Ruptură totală între operatori şi conducerea CNAPMC „Echipa Mazăre are oameni după chipul şi asemănarea ei în Portul Constanţa”
Ruptură totală între operatori şi conducerea CNAPMC: „Echipa Mazăre are oameni după chipul şi asemănarea
14 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2924
Marime text
Conflictele dintre Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), pe de o parte, şi conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPMC), de cealaltă parte, par să nu se mai termine. Amintim că, la începutul acestei săptămâni, „Operatorul Portuar” şi FNSP au demarat proteste împotriva actualei conduceri a CNAPMC, pe motiv că între cele două entităţi şi companie există majore divergenţe de opinie privind Master Planul Portului Constanţa. Protestele au avut loc în fiecare dimineaţă, în faţa sediului CNAPMC, şi au reunit câteva sute de angajaţi din zona portuară şi reprezentanţi ai operatorilor portuari.
Ieri dimineaţă, Consiliul de Administraţie al companiei s-a reunit într-o şedinţă, context în care, aşa cum se menţionează într-un comunicat de presă, au fost aduse o serie de aşa-numite lămuriri pe marginea strategiei de dezvoltare a Portului Constanţa, strategie pe care „Operatorul Portuar” şi FNSP nu o agreează. „Pentru prima dată reconversia zonei Portului Vechi a apărut în Master Planul Portului Constanţa din 2002, elaborat de consultanţii japonezi ai Japan International Cooperation Agency (JICA)”, se arată în comunicatul CNAPMC. De asemenea, reprezentanţii companiei precizează: „În Planul Urbanistic Zonal al Portului Constanţa, elaborat de IPTANA şi aprobat de Consiliul de Admininistraţie al CNAPMC în 2008, s-a reglementat din punct de vedere urbanistic zona portului vechi. Acest PUZ nu a fost contestat de nimeni la momentul realizării şi aprobării lui”. Nu mai puţin important, conducerea Portului Constanţa specifică faptul că primele discuţii despre necesitatea unui nou Master Plan au fost iniţiate în şedinţa CA-ului din 28 martie 2011. Din acest punct de vedere, aceasta aminteşte că, la momentul respectiv, din CA făcea parte şi Viorel Panait, directorul Comvex şi preşedinte al „Operatorului Portuar”, organizaţie care, în prezent, contestă acest Master Plan.
„Portul Constanţa este şi casa noastră”
Despre acest aspect, Viorel Panait, preşedintele „Operatorului Portuar”, a declarat: „Eu în Consiliul de Administraţie al CNAPMC am fost în calitate de director al Comvex şi am fost acolo în baza Ordonanţei 109, nu ca reprezentant al Operatorului Portuar. Organizaţia Patronală Operatorul Portuar nu a constituit niciodată o platformă pentru numirea unei persoane în CA-ul CNAPMC”.
Panait a mărturisit că nu a ascuns niciodată faptul că, în opinia lui, o strategie pentru dezvoltarea Portului Constanţa este absolut necesară, dar că nu în maniera în care aceasta arată în prezent: „Am fost de acord cu necesitatea unui Master Plan, dar eu nu mă pot substitui consultantului. Portul Constanţa este şi casa noastră. Oamenii ăştia (n.r. operatorii şi lucrătorii portuari) militează pentru o strategie durabilă”, a mai menţionat Panait, preşedintele Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar”.
„Refuzăm orice fel de dialog cu ei”
Conform declaraţiilor lui Mircea Burlacu, liderul FNSP, protestele vor continua şi săptămâna viitoare şi este estimată o intensificare a acestora. În ceea ce priveşte posibilitatea creării premiselor unui dialog între protestatari şi reprezentanţii conducerii CNAPMC, Burlacu a declarat: „Refuzăm orice fel de dialog cu ei. Echipa Mazăre are oameni după chipul şi asemănarea ei în Portul Constanţa”, a subliniat acesta.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii