătății, condiție esențială în vederea realizării obiectivelor și scopului acestuia, astfel încât să poată fi asigurată îndeplinirea funcţiilor şi atribuţiilor acestuia în condiţii optime.
 
Reorganizarea se va face astfel:
  • Se înființează Direcția Politici de Resurse Umane în Sănătate, structură care va gestiona atribuțiile referitoare la resursele umane în sănătate și pregătirea profesională, prin preluarea atribuțiilor specifice și reorganizarea unor structuri din cadrul Direcției generală resurse umane, structuri și politici salariale, structură care se desființează, în vederea creșterii capacității administrative. În cadrul Direcției Politici de Resurse Umane în Sănătate va funcționa Serviciul de perfecționare în sănătate și recunoaștere profesională în domeniul sanitar, format din Biroul evaluare și pregătire profesională și Biroul recunoaştere a calificărilor şi reglementare.
  • Se înființează Direcția Juridică prin reorganizarea Direcției legislație, contencios și guvernanță corporativă, având în structură Serviciul avizare acte normative în cadrul căruia va funcționa un Compartiment avizare proiecte, Serviciul contencios administrativ și Compartimentul guvernanță corporativă.
  •  Se înființează Direcția generală implementare și monitorizare proiecte, astfel:
- în cadrul Direcției generale implementare și monitorizare proiecte se preia Unitatea de implementare și coordonare programe, care va funcționa la nivel de direcție;
- se înființează Direcția de implementare și monitorizare a PNRR, structură de specialitate în vederea implementării reformelor cu privire la Planul naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
- se înființează Serviciul financiar și contabilitate care va prelua personalul și atribuțiile din cadrul Direcției financiare- Serviciul financiar contabilitate referitoare la activitățile financiar contabile specifice în domeniul proiectelor și programelor cu finanțare externă nerambursabilă.
  • Se reorganizează Direcția financiară în Direcția Generală Economică prin preluarea atribuțiilor specifice acestei structuri  precum  și a Biroului investiții și a Biroului suport logistic din cadrul Direcției Investiții Patrimoniu și Logistică, structură care se desființează.  Direcția Generală Economică va fi condusă de un director general și un director general adjunct.
În cadrul Direcției Generale Economică vor funcționa următoarele structuri:
  • Serviciul Buget în cadrul căruia va funcționa Biroul finanțarea investițiilor
  • Serviciul financiar contabilitate
  • Biroul suport logistic și administrativ
 
  • Se înființează Direcția Achiziții, Patrimoniu și Infrastructuri Sanitare prin preluarea Serviciului achiziții și a atribuțiilor Compartimentului patrimoniu și Compartimentului infrastructuri sanitare din cadrul Direcției Investiții Patrimoniu și Logistică, structură care se desființează. Cele doua compartimente se reorganizează în  Serviciul patrimoniu și infrastructuri sanitare.
  • Se înființează Serviciul relații publice și presă, prin preluarea atribuțiilor Compartimentului relații cu presa și relații publice și ale Compartimentului relații cu publicul și registratură din cadrul Direcției relații cu presa, afaceri europene și relații internaționale, structură care se desființează;
  • Se înființează Serviciul relații externe și afaceri europene, prin preluarea atribuțiilor Compartimentului de afaceri europene și ale Compartimentului relații internaționale din cadrul Direcției relații cu presa, afaceri europene și relații internaționale, structură care se desființează;
  • Compartimentul Politici Publice, din cadrul Direcției monitorizare și implementare spitale regionale, va funcționa în subordinea directă a ministrului, pentru o mai bună implementare a politicilor publice în domeniul sănătății și implementarea viziunii administrative coerente în acest domeniu.
  • Se înființează Direcția Generală Sănătate Publică și Programe de Sănătate prin reorganizarea unor structuri din cadrul Direcției generală asistență medicală, medicină de urgență și programe de sănătate publică, structură care se desființează,  precum și prin înființarea unor noi structuri, astfel:
 - Se înființează Serviciul sănătate publică prin preluarea atribuțiilor  Serviciului coordonare, reglementare și monitorizare în sănătate publică,  structură care se desființează.
 În cadrul Serviciului sănătate publică se înființează următoarele structuri:
-  Biroul boli transmisibile și netransmisibile
-  Biroul factori de risc din mediul de viață și muncă

- Biroul de incluziune medico-socială
- Serviciul programe de sănătate publică se preia în cadrul Direcției Sănătate Publică și Programe de Sănătate.
  • Se înființează Direcția Generala Asistență Medicală prin preluarea unor structuri din cadrul Direcției generală asistență medicală, medicină de urgență și programe de sănătate publică, structură care se desființează,  astfel:
  • Serviciul de asistență medicală și planificare strategică
  • Serviciul medicină de urgență
  • Centrul operativ pentru situații de urgență
  • Se înființează Direcția Încadrări Personal și Structuri Sanitare prin preluarea unor atribuții și reorganizarea unor structuri din cadrul Direcției generală resurse umane, structuri și politici salariale, structură care se desființează, astfel:
  • Se preia Biroul Încadrări Personal
  • Se înființează Biroul Structuri Sanitare prin preluarea atribuțiilor Compartimentului structuri sanitare din cadrul Serviciului management și structuri sanitare, structură care se desființează.
  • Se înființează Biroul Drepturi Salariale prin preluarea atribuțiilor Biroului management drepturi salariale din cadrul Serviciului management și structuri sanitare care se desființează.
De asemenea, a fost suplimentat numărul de posturi al unor structuri existente în vederea creșterii capacității instituționale, Ministerul Sănătăţii urmând să funcționeze cu un număr  maxim de 429 posturi, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
Totodată, pentru desfășurarea activității economico-financiare poziția nr. 4 din Anexa nr. 3 a fost modificată, în sensul alocării autoturismului destinat activitatății de asigurare a reprezentării Ministerului Sănătăţii în faţa instanţelor judecătoreşti activității în relațiile cu Ministerul Finanțelor, trezorerie și banci. În urma reorganizării, stabilirea numărului total de funcţii publice de conducere se va face cu respectarea prevederilor art. 391 din O.U.G. nr. 57/2019, iar încadrarea funcționarilor publici în noile posturi, respectiv eliberarea acestora din funcțiile publice deținute, după caz, se vor face cu respectarea prevederilor art. 518 și 519 din O.U.G. nr. 57/2019.
 
PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


 
Citește și:

Ministerul Sănătății. Anunț despre completarea formularului digital de intrare în România

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii