Schimbarea la față a Porturilor Medgidia și Ovidiu. Ce face Administrația Canalelor Navigabile în acest sens (documente)
Schimbarea la față a Porturilor Medgidia și Ovidiu. Ce face Administrația Canalelor Navigabile în acest sens
09 Sep, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
3726
Marime text
- Proiectul de modernizare a Portului Ovidiu va cuprinde execuția unui port nou pe malul stâng al canalului Poarta Alba – Midia – Năvodari.
- Valoarea totală estimată pentru serviciile de supraveghere se ridică la peste 3,27 de milioane de lei, fără TVA, însemnând peste 675.000 de euro.
- În Planul de investiții și relansare economică întocmit de Guvern și publicat în luna iulie a acestui an, erau anunțate investiții masive în sectorul portuar.
Anunțurile privind licitațiile pentru contracte au fost deja publicate în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, urmând ca ofertele din partea firmelor interesate să fie depuse până la finele acestei luni.
Porturile Medgidia și Ovidiu sunt în centrul unor investii importante din partea CN Administrația Canalelor Navigabile.
Valoarea totală estimată pentru serviciile de supraveghere pe care ACN le solicită privind implementarea celor două proiecte se ridică la peste 3,27 de milioane de lei, fără TVA, însemnând peste 675.000 de euro, calculat la o valoare de referință a euro de 4,8545, conform cursului BNR valabil pentru 8.09.2020.
În Secțiunea Documente puteți consulta anunțurile publicate în SEAP pentru supravegherea lucrărilor derulate în Porturile Ovidiu și Medgidia.
În Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice au fost publicate anunțurile prin care compania navală caută firmele ce se vor ocupa de supravegherea lucrărilor de extindere și modernizare a celor două puncte de interes.
Port nou pe Canalul Poarta Albă – Midia - Năvodari
Potrivit sursei citate, CN ACN a publicat un anunț de participare simplificat pentru „supervizarea proiectării și execuției obiectului de investiții «Modernizare și extindere capacitate de operare în Portul Ovidiu»“.Conform Administrației Canalelor Navigabile, proiectul ce urmează a fi supravegheat în vederea implementării va cuprinde execuția unui port nou pe malul stâng al Canalului Poarta Albă – Midia – Năvodari, în zona bazinului de întoarcere a navelor/barjelor și modernizarea portului existent, de pe malul drept.
Valoarea estimată a acestui proiect este de 1.892.800 de lei, fără TVA, sumă ce se ridică la aproximativ 390.000 de euro, la cursul leu-euro 4,8545, anunțat de BNR pentru 8 septembrie 2020.
Conform ACN, serviciile de supervizare care fac obiectul caietului de sarcini sunt: consultanță privind managementul de proiect pentru obiectivul de investiții (gestionare din punct de vedere tehnic și financiar); dar și supraveghere lucrări prin diriginți de șantier, pentru a se asigura că antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul lucrărilor.
Criteriul de atribuire este reprezentat de cel mai bun raport calitate – preț.
Contractul va fi atribuit prin procedura simplificată, data limită pentru depunerea ofertelor fiind de 28 septembrie 2020, ora 15.00, moment în care va avea loc și deschiderea ofertelor în SEAP. Se mai arată în anunț că oferta trebuie să fie valabilă până la data de 28 ianuarie 2021.
285.000 de euro pentru supravegherea lucrărilor la Medgidia
În ce privește Portul Medgidia, suma pusă la bătaie de CN ACN pentru Supervizarea proiectării și execuției obiectivului de investiții „Modernizare și extindere capacitate de operare în Portul Medgidia“ este de 1.384.591,73 de lei, fără TVA. Suma propusă se ridică la circa 285.000 de euro, conform cursului BNR leu-euro valabil pentru data de 8 septembrie 2020.Și în acest caz, se arată în anunț că serviciile supervizorului care fac obiectul caietului de sarcini sunt: consultanță privind managementul de proiect pentru obiectivul de investiții (gestionare din punct de vedere tehnic și financiar); supraveghere lucrări prin diriginți de șantier, pentru a se asigura că antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul lucrărilor.
Contractul privind supravegherea va fi atribuit tot prin procedura simplificată, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate preț.
Ofertele trebuie să fie valabile până la data de 28 ianuarie 2021, termenul limită pentru depunerea acestora fiind 28 septembrie 2020, ora 15.00, când ofertele vor fi deschise, în SEAP.
De altfel, este de amintit că, în Planul de investiții și relansare economică întocmit de Guvern și publicat în luna iulie a acestui an, erau anunțate investiții masive în sectorul portuar.
Astfel, se arată în Planul de investiții că „sunt anticipate investiții cumulate de peste 2,06 miliarde de euro pentru modernizarea, extinderea și dezvoltarea tuturor porturilor fluviale din rețeaua primară și secundară. precum: Portul Giurgiu, Portul Calafat, Portul Corabia, Portul Sulina, Portul Tulcea, Portul Galați, Portul Brăila, precum și în porturile: Cernavodă, Călărași, Oltenița, Drobeta Tr. Severin, Orșova, Moldova Veche, Mahmudia, Chilia Veche, Isaccea, Măcin-Turcoaia, Hârșova, Fetești, Medgidia, Basarabi, Ovidiu, Luminița, Zimnicea, Turnu Măgurele, Bechet“.
În Secțiunea Documente puteți consulta anunțurile publicate în SEAP pentru supravegherea lucrărilor derulate în Porturile Ovidiu și Medgidia.
Citește și:
Proiecte majore ale Guvernului pentru Constanța Peste 1,3 miliarde de euro destinate exclusiv porturilor din județ. Drumuri expres și modernizarea aeroporturilor, pe lista investițiilor de milioane de euro (document)
Bani pentru modernizarea Portului Ovidiu. Decizia, publicată în Monitorul Oficial al României
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii