Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:19 04 10 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Revolut cere Facebook rambursarea banilor pierduți de victimele fraudelor pe care le promovează. România, printre țările cele mai afectate

ro

04 Oct, 2024 15:26 970 Marime text
Foto: revolutRevolut cere ca Meta să se angajeze să ramburseze victimele fraudei, argumentând că inițiativa sa de partajare a datelor cu băncile și instituțiile financiare din Marea Britanie nu atinge ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global.

Conform unui comunicat oficial al companiei Revolut, un nou raport dezvăluie că platformele Meta rămân cea mai mare sursă a tuturor escrocherilor (62%), raportate la Revolut la nivel global în S1 2024, nefiind nicio schimbare semnificativă față de S2 2023 (64%)

Facebook a fost cea mai comună sursă, reprezentând volume de fraudă (39%) mai mult decât dublul față de următoarea cea mai mare platformă, WhatsApp (18%).

„Revolut, fintech-ul global cu peste 45 de milioane de clienți la nivel mondial, solicită Meta să se angajeze să distribuie rambursarea victimelor fraudei, argumentând că parteneriatul său anunțat recent de partajare a datelor cu băncile și instituțiile financiare din Marea Britanie nu atinge ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global. .

Revolut a lansat astăzi cea de-a doua tranșă a Raportului privind securitatea consumatorilor și criminalitatea financiară, care dezvăluie informații exclusive despre înșelătorie și fraudă din prima jumătate a anului 2024. Acesta a arătat că platformele Meta rămân principala sursă a tuturor înșelătoriilor raportate la Revolut în S1 2024 (62%). , fără modificări semnificative comparativ cu S2 2023 (64%)“ - transmite sursa citată

După anunțul că Meta va lansa un parteneriat de partajare a datelor cu băncile și instituțiile financiare din Marea Britanie pentru a preveni frauda, ​​Revolut este profund îngrijorat de faptul că inițiativa nu abordează ceea ce este necesar pentru a combate frauda.

Accentul este pus din nou pe instituțiile financiare să furnizeze date despre înșelătoriile observate pe platformele Meta, mai degrabă decât să investească Meta mai mult pentru a-și monitoriza propriile site-uri.
Această inițiativă se concentrează doar asupra Regatului Unit, când frauda este o problemă globală care afectează consumatorii și întreprinderile din multe țări.

Încă nu există niciun angajament de a participa la rambursarea victimelor fraudate pe platformele Meta, în ciuda faptului că compania ar putea profita de pe urma reclamelor false și frauduloase.

Șeful departamentului de criminalitate financiară al Revolut, Woody Malouf, a declarat: „Aceste planuri sunt pași mici, atunci când ceea ce are nevoie industria cu adevărat sunt salturi uriașe înainte. Ceea ce arată cel mai recent raport al nostru despre criminalitatea financiară este că platformele de social media nu numai că continuă să permită frauda, ​​dar și că problema este la fel de gravă astăzi ca și anul trecut. Victimele și instituțiile financiare încă suportă costurile. Aceste platforme nu au nicio responsabilitate în rambursarea victimelor și, prin urmare, nu au niciun stimulent să facă nimic în acest sens. Un angajament față de partajarea datelor, deși este necesar, pur și simplu nu este suficient de bun.

„Suntem încrezători în pașii pe care guvernul Regatului Unit îi face pentru a combate frauda, ​​dar ceea ce este nevoie urgent acum este ca Meta și alte companii de social media să se angajeze să sprijine victimele fraudei în același mod în care fac instituțiile financiare. Tăcerea lor în această problemă spune totul.

„Suntem pregătiți să facem partea noastră pentru a menține clienții în siguranță, la fel și ei. Ar trebui să fim ultima linie de apărare, nu singura linie de apărare.”


Înainte de noile reguli care urmează să fie impuse în Regatul Unit începând cu 7 octombrie 2024, principalele constatări ale Raportului Revolut privind securitatea consumatorilor și criminalitatea financiară subliniază importanța abordării fraudei la sursă:

Meta rămâne principalul inițiator al înșelătoriilor

La nivel global: în prima jumătate a anului 2024, platformele Meta au reprezentat 62% din toate înșelătoriile raportate către Revolut. Meta este acum responsabilă pentru un procent mai mare de escrocherii comparativ cu anul trecut, în ciuda retoricii continue conform căreia combate frauda.
Facebook a fost cea mai comună sursă

La nivel global: 39% dintre escrocherii au provenit de la Facebook, reprezentând mai mult de dublu față de numărul de cazuri de fraudă care au apărut pe următoarele cele mai mari platforme: WhatsApp (18%) și apoi Telegram (12%).
Înșelătoriile legate de achiziții rămân cele mai răspândite, în timp ce înșelătoriile de locuri de muncă sunt în creștere

La nivel global: înșelătoriile privind achizițiile au fost cele mai răspândite în toate țările, cu excepția Italiei, impactând 60% dintre victimele din întreaga lume și evidențiind utilizarea continuă a acesteia ca fiind cea mai comună tactică folosită de fraudatori pentru a înșela victimele.

La nivel global: escrocherii de locuri de muncă false au înregistrat o creștere dramatică de la 9% la sfârșitul anului 2023 până la dublarea acesteia (18%) până la sfârșitul lunii iunie 2024, reprezentând acum o pondere semnificativă a escrocherilor.

Revolut ia incredibil de în serios frauda și riscul la nivel de industrie ca clienții să fie constrânși de criminali organizați. Am investit masiv în echipa noastră de Crime Financiare, care acum reprezintă mai mult de o treime din forța noastră totală de muncă globală de peste 10.000 de angajați. Revolut își îmbunătățește continuu funcțiile de securitate, implementează sisteme de detectare a fraudelor în timp real și oferă resurse educaționale pentru a ajuta consumatorii să rămână informați cu privire la riscurile potențiale. Revolut a lansat recent Revolut Secure, care reunește funcțiile de securitate de ultimă oră ale Revolut pentru a oferi clienților mai mult control asupra modului în care banii lor sunt protejați. În 2023, Revolut a prevenit peste 475 de milioane de lire sterline în potențiale fraude împotriva clienților săi și lucrează în mod constant la actualizarea protecțiilor pentru a rămâne cu un pas înaintea fraudătorilor.

Compania lucrează, de asemenea, cu guvernele și firmele de tehnologie pentru a combate frauda la sursă, asigurând o ec digitală mai sigură.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii