Samuel Burke, de la CNN, la Constanța Despre importanța regiunii Mării Negre, la a doua ediție a forumului organizat de Institutul Aspen România
Samuel Burke, de la CNN, la Constanța: Despre importanța regiunii Mării Negre, la a doua ediție a forumului
29 Sep, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2498
Marime text
Ieri, la hotel Nyota din Constanța a avut loc a doua ediție a evenimentului Constanta Danube - Black Sea Gateway Economic Opportunities Forum, organizat de Institutul Aspen România și Primăria Municipiului Constanța.
Evenimentul a avut loc în avansul preluării de către România a președinției Consiliului Uniunii Europene. Participanții la forum și-au propus să exploreze importante proiecte și perspective de finanțare a Constanței și să maximizeze potențialului maritim al orașului.
Printre cei care au luat cuvântul la acest eveniment au fost Decebal Făgădău, primarul Constanței, Mircea Geoană, președintele Institutului Aspen, secretarul de stat din Guvernul României Lucian Pătrașcu, Ioan Tăuș, managerul general al Midia Marine Terminal, Rompetrol Group. Printre moderatorii forumului s-a aflat și corespondentul CNN Samuel Burke.
La începutul evenimentului, Mircea Geoană, președintele Institutului Aspen, a precizat că acest exercițiu a început în urmă cu un an în SUA, dar și la Universitatea „Ovidius“ din Constanța, datorită sprijinului Rompetrol. „Constanța poate fi văzută ca un city lab. Suntem într-un moment excepțional, nu doar din punct de vedere geopolitic, dar și pentru că totul este schimbător. Suntem, într-un fel, o micro-coastă a geo-economiei. Pentru că Europa este într-un punct destul de bun în acest moment, asta aduce cu sine și faptul că potențialul țării noastre și al Constanței ar trebui folosit la cote maxime”, a precizat Mircea Geoană. Mai mult, acesta a mai precizat și faptul că „regiunea poate să creeze legături pentru a beneficia de geopolitică”.
În acest sens, primarul Constanței vrea să fie cât mai transparent în acțiunile sale și să aducă Constanța pe harta Europei și chiar a lumii prin exploatarea oportunităților financiare, prin identificarea și rezolvarea problemelor, dar și prin investițiile în instituțiile locale și regionale, în energie, cât și în sectorul maritim și portuar.
Directorul general al Midia Marine Terminal, Ioan Tăuș, a ținut să precizeze că potențialul porturilor trebuie exploatat. „În fața noastră sunt părțile de vest și est ale Mării Negre. Ceea ce vrem să facem este doar să tranzităm sau să facilităm transportul? Interesul proiectului e să creștem potențialul porturilor” , a menționat acesta.
Samuel Burke, renumitul corespondent al CNN, a fost unul dintre moderatorii forumului. Într-un schimb de idei cu primarul Constanței, Decebal Făgădău, jurnalistul l-a întrebat ce semnifică pentru el un smart city și dacă dronele, de exemplu, ar putea fi folosite în scopul măsurătorii în navigație și nu doar pentru poze și videoclipuri.
Din declarația primarului Constanței reiese faptul că un smart city reprezintă un oraș fără granițe în ceea ce privește tehnologia și că trebuie să se dezvolte și o infrastructură prin energie care să permită acest lucru. În ceea ce privește dronele, ele ar putea fi, în viitor, folosite în navigație, chiar subacvatic.
Institutul Aspen din România, încă din 2014, a țintit să investească și să susțină forța de muncă și strategiile folosite în activitatea economică a industriei navale. Astfel, exportul de gaze poate facilita zonei Mării Negre o legătură cu Bulgaria, Ungaria și Austria, precum și construirea unui terminal LNG pentru o zonă de tranzit din Caucaz, Asia Centrală și alte regiuni. Dezvoltarea unor proiecte de infrastructură pentru sectorul maritim și fluvial poate maximiza transportul danubiano-pontic.
Una dintre concluziile exprimate în cadrul evenimentului este aceea că orașul nostru este situat într-o zonă avantajoasă, dar care nu a fost încă exploatată la maximum, direcția dorită fiind ca acest lucru să se schimbe într-un mod benefic pentru Constanța.
Evenimentul a avut loc în avansul preluării de către România a președinției Consiliului Uniunii Europene. Participanții la forum și-au propus să exploreze importante proiecte și perspective de finanțare a Constanței și să maximizeze potențialului maritim al orașului.
Printre cei care au luat cuvântul la acest eveniment au fost Decebal Făgădău, primarul Constanței, Mircea Geoană, președintele Institutului Aspen, secretarul de stat din Guvernul României Lucian Pătrașcu, Ioan Tăuș, managerul general al Midia Marine Terminal, Rompetrol Group. Printre moderatorii forumului s-a aflat și corespondentul CNN Samuel Burke.
La începutul evenimentului, Mircea Geoană, președintele Institutului Aspen, a precizat că acest exercițiu a început în urmă cu un an în SUA, dar și la Universitatea „Ovidius“ din Constanța, datorită sprijinului Rompetrol. „Constanța poate fi văzută ca un city lab. Suntem într-un moment excepțional, nu doar din punct de vedere geopolitic, dar și pentru că totul este schimbător. Suntem, într-un fel, o micro-coastă a geo-economiei. Pentru că Europa este într-un punct destul de bun în acest moment, asta aduce cu sine și faptul că potențialul țării noastre și al Constanței ar trebui folosit la cote maxime”, a precizat Mircea Geoană. Mai mult, acesta a mai precizat și faptul că „regiunea poate să creeze legături pentru a beneficia de geopolitică”.
Constanța, pe harta Europei
La rândul său, primarul orașului, Decebal Făgădău, gazdă a Constanta Danube - Black Sea Gateway Economic Opportunities Forum, a precizat că municipiul Constanța e un oraș sigur. „Orașul nostru trebuie să fie cunoscut și pentru altceva decât pentru turism și porturi. Trebuie să dăm dovadă de transparență și de faptul că suntem deschiși noilor orizonturi și pentru noi investiții. Constanța e un oraș sigur, un oraș profitabil, iar rolul meu este să fiu un facilitator și un integrator. Avem împreună multe posibilități, iar ăsta e rolul meu. Să o conduc către deschiderea unor noi orizonturi și nu doar către dezbatere. Vreau să am un început sigur”, a punctat Decebal Făgădău.În acest sens, primarul Constanței vrea să fie cât mai transparent în acțiunile sale și să aducă Constanța pe harta Europei și chiar a lumii prin exploatarea oportunităților financiare, prin identificarea și rezolvarea problemelor, dar și prin investițiile în instituțiile locale și regionale, în energie, cât și în sectorul maritim și portuar.
Portul Constanța, una dintre porțile principale de ieșire și intrare a mărfurilor
La cea de-a doua ediție a Constanta Danube - Black Sea Gateway Economic Opportunities Forum a mai luat cuvântul și Lucian Pătrașcu, secretarul de stat în Guvernul României, care a vorbit despre faptul că Portul Constanța trebuie să devină una dintre porțile principale de ieșire si intrare a mărfurilor.Directorul general al Midia Marine Terminal, Ioan Tăuș, a ținut să precizeze că potențialul porturilor trebuie exploatat. „În fața noastră sunt părțile de vest și est ale Mării Negre. Ceea ce vrem să facem este doar să tranzităm sau să facilităm transportul? Interesul proiectului e să creștem potențialul porturilor” , a menționat acesta.
Samuel Burke, renumitul corespondent al CNN, a fost unul dintre moderatorii forumului. Într-un schimb de idei cu primarul Constanței, Decebal Făgădău, jurnalistul l-a întrebat ce semnifică pentru el un smart city și dacă dronele, de exemplu, ar putea fi folosite în scopul măsurătorii în navigație și nu doar pentru poze și videoclipuri.
Din declarația primarului Constanței reiese faptul că un smart city reprezintă un oraș fără granițe în ceea ce privește tehnologia și că trebuie să se dezvolte și o infrastructură prin energie care să permită acest lucru. În ceea ce privește dronele, ele ar putea fi, în viitor, folosite în navigație, chiar subacvatic.
Ce presupune proiectul „Aspen City Lab“
Proiectul „Aspen City Lab“, dezvoltat în Constanța, se referă la faptul că porturile din municipiu și din orașele Năvodari și Mangalia pot deveni un punct economic puternic și un pol ce poate genera o deschidere strategică și deblocare a potențialului economic de care dispunem, dar pe care nu îl exploatăm în întregime. Orașul Constanța are un rol cheie pentru transportul maritim. Obiectivul este de a face din orașul de la malul mării, împreună cu zona Mării Negre, o punte între zona centrală a Europei, estul și vestul acesteia.Institutul Aspen din România, încă din 2014, a țintit să investească și să susțină forța de muncă și strategiile folosite în activitatea economică a industriei navale. Astfel, exportul de gaze poate facilita zonei Mării Negre o legătură cu Bulgaria, Ungaria și Austria, precum și construirea unui terminal LNG pentru o zonă de tranzit din Caucaz, Asia Centrală și alte regiuni. Dezvoltarea unor proiecte de infrastructură pentru sectorul maritim și fluvial poate maximiza transportul danubiano-pontic.
Una dintre concluziile exprimate în cadrul evenimentului este aceea că orașul nostru este situat într-o zonă avantajoasă, dar care nu a fost încă exploatată la maximum, direcția dorită fiind ca acest lucru să se schimbe într-un mod benefic pentru Constanța.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii