Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:32 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

SC IFCO SA, executantul celei mai noi intrari in Portul Constanta

ro

11 Aug, 2004 00:00 2812 Marime text

Constructia Portii 9 Port a fost finalizata

Beneficiarul proiectului realizat de catre firma de constructii este Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, iar intreaga lucrare este compusa din cladirea propriu-zisa si trei platforme de acces * Cladirea a fost ridicata pe o structura metalica placata la exterior cu Alucobond, un material de constructii cu avantaje multiple * Fiecare platforma de acces in parte a fost realizata din materiale diferite: beton si pavele * Intreaga lucrare, cu modificarile aparute ulterior, va fi predata cel mai tarziu la finele lunii viitoare

In urma cu un an, firma IFCO SA din Constanta a inceput executia Portii 9 a Portului Constanta, lucrare al carei beneficiar este Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta. Constructia este una dintre cele mai noi din zona portuara si poate cea mai moderna atat din punctul de vedere al arhitectonicii, cat si al materialelor de constructie folosite. Ridicarea cladirii in care isi vor desfasura activitatea reprezentantii vamali si cei din corpul de paza s-a realizat avand la baza o structura metalica, placata la exterior cu Alucobond, pe o suprafata de 372 de metri patrati, totalizand o cantitate de 26,2 tone de placaj de acest tip. Alucobond-ul este un ansamblu format din doi pereti intre care exista un strat de vata minerala care confera o izolare termica excelenta. In plus, avantajele prezentate de acest tip de material de constructie constau in rezistenta la temperaturi extreme, plus sau minus, rezistenta la foc, izolare fonica si usurinta la montarea pe scheletul metalic. Finisajele exterioare isi pastreaza in timp caracteristicile, fara a fi nevoie de o intretinere speciala. Invelitoarea folosita este din tabla cutata, se intinde pe o suprafata de 293 de metri patrati, iar confectiile au fost protejate cu o vopsea intumescenta, care isi mareste volumul si are proprietatea de a proteja structura metalica folosita. Lucrarea nu consta numai in executia cladirii in sine, ci si a unui ansamblu de platforme cu destinatii diferite. Luate pe rand, fiecare platforma a fost realizata din diferite materiale de constructie: cea de la intrare, care se intinde pe o suprafata de 1190 metri patrati, a fost pavata cu beton, iar cea de la iesire a fost realizata din pavele, insumand circa 3075 metri patrati. In faza de executie se afla o a treia platforma, situata in afara zonei granitei portuare, fiind vorba de o suprafata de 1200 de metri patrati. Aceasta platforma este de fapt o noua solicitare a beneficiarului privind suplimentarea parcarii aferente pe sensul de intrare. "S-a lucrat in conditii deosebite, data fiind natura terenului alocat realizarii acestui proiect, astfel ca a trebuit sa realizam o stabilizare a platformei si a structurii cladirii prin folosirea geogrilei", a declarat Ion Valcan, directorul general al firmei IFCO SA. Taluzurile terasamentului pe care s-a ridicat constructia au fost consolidate prin placarea lor cu pavele de tip ecologic. Specializat si in lucrari hidro-edilitare, constructorul a realizat si intreaga retea de alimentare cu apa, respectiv cei 2100 de metri liniari de conducta de alimentare care a racordat instalatiile de utilitati ale constructiei cu cele ale furnizorului teritorial de apa. "Lucrarea, cu toate modificarile cerute de beneficiar, va fi finalizata cel mai tarziu la sfarsitul lunii septembrie, fiind deja efectuata de catre CN APM Constanta receptia cladirii si a uneia dintre platforme", a afirmat Ion Valcan.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii