Se pot depune cereri pentru ajutorul pentru telemuncă. Ce poți cumpăra de 2.500 de lei. Condiții și documente
Se pot depune cereri pentru ajutorul pentru telemuncă. Ce poți cumpăra de 2.500 de lei. Condiții și documente
16 Sep, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
2880
Marime text
- Se pot depune cereri pentru ajutorul pentru telemuncă
- Fiecare telesalariat poate primi 2.500 de lei de la stat pentru echipamente și produse software
- În 30 de zile de la primirea baniilor, trebuie să se facă achiziția
- Dacă nu se trimit dovezile de plată, banii trebuie înapoiați
Începând cu data de 14 septembrie, pe platforma aici.gov.ro, a fost adăugată actualizarea necesară și solicitanții pot depune documentele. Sunt cuprinse ambele proceduri pe platformă, respectiv cea prin care se cer banii și cea prin care se depun apoi documentele justificative pentru a dovedi ce s-a făcut cu banii respectivi.
Pe scurt, angajatorii depun pe platformă o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal, o declaraţie pe propria răspundere, dată prin reprezentantul legal și lista telesalariaţilor pentru care se solicită acordarea banilor. Dacă autoritățile aprobă cererea, în termen de zece zile se vor face plățile, în ordinea depunerii cererilor, prin virament în conturile deschise de angajatori la bănci. Firmele au 30 de zile pentru a transmite documentele justificative. Asta este, în mare, procedura în ceea ce privește acest tip de ajutor financiar.
Iată, mai jos, câteva aspecte ce nu trebuie neglijate atunci când solicitați banii:
1. Minimum 15 zile de telemuncă din timpul stării de urgență
Ordonanța este destul de clară în privința acestei condiții - sprijinul se acordă „angajatorilor, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență pentru cel puțin 15 zile lucrătoare”.
2. Angajatorul nu are activitatea suspendată și alte condiții eliminatorii
Mai sunt și alte condiții de acordare a banilor care exclud din start anumite categorii de firme, condiții pe care le găsim și asumate prin declarația pe propria răspundere:
- angajatorul nu se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate, potrivit legii; dar ar putea fi vorba de firme care sunt în procedură de insolvență și nu au ajuns în faliment;
- angajatorul nu este înregistrat în jurisdicţii necooperante în scopuri fiscale; avem o listă la nivelul Uniunii Europene (UE) cu aceste jurisdicții, ce include țări din afara UE care încurajează practici fiscale abuzive, reducând în mod drastic veniturile din impozitul pe profit ale statelor membre
Ajutorul promis de Guvern pentru firmele care au avut telesalariați măcar 15 zile în perioada stării de urgență nu va putea fi accesat de cei care nu apar în sistem cu telemuncă, care au făcut trecerea doar la nivel practic, prin acte unilaterale. Chestiunea e subliniată în normele de aplicare ale acestei măsuri, unde vedem, în tabelul pe care solicitanții îl vor completa la solicitarea banilor, că trebuie menționat „numărul și data contractului individualde muncă/actului aditional la contractul individual de muncă, după caz, prin care s-a stabilit desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă”, conform înregistrării din Revisal.
4. Trebuie să arăți ce cumperi de banii respectivi
Mai mult decât atât, există un termen strâns pentru asta. În termen de 30 de zile de la acordarea sumei, firma trebuie să trimită agenției de muncă documente justificative pentru cumpărăturile respective. „În cazul nerespectării obligației de transmitere a documentelor justificative referitoare la achiziția categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul ministrului muncii și protecției sociale, angajatorul restituie integral suma acordată, în termen de 30 de zile de la expirarea termenului”. Nu se spune însă nimic despre o eventuală dobândă.
5. Ce ai voie să cumperi și cu ce documente te duci la agenția de muncă apoi
- categoriile de bunuri:
- Sisteme de calcul tip laptop/notebook;
- Tablete;
- Smartphone;
- Echipamente periferice de intrare şi ieşire aferente bunurilor prevăzute la pct.1-3;
- Echipamente necesare conectării la internet a bunurilorprevăzute la pct.1-3;
- Licenţe aferente sistemelor de operare şi aplicaţiilor software aferente bunurilorprevăzute la pct.1-3 necesare pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018.
- documentele justificative:
- facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice;
- bonurile fiscale sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor prevăzute la lit. a);
- fişele de evidenţă a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosinţa telesalariaţilor, întocmite conformmodelului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
- bonurile de mişcare a mijloacelor fixe date în folosinţa salariaţilor, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2634/2015;
- situaţia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigură fiecărui telesalariat.
Chestiunea este subliniată în ordonanță – „banii se acordă în ordinea depunerii solicitărilor, până la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurărilor de șomaj, prin ANOFM, în limita fondurilor alocate cu această destinație”. Totuși, ideal ar fi ca solicitările să se facă cât mai curând, pentru că e posibil ca banii să se epuizeze destul de repede.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii