Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:28 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sapte firme isi disputa activitatea de salvamar

ro

09 Apr, 2003 00:00 1186 Marime text

Asigurarea serviciilor de salvamar si a punctelor de prim ajutor revine Directiei Apelor

Castigatorii vor fi cunoscuti astazi dupa-amiaza * Unele oferte depasesc cu mult pragul maximal impus de DADL * La ora actuala, se identifica spatiile pentru punctele de prim ajutor

Punctele de salvamar, precum si cele de prim ajutor sunt o necesitate pe parcursul sezonului estival, in primul rand, pentru asigurarea sigurantei celor care aleg ca punct de destinatie pentru petrecerea vacantei sau a concediului statiunile situate pe litoralul romanesc. Pe de alta parte, rolul acestora este de a preveni si interveni in cazul aparitiei unor incidente care pun in pericol viata turistilor. Lipsa salvamarilor si a asistentilor medicali are, de regula, repercusiuni si asupra reusitei sezonului, intrucat turistii merg, de obicei, in locuri in care se simt in siguranta. Pe de alta parte, din cauza absentei acestora, au loc adevarate tragedii care au drept consecinte chiar victime umane. Sezonul estival trecut a ridicat numeroase probleme din punctul de vedere al acordarii primului ajutor atat turistilor, cat si lucratorilor Serviciului Judetean de Ambulanta Constanta. Din cauza lipsei unor puncte fixe, fiecare caz care se producea pe plaja din Mamaia era preluat de ambulante, iar, de cele mai multe ori, traficul infernal impiedica sosirea masinilor intr-un interval orar cat mai redus. Din fericire, nu au avut loc accidente notabile, insa acesta nu era un motiv ca situatia sa se repete. Tocmai de aceea, asigurarea serviciilor de salvamar si a punctelor de prim ajutor revine, din acest an, Directiei Apelor "Dobrogea-Litoral", conform Hotararii de Guvern 1021 din 2002.

Cifra de afaceri substantiala

Pentru ca pana la inceperea sezonului estival mai este foarte putin timp, specialistii directiei au trecut deja la treaba. "Activitatea va fi preluata de firme specializate, cu care vom face contracte. Este vorba de cei care au mai lucrat, in general, in acest domeniu al salvamarului. Noi am initiat o licitatie care s-a tinut la inceputul acestei saptamani. Ca urmare a depunerii ofertelor de catre sapte firme, suntem in curs de evaluare a acestora si vom da, probabil, rezultatul licitatiei in cursul zilei de astazi, 9 aprilie", a declarat Andrei Antohi, director tehnic al Directiei Apelor "Dobrogea-Litoral". Contractul ce se va incheia intre directie si agentul economic desemnat sa desfasoare activitate de salvamar va prevedea ca acesta sa beneficieze de dotarea integrala prevazuta in hotararea de guvern care reglementeaza aceasta activitate. "Sigur ca noi ne vom ocupa de coordonarea si controlul intregii activitati, iar plata catre aceste firme va fi facuta in functie de confirmarea activitatii lor", a precizat Andrei Antohi. Pentru a participa la licitatie, prin caietul de sarcini s-a impus ca firmele sa fi avut activitate similara si, de asemenea, sa fi avut o cifra de afaceri substantiala in anii anteriori. Adjudecarea se va face pe statiuni, prezentarea ofertelor fiind, la randul ei, facuta pe module de statiuni adica pe anumite zone, un exemplu fiind zona Navodari - Constanta - Mamaia. Andrei Antohi, director tehnic in cadrul Directiei Apelor "Dobrogea-Litoral", a precizat ca adjudecarea se face pe fiecare dintre cele trei statiuni in cadrul acestui modul. Acelasi procedeu se va aplica si in cazul zonelor Eforie - Costinesti, Olimp - Mangalia si 2 Mai - Vama Veche. Astfel ca toate cele sapte firme ofertante ar putea fi declarate castigatoare de reprezentantii Directiei Apelor "Dobrogea-Litoral". Andrei Antohi a declarat ca alegerea celor care vor desfasura, in acest sezon estival, activitati de salvamar pe intreg litoralul romanesc depinde, in mare masura, de ofertele depuse si, in special, de respectarea de catre ei a pragului maximal impus de reprezentantii DADL. La o prima analiza a reiesit ca exista cateva firme ale caror oferte au valori mult mai mari decat cele stabilite de Directia Apelor "Dobrogea-Litoral" ca limita. Cat priveste asigurarea punctelor de prim ajutor, actiune care revine tot directiei constantene, Andrei Antohi ne-a declarat ca aceasta activitate va fi demarata imediat dupa ce va fi solutionata problema punctelor de salvamar. Acest lucru se va intampla, cel mai probabil, peste aproximativ doua saptamani. Totusi, directorul tehnic al Directiei Apelor "Dobrogea-Litoral" a declarat ca, pana la ora actuala, au avut loc mai multe intalniri intre reprezentantii DADL si cei ai Directiei de Sanatate Publica Constanta, pe parcursul carora s-au stabilit modalitatile de realizare a acestei activitati. La ora actuala, reprezentantii directiei se ocupa de identificarea spatiilor necesare pe care le vor pune la dispozitia Directiei de Sanatate Publica. La randul sau, DSP are obligatia de a asigura personalul medical si aparatura necesara.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii