Rezultate operaţionale de excepţie Rompetrol Rafinare, contribuţie importantă la creşterea brandului Rompetrol
Rezultate operaţionale de excepţie: Rompetrol Rafinare, contribuţie importantă la creşterea brandului Rompetrol
21 Jun, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2680
Marime text
Compania Rompetrol, deţinută de KazMunayGas, a reuşit să intre în rândul celor mai performante nume din economia românească, pe fondul unei creşteri de 44% în ultimul an. Un studiu realizat de Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand, a plasat, recent, compania Rompetrol în top 10 companii din România, în ceea ce priveşte valoarea brandului.
Conform raportului publicat săptămâna trecută, Rompetrol are o valoare estimată de 111 milioane de euro şi a reuşit o creştere de la 77 de milioane de euro, cât a înregistrat anul trecut. Un catalizator important al creşterii în valoare a brandului este reprezentat de rezultatele operaţionale de excepţie consemnate în ultimul an la nivelul rafinăriilor Petromidia şi Vega, cele două active extrem de importante aflate sub umbrela Rompetrol Rafinare. Recordurile istorice înregistrate de cele două rafinării se traduc în cel mai bun an al Rompetrol Rafinare, cu performanţe peste aşteptări.
La nivelul rafinăriei Petromidia, vorbim de 11 recorduri istorice atinse în 2018, la capitole precum materiile prime procesate (5,92 milioane de tone), produse petroliere obţinute (5,78 milioane tone), producţia de benzine (1,36 milioane tone) sau motorine (2,75 milioane tone).
Totodată, Vega, rafinăria aflată în exploatare încă din 1905, a reuşit să depăşească un număr de 8 recorduri istorice, la materie primă procesată, produse obţinute (bitum, solvent, hexan) sau gradul de utilizare a capacităţii de rafinare.
Desigur, calitatea produselor obţinute la nivelul celor două rafinării a contribuit la creşterea brandului Rompetrol. După investiţiile majore, la rafinăria Petromidia se produc carburanţi care tind spre normele Euro6, producţia de carburant Jet a crescut semnificativ, fapt ce arată că Rompetrol Rafinare este un rafinor care se îndreaptă şi către alte nişe. Totodată, Petromidia deţine unica divizie de petrochimie din România, care furnizează materie primă pentru jumătate de masele plastice produse în ţară.
De asemenea, rafinăria Vega este unicul producător de bitum şi hexan din România, cu producţii record în 2018. Dezvoltarea acestor produse aduce o valoarea adăugată pe piaţa de consum din ţară. Unicitatea celor două rafinării este un punct forte pe care se clădeşte strategia Grupului (Petromidia este cea mai mare rafinărie din ţară, una dintre cele mai importante din Sud-Estul Europei, iar Vega este cea mai longevivă unitate de profil din România).
Deşi nu a fost în prim-plan încă de la început, Rompetrol este un brand cu o istorie de peste 40 de ani. Compania a fost înfiinţată în 1974, pentru a reprezenta industria petrolieră din România peste hotare, un sector cu o istorie şi experienţă de peste 160 de ani. Compania oferea servicii din zona extracţiei ţiţeiului în ţări precum Iran, Irak, Sudan, Libia, Arabia Saudită. După căderea comunismului, compania a trecut prim multe momente dificile, dar după privatizarea din 2001, a început ascensiunea, prin mai multe mişcări inspirate: cumpărarea rafinăriei Petromidia – afectată de condiţiile economiei de tranziţie. După privatizare a început construcţia unei reţele de benzinării, în România întâi, apoi în zona Mării Negre şi a ajuns până în vestul Europei: după ce a fost cumpărată reţeaua locală Dyneff, sigla Rompetrol a apărut pe benzinăriile din sudul Franţei şi nordul Spaniei.
Ulterior, businessul Rompetrol a fost vândut companiei petroliere naţionale din Kazakstan, KazMunayGas, care a păstrat brandul Rompetrol şi care, mai mult, l-a adus într-o nouă etapă de performanţă. Rezultatele de excepţie din ultimii ani, încununate de recordurile din 2018, pot fi puse pe seama investiţiilor majore realizate din 2007 (anul preluării de către KazMunayGas) până în prezent: peste 1,6 miliarde de dolari. Sumele considerabile sunt garantul succesului.
Într-o perioadă în care foarte multe rafinării din Europa au fost închise, investitorul kazah a reuşit să revitalizeze două platforme industriale extrem de importante pentru economia românească. Investiţiile KMGI nu se vor opri nici în viitorul apropiat. Prin crearea Fondului de Investiţii în Energie Kazah-Român, Grupul va aloca un total de aproximativ un miliard de dolari. Cel mai important proiect aflat pe masă este construirea unei instalaţii de cogenerare, care va da independenţă energetică platformei Petromidia, dar va ajuta şi comunităţile din jur, pentru că va furniza agent termic avantajos localităţilor învecinate celei mai mari rafinării din România.
De notat este şi aportul Rompetrol Rafinare la bugetul de stat al României. Doar în 2018, compania a plătit taxe şi impozite către stat care însumează peste 1,5 miliarde de dolari. La nivelul întregii ţări, activitatea Grupului KMG International generează contracte cu peste 3.500 de parteneri externi, în fiecare lună.
Rompetrol este unul dintre principalii susţinători ai dezvoltării economice „pe orizontală” şi contribuie la creşterea nivelului de trai în Dobrogea, Prahova, Bucureşti, Sălaj, dar şi în restul ţării, pentru că vorbim de o reţea de peste 926 de puncte de distribuţie a carburantului, plus cele şase depozite răspândite în toate zonele de interes din România. Un alt element care a ajutat la intrarea în top 10 este aplecarea constantă spre îmbunătăţirea activităţilor de retail de la nivelul grupului. Spre exemplu, în 2013 a început un amplu proces de rebranding al staţiilor Rompetrol din toată ţara.
Astăzi, Rompetrol se poate mândri cu unele dintre cele mai moderne şi primitoare staţii de carburanţi din România, care atrag an de an tot mai mulţi clienţi şi îi fidelizează prin calitatea produselor şi a combustibililor. Iar acest model a fost preluat în alte ţări unde prezenţa companiei este importantă: Bulgaria, Moldova, Georgia sau chiar în Vestul Europei, în ţări precum Franţa sau Spania. De altfel, prezenţa pe pieţele regionale reprezintă un aspect determinant în creşterea notorietăţii brandului Rompetrol. Vorbim despre un nume românesc cu un impact important şi în afara graniţelor, fapt ce dă o greutate aparte şi plasează Rompetrol într-o galerie selectă a brandurilor care reprezintă România cu succes şi peste hotare. Deloc de neglijat au fost şi campaniile de responsabilitate socială, strategiile de marketing, de comunicare şi, nu în ultimul rând, respectarea şi onorarea angajamentelor asumate la nivel social şi economic.
Rompetrol ocupă, după analizele specialiştilor de la Brand Finance, locul 9 în top 10 pe România. Iată clasamentul complet: 1 - Dacia, 2 - Emag, 3 - Dedeman, 4 - Petrom, 5 - Banca Transilvania, 6 - Digi RCS-RDS, 7 - BRD, 8 - Bitdefender, 9 - Rompetrol, 10 - ENEL.
Conform raportului publicat săptămâna trecută, Rompetrol are o valoare estimată de 111 milioane de euro şi a reuşit o creştere de la 77 de milioane de euro, cât a înregistrat anul trecut. Un catalizator important al creşterii în valoare a brandului este reprezentat de rezultatele operaţionale de excepţie consemnate în ultimul an la nivelul rafinăriilor Petromidia şi Vega, cele două active extrem de importante aflate sub umbrela Rompetrol Rafinare. Recordurile istorice înregistrate de cele două rafinării se traduc în cel mai bun an al Rompetrol Rafinare, cu performanţe peste aşteptări.
La nivelul rafinăriei Petromidia, vorbim de 11 recorduri istorice atinse în 2018, la capitole precum materiile prime procesate (5,92 milioane de tone), produse petroliere obţinute (5,78 milioane tone), producţia de benzine (1,36 milioane tone) sau motorine (2,75 milioane tone).
Totodată, Vega, rafinăria aflată în exploatare încă din 1905, a reuşit să depăşească un număr de 8 recorduri istorice, la materie primă procesată, produse obţinute (bitum, solvent, hexan) sau gradul de utilizare a capacităţii de rafinare.
Desigur, calitatea produselor obţinute la nivelul celor două rafinării a contribuit la creşterea brandului Rompetrol. După investiţiile majore, la rafinăria Petromidia se produc carburanţi care tind spre normele Euro6, producţia de carburant Jet a crescut semnificativ, fapt ce arată că Rompetrol Rafinare este un rafinor care se îndreaptă şi către alte nişe. Totodată, Petromidia deţine unica divizie de petrochimie din România, care furnizează materie primă pentru jumătate de masele plastice produse în ţară.
De asemenea, rafinăria Vega este unicul producător de bitum şi hexan din România, cu producţii record în 2018. Dezvoltarea acestor produse aduce o valoarea adăugată pe piaţa de consum din ţară. Unicitatea celor două rafinării este un punct forte pe care se clădeşte strategia Grupului (Petromidia este cea mai mare rafinărie din ţară, una dintre cele mai importante din Sud-Estul Europei, iar Vega este cea mai longevivă unitate de profil din România).
Brand cu o istorie de peste 40 de ani
Deşi nu a fost în prim-plan încă de la început, Rompetrol este un brand cu o istorie de peste 40 de ani. Compania a fost înfiinţată în 1974, pentru a reprezenta industria petrolieră din România peste hotare, un sector cu o istorie şi experienţă de peste 160 de ani. Compania oferea servicii din zona extracţiei ţiţeiului în ţări precum Iran, Irak, Sudan, Libia, Arabia Saudită. După căderea comunismului, compania a trecut prim multe momente dificile, dar după privatizarea din 2001, a început ascensiunea, prin mai multe mişcări inspirate: cumpărarea rafinăriei Petromidia – afectată de condiţiile economiei de tranziţie. După privatizare a început construcţia unei reţele de benzinării, în România întâi, apoi în zona Mării Negre şi a ajuns până în vestul Europei: după ce a fost cumpărată reţeaua locală Dyneff, sigla Rompetrol a apărut pe benzinăriile din sudul Franţei şi nordul Spaniei.
Businessul Rompetrol, deţinut de KazMunayGas
Ulterior, businessul Rompetrol a fost vândut companiei petroliere naţionale din Kazakstan, KazMunayGas, care a păstrat brandul Rompetrol şi care, mai mult, l-a adus într-o nouă etapă de performanţă. Rezultatele de excepţie din ultimii ani, încununate de recordurile din 2018, pot fi puse pe seama investiţiilor majore realizate din 2007 (anul preluării de către KazMunayGas) până în prezent: peste 1,6 miliarde de dolari. Sumele considerabile sunt garantul succesului.
Într-o perioadă în care foarte multe rafinării din Europa au fost închise, investitorul kazah a reuşit să revitalizeze două platforme industriale extrem de importante pentru economia românească. Investiţiile KMGI nu se vor opri nici în viitorul apropiat. Prin crearea Fondului de Investiţii în Energie Kazah-Român, Grupul va aloca un total de aproximativ un miliard de dolari. Cel mai important proiect aflat pe masă este construirea unei instalaţii de cogenerare, care va da independenţă energetică platformei Petromidia, dar va ajuta şi comunităţile din jur, pentru că va furniza agent termic avantajos localităţilor învecinate celei mai mari rafinării din România.
De notat este şi aportul Rompetrol Rafinare la bugetul de stat al României. Doar în 2018, compania a plătit taxe şi impozite către stat care însumează peste 1,5 miliarde de dolari. La nivelul întregii ţări, activitatea Grupului KMG International generează contracte cu peste 3.500 de parteneri externi, în fiecare lună.
Rompetrol, susţinător al dezvoltării economice „pe orizontală“
Rompetrol este unul dintre principalii susţinători ai dezvoltării economice „pe orizontală” şi contribuie la creşterea nivelului de trai în Dobrogea, Prahova, Bucureşti, Sălaj, dar şi în restul ţării, pentru că vorbim de o reţea de peste 926 de puncte de distribuţie a carburantului, plus cele şase depozite răspândite în toate zonele de interes din România. Un alt element care a ajutat la intrarea în top 10 este aplecarea constantă spre îmbunătăţirea activităţilor de retail de la nivelul grupului. Spre exemplu, în 2013 a început un amplu proces de rebranding al staţiilor Rompetrol din toată ţara.
Astăzi, Rompetrol se poate mândri cu unele dintre cele mai moderne şi primitoare staţii de carburanţi din România, care atrag an de an tot mai mulţi clienţi şi îi fidelizează prin calitatea produselor şi a combustibililor. Iar acest model a fost preluat în alte ţări unde prezenţa companiei este importantă: Bulgaria, Moldova, Georgia sau chiar în Vestul Europei, în ţări precum Franţa sau Spania. De altfel, prezenţa pe pieţele regionale reprezintă un aspect determinant în creşterea notorietăţii brandului Rompetrol. Vorbim despre un nume românesc cu un impact important şi în afara graniţelor, fapt ce dă o greutate aparte şi plasează Rompetrol într-o galerie selectă a brandurilor care reprezintă România cu succes şi peste hotare. Deloc de neglijat au fost şi campaniile de responsabilitate socială, strategiile de marketing, de comunicare şi, nu în ultimul rând, respectarea şi onorarea angajamentelor asumate la nivel social şi economic.
Rompetrol ocupă, după analizele specialiştilor de la Brand Finance, locul 9 în top 10 pe România. Iată clasamentul complet: 1 - Dacia, 2 - Emag, 3 - Dedeman, 4 - Petrom, 5 - Banca Transilvania, 6 - Digi RCS-RDS, 7 - BRD, 8 - Bitdefender, 9 - Rompetrol, 10 - ENEL.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii