Rompetrol, 15 ani de activitate în Bulgaria şi Moldova
Rompetrol, 15 ani de activitate în Bulgaria şi Moldova
12 Dec, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
3776
Marime text
Grupul KMG International serbează 15 ani de prezenţă a brandului Rompetrol în Republica Moldova şi Bulgaria.
„Extinderea activităţilor şi a operaţiunilor Rompetrol în regiunea Mării Negre a reprezentat o evoluţie firească şi organică a Grupului, o completare a programelor de modernizare şi creştere a rafinăriei Petromidia - cea mai mare unitate de profil din România şi una dintre cele mai moderne din zonă. Inovaţia şi calitatea produselor, susţinute de profesionalismul angajaţilor noştri şi angajamentul acţionarului nostru - KazMunayGas, au fost principalele atuuri care au stat la baza succesului nostru din ultimii zece ani“, a declarat Cătălin Dumitru, prim-vicepreşedinte operaţional al KMG International.
Înfiinţate la finele lui 2002, subsidiarele Grupului din Moldova şi Bulgaria şi-au stabilit pentru început crearea unei reţele de distribuţie a carburanţilor produşi de rafinăria Petromidia, atât în retail, prin dezvoltarea de noi staţii Rompetrol, cât şi în wholesale, prin depozitele din Chişinău şi Stara Zagora, dar şi din punctele de tranzit - porturile Giurgiuleşti şi Ruse. Odată cu deschiderea în 2005 a primei benzinării Rompetrol în Republica Moldova şi Bulgaria, Grupul a început să pună bazele reţelei sale de distribuţie carburanţi, după ce, în perioada 2003-2004, aceasta a vizat extinderea şi consolidarea activităţilor de wholesale.
Pe fondul preluării Grupului în 2007 de către compania naţională de petrol şi gaze din Kazahstan - KazMunayGas, subsidiarele au primit sprijinul necesar pentru o dezvoltare puternică a prezenţei în regiune, numărul staţiilor ajungând de la 65 de unităţi în 2007 la 134 în prezent. Investiţiile totale realizate de Grup din 2007 şi până în prezent în cele două ţări vecine României se ridică la circa 50 de milioane de dolari. În cei 15 ani de activitate, volumul total al carburanţilor livraţi către Moldova şi Bulgaria s-a ridicat la peste 4,1 milioane de tone, creşterea cea mai semnificativă fiind în ultimii zece ani - de la 210.000 de tone în 2007 la 760.000 de tone în 2016 şi, respectiv, 710.000 de tone în primele zece luni ale acestui an. Succesul Rompetrol în regiune a fost susţinut şi de introducerea de noi modalităţi de plată (Bulgaria - Fill&Drive în 2007, Moldova - cardul Rompetrol în 2008), a conceptului de magazin-restaurant Hei (Bulgaria - 2007), lansarea gamei de carburanţi Efix (Moldova - 2008, Bulgaria - 2010), dar şi alinierea la noul concept al staţiilor dezvoltat şi implementat de Grup începând cu 2013 în România (Moldova - 2015, Bulgaria - 2016).
Cu un număr total de 850 de angajaţi, cele două companii membre Grupului au devenit în 15 ani un pilon de stabilitate şi dezvoltare a economiilor locale, contribuţia acestora la bugetele de stat din Moldova şi Bulgaria ridicându-se la circa 1,63 miliarde de dolari (87% în perioada 2007-2017).
„Pentru perioada următoare, ne-am propus să continuăm dezvoltarea activităţilor şi a operaţiunilor KMG International în regiune, nu doar în Bulgaria şi Moldova, ci şi în România şi Georgia - unde suntem prezenţi din 2005. În următorii patru ani, ne dorim atingerea unei cote de 25% în România şi de 12% în Bulgaria, iar până la finele acestui an, finalizarea a şase noi staţii şi a patru magazine în Moldova“, a adăugat Cătălin Dumitru.
Dezvoltarea subsidiarelor din Moldova şi Bulgaria, dar şi a celor din România şi Georgia a fost susţinută şi de programele de investiţii derulate la rafinăria Petromidia, care au permis creşterea cantităţilor de materii prime procesate anual - de la 3,1 milioane de tone în 2002 la peste 3,8 milioane de tone în 2007 şi 5,4 milioane de tone în 2016, dar şi a calităţii carburanţilor obţinuţi - de la standardul Euro 2 în 2002, Euro 4 în 2007 la Euro 5 în 2009.
În perioada 2007-2016, volumul carburanţilor obţinuţi de rafinărie s-a majorat cu 32%, până la un nivel de 4,2 milioane de tone anul trecut. Pentru 2017, Rompetrol Rafinare şi-a propus să proceseze circa 5,6 milioane de tone materie primă şi să obţină aproximativ 5,3 milioane de tone de produse petroliere, din care circa 83% carburanţi auto (benzine - 1,4 milioane de tone, motorine - 2,76 de milioane de tone, gaz petrolier lichefiat - 241.000 de tone).
„Extinderea activităţilor şi a operaţiunilor Rompetrol în regiunea Mării Negre a reprezentat o evoluţie firească şi organică a Grupului, o completare a programelor de modernizare şi creştere a rafinăriei Petromidia - cea mai mare unitate de profil din România şi una dintre cele mai moderne din zonă. Inovaţia şi calitatea produselor, susţinute de profesionalismul angajaţilor noştri şi angajamentul acţionarului nostru - KazMunayGas, au fost principalele atuuri care au stat la baza succesului nostru din ultimii zece ani“, a declarat Cătălin Dumitru, prim-vicepreşedinte operaţional al KMG International.
Înfiinţate la finele lui 2002, subsidiarele Grupului din Moldova şi Bulgaria şi-au stabilit pentru început crearea unei reţele de distribuţie a carburanţilor produşi de rafinăria Petromidia, atât în retail, prin dezvoltarea de noi staţii Rompetrol, cât şi în wholesale, prin depozitele din Chişinău şi Stara Zagora, dar şi din punctele de tranzit - porturile Giurgiuleşti şi Ruse. Odată cu deschiderea în 2005 a primei benzinării Rompetrol în Republica Moldova şi Bulgaria, Grupul a început să pună bazele reţelei sale de distribuţie carburanţi, după ce, în perioada 2003-2004, aceasta a vizat extinderea şi consolidarea activităţilor de wholesale.
Pe fondul preluării Grupului în 2007 de către compania naţională de petrol şi gaze din Kazahstan - KazMunayGas, subsidiarele au primit sprijinul necesar pentru o dezvoltare puternică a prezenţei în regiune, numărul staţiilor ajungând de la 65 de unităţi în 2007 la 134 în prezent. Investiţiile totale realizate de Grup din 2007 şi până în prezent în cele două ţări vecine României se ridică la circa 50 de milioane de dolari. În cei 15 ani de activitate, volumul total al carburanţilor livraţi către Moldova şi Bulgaria s-a ridicat la peste 4,1 milioane de tone, creşterea cea mai semnificativă fiind în ultimii zece ani - de la 210.000 de tone în 2007 la 760.000 de tone în 2016 şi, respectiv, 710.000 de tone în primele zece luni ale acestui an. Succesul Rompetrol în regiune a fost susţinut şi de introducerea de noi modalităţi de plată (Bulgaria - Fill&Drive în 2007, Moldova - cardul Rompetrol în 2008), a conceptului de magazin-restaurant Hei (Bulgaria - 2007), lansarea gamei de carburanţi Efix (Moldova - 2008, Bulgaria - 2010), dar şi alinierea la noul concept al staţiilor dezvoltat şi implementat de Grup începând cu 2013 în România (Moldova - 2015, Bulgaria - 2016).
Cel mai mare furnizor de produse petroliere în Moldova
Cu o cotă de 38%, Grupul a devenit prin subsidiara sa cel mai mare furnizor de produse petroliere în Moldova, fiind, în acelaşi timp, şi una dintre cele mai importante companii din sectorul de retail, unde deţine o cotă de 22%. Din cele 78 de staţii Rompetrol din Republica Moldova, peste jumătate sunt în regiunea capitalei Chişinău.Cu un număr total de 850 de angajaţi, cele două companii membre Grupului au devenit în 15 ani un pilon de stabilitate şi dezvoltare a economiilor locale, contribuţia acestora la bugetele de stat din Moldova şi Bulgaria ridicându-se la circa 1,63 miliarde de dolari (87% în perioada 2007-2017).
„Pentru perioada următoare, ne-am propus să continuăm dezvoltarea activităţilor şi a operaţiunilor KMG International în regiune, nu doar în Bulgaria şi Moldova, ci şi în România şi Georgia - unde suntem prezenţi din 2005. În următorii patru ani, ne dorim atingerea unei cote de 25% în România şi de 12% în Bulgaria, iar până la finele acestui an, finalizarea a şase noi staţii şi a patru magazine în Moldova“, a adăugat Cătălin Dumitru.
Dezvoltarea subsidiarelor din Moldova şi Bulgaria, dar şi a celor din România şi Georgia a fost susţinută şi de programele de investiţii derulate la rafinăria Petromidia, care au permis creşterea cantităţilor de materii prime procesate anual - de la 3,1 milioane de tone în 2002 la peste 3,8 milioane de tone în 2007 şi 5,4 milioane de tone în 2016, dar şi a calităţii carburanţilor obţinuţi - de la standardul Euro 2 în 2002, Euro 4 în 2007 la Euro 5 în 2009.
În perioada 2007-2016, volumul carburanţilor obţinuţi de rafinărie s-a majorat cu 32%, până la un nivel de 4,2 milioane de tone anul trecut. Pentru 2017, Rompetrol Rafinare şi-a propus să proceseze circa 5,6 milioane de tone materie primă şi să obţină aproximativ 5,3 milioane de tone de produse petroliere, din care circa 83% carburanţi auto (benzine - 1,4 milioane de tone, motorine - 2,76 de milioane de tone, gaz petrolier lichefiat - 241.000 de tone).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- palita miruna 17 Dec, 2017 19:14 Pai foarte bine, in loc sa vina tot timpul altii sa deschida investitii la noi, sa mergem si noi si sa deschidem investitii la altii. ce ma bucur cand aud astfel de vesti! Asa! Sa ajunga si Romania un tigru economic al zonei!
- circiu alexandra 17 Dec, 2017 19:10 Pentru ca locuiesc pe malul marii, am avut ocazia sa constat, in 20 de ani, cat de mult a crescut Rompetrol fata de ce era inainte. Devine o forta regionala, ma bucur ca a ajuns si in Republica Moldova, sper sa se dezvolte cat mai mult. Sa nu uitam ca e brand romanesc, 40% din actiuni sunt ale statului roman.