Se pregăteşte organizarea a zeci de şantiere pe litoralul românesc. Anunţ important făcut de ABADL! (document+galerie foto)
Se pregăteşte organizarea a zeci de şantiere pe litoralul românesc. Anunţ important făcut de ABADL! (document+galerie
13 Sep, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
7675
Marime text
Administraţia Naţională Apele Române, prin Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral, a prezentat memoriul de prezentare privind organizarea de şantier aferentă proiectului „Reducerea eroziunii costiere faza II, (2014-2020)“, etapa studiului de fezabilitate.
Proiectul a cărui organizare de şantier se studiază în prezentul document constă în investiţia pentru protecţia împotriva eroziunii costiere, investiţie care se va implementa pentru fiecare zonă studiată în parte. Scopul proiectului este de a asigura un sistem de protecţie costieră care să reducă riscurile de eroziune şi de inundaţii asociate. În cadrul studiului de fezabilitate au fost definite amplasamentele organizărilor de şantier, suprafeţele organizărilor de şantier, dotările necesare, modul de asigurare a utilităţilor, modul de depozitare a materialelor necesare, a carburanţilor, stocarea temporară a deşeurilor generate. Organizările de şantier fac parte din categoria construcţiilor temporare pe perioada execuţiei.
Proiectul privind organizarea de şantier va cuprinde amplasamentul general, delimitări privind amplasarea clădirilor şi a celorlalte construcţii, inclusiv a depozitelor (dar nu de materiale de construcţii) şi a magaziilor, asigurarea utilităţilor, planuri PSI, activităţile şi achiziţiile necesare pentru organizare, cât şi costurile acestora, pentru justificarea valorii totale necesare. Proiectul va fi întocmit conform normativelor de proiectare în vigoare.
Având în vedere contractele de proiectare şi execuţie, constructorul este responsabil cu organizarea de şantier pentru personalul său şi pentru depozitarea echipamentelor şi a utilajelor necesare pentru a finaliza lucrările. Constructorul va face toate aranjamentele necesare pentru amenajarea terenului pentru birourile sale, dormitoare, platforme de depozitare, depozite şi alimentarea cu energie electrică, apă potabilă, canalizare şi transportul deşeurilor. Constructorul va întocmi planşele sub îndrumarea inginerului, descriind în detaliu organizarea de şantier, inclusiv dispoziţia generală, limitele, împrejmuirea, poziţionarea birourilor constructorului şi alte clădiri incluzând depozite şi camere de depozitare, utilităţi, planuri şi activităţi PSI, în concordanţă cu reglementările relevante.
De asemenea, constructorul va realiza împrejmuirea şantierului înainte de a începe lucrările pe porţiunea delimitată a şantierului. Organizarea de şantier va include birouri de şantier pentru personalul administrativ al constructorului, cât şi separat, birouri de şantier, pentru a fi folosite de inginer si personalul acestuia. Ambele seturi de birouri vor include un număr de birouri separate pentru conducere, sală de şedinţe, bucătărie, toalete şi duşuri, facilităţi auxiliare, cameră de depozitare, cameră echipament mărunt, sală de mese.
În cadrul organizărilor de şantier, suprafaţa totală a birourilor atât pentru contractor şi inginer, cât şi pentru personalul administrativ va fi estimată la 300 mp. Organizarea de şantier nu va include zone de depozit tampon pentru materiale, cum ar fi nisip, agregate, piatră sau elemente prefabricate sau clădiri ori zone ce vor fi folosite pentru întreţinerea echipamentelor mari, a utilajelor şi a maşinăriilor. Depozitarea echipamentelor se face pe o platformă impermeabilă, pentru a evita ca eventualele scurgeri de combustibil şi ulei să fie antrenate de apele pluviale. Vor fi respectate standardele în vigoare pentru organizarea de şantier pentru a proteja calitatea apelor în timpul lucrărilor de construcţie de tulburarea sedimentelor şi de deversarea potenţială a materialelor de construcţie.
Organizările de şantier sunt lucrări provizorii necesare pentru execuţia lucrărilor de construcţii în cadrul proiectului de reducere a eroziunii costiere, astfel că, în urma implementării proiectului, să fie îndeplinite următoarele obiective specifice:
- protecţia coastei litoralului Marii Negre pe teritoriul României de efectele eroziunii costiere prin dezvoltarea unui program de lucrări specifice care au în vedere reabilitarea şi protejarea liniei ţărmului, a terenurilor adiacente şi a ecosistemelor de uscat şi marine;
- protejarea infrastructurii economice şi a obiectivelor sociale periclitate de procesele de eroziune marină;
- implementarea unui program integrat de monitorizare a zonei costiere care să vină în sprijinul operaţiunilor şi lucrărilor de întreţinere, pe termen mediu şi lung (30 de ani).
Pentru zona Agigea - la baza falezei, pe plaja dintre structurile costiere vechi AG1. Pentru zona Tomis (Cazino) - în parcarea Portului Constanţa. Pentru zona/lotul Mamaia - lângă hotel Rex din staţiunea Mamaia. Pentru zona Stăvilar Edighiol - în zona stăvilarului, pe malul drept al canalului de legătură a lacului Sinoe cu Marea Neagră.Pentru zona Stăvilar Periboina - în zona stăvilarului, pe malul drept al canalului de legătură a lacului Sinoe cu Marea Neagră.
Investiţia are ca obiectiv organizările de şantier în vederea implementării proiectului „Reducerea eroziunii costiere faza II (2014-2020)“ - etapa studiului de fezabilitate. Litoralul românesc al Mării Negre este supus fenomenului de eroziune în condiţiile schimbării dinamice costiere. Dinamica costieră constă în erodări determinate de acţiuni ale valurilor provocate de vânt şi depuneri de sedimente, transportate de curenţii marini. Succesul înregistrat la promovarea proiectelor cu finanţare în Faza I (de maxima urgenţă) 2007-2014 conduce la promovarea implicită şi a proiectelor cu finanţare în Faza II 2014-2020, astfel încât să se creeze o linie unică, stabilă şi de maximă eficienţă pentru apărare împotriva eroziunii costiere a litoralului românesc.
Pentru proiectul „Reducerea eroziunii costiere faza II (2014 - 2020)“ - faza studiu de fezabilitate - desfăşurat în perimetrele 2 Mai, Mangalia (Saturn, Balta Mangalia, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun, Olimp), Costineşti, Eforie Sud, Eforie Centru, Agigea, Tomis Port - Constanţa Port, Mamaia Centru, Mamaia Nord, Stăvilar Edighiol, Stăvilar Periboina, proiect a cărui organizare de şantier este studiată în acest document, a fost emis Certificatul de urbanism nr. 94 din 16.12.2015 de către Consiliul Judeţean Constanţa şi sunt in curs de obţinere avizele solicitate, respectiv: avize şi acorduri privind utlităţile urbane şi infrastructură; avize şi acorduri privind sănătatea populaţiei; avize şi acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora (ARBDD, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Autoritatea Navală Română SA).
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta memoriul proiectului prezentat de ABADL.
Proiectul a cărui organizare de şantier se studiază în prezentul document constă în investiţia pentru protecţia împotriva eroziunii costiere, investiţie care se va implementa pentru fiecare zonă studiată în parte. Scopul proiectului este de a asigura un sistem de protecţie costieră care să reducă riscurile de eroziune şi de inundaţii asociate. În cadrul studiului de fezabilitate au fost definite amplasamentele organizărilor de şantier, suprafeţele organizărilor de şantier, dotările necesare, modul de asigurare a utilităţilor, modul de depozitare a materialelor necesare, a carburanţilor, stocarea temporară a deşeurilor generate. Organizările de şantier fac parte din categoria construcţiilor temporare pe perioada execuţiei.
Proiectul privind organizarea de şantier va cuprinde amplasamentul general, delimitări privind amplasarea clădirilor şi a celorlalte construcţii, inclusiv a depozitelor (dar nu de materiale de construcţii) şi a magaziilor, asigurarea utilităţilor, planuri PSI, activităţile şi achiziţiile necesare pentru organizare, cât şi costurile acestora, pentru justificarea valorii totale necesare. Proiectul va fi întocmit conform normativelor de proiectare în vigoare.
Având în vedere contractele de proiectare şi execuţie, constructorul este responsabil cu organizarea de şantier pentru personalul său şi pentru depozitarea echipamentelor şi a utilajelor necesare pentru a finaliza lucrările. Constructorul va face toate aranjamentele necesare pentru amenajarea terenului pentru birourile sale, dormitoare, platforme de depozitare, depozite şi alimentarea cu energie electrică, apă potabilă, canalizare şi transportul deşeurilor. Constructorul va întocmi planşele sub îndrumarea inginerului, descriind în detaliu organizarea de şantier, inclusiv dispoziţia generală, limitele, împrejmuirea, poziţionarea birourilor constructorului şi alte clădiri incluzând depozite şi camere de depozitare, utilităţi, planuri şi activităţi PSI, în concordanţă cu reglementările relevante.
De asemenea, constructorul va realiza împrejmuirea şantierului înainte de a începe lucrările pe porţiunea delimitată a şantierului. Organizarea de şantier va include birouri de şantier pentru personalul administrativ al constructorului, cât şi separat, birouri de şantier, pentru a fi folosite de inginer si personalul acestuia. Ambele seturi de birouri vor include un număr de birouri separate pentru conducere, sală de şedinţe, bucătărie, toalete şi duşuri, facilităţi auxiliare, cameră de depozitare, cameră echipament mărunt, sală de mese.
În cadrul organizărilor de şantier, suprafaţa totală a birourilor atât pentru contractor şi inginer, cât şi pentru personalul administrativ va fi estimată la 300 mp. Organizarea de şantier nu va include zone de depozit tampon pentru materiale, cum ar fi nisip, agregate, piatră sau elemente prefabricate sau clădiri ori zone ce vor fi folosite pentru întreţinerea echipamentelor mari, a utilajelor şi a maşinăriilor. Depozitarea echipamentelor se face pe o platformă impermeabilă, pentru a evita ca eventualele scurgeri de combustibil şi ulei să fie antrenate de apele pluviale. Vor fi respectate standardele în vigoare pentru organizarea de şantier pentru a proteja calitatea apelor în timpul lucrărilor de construcţie de tulburarea sedimentelor şi de deversarea potenţială a materialelor de construcţie.
Justificarea necesităţii proiectului
Organizările de şantier sunt necesare implementării proiectului propus, care contribuie la îndeplinirea angajamentelor asumate de România prin Tratatul de Aderare şi la realizarea obiectivelor Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Prin Axa Prioritară 5 - Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea şi gestionarea riscurilor, se asigură finanţarea măsurilor pentru reducerea riscurilor şi a efectelor negative produse de inundaţii şi eroziunea costieră, respectiv realizarea Obiectivului Specific 5.1 - „Reducerea efectelor şi a pagubelor asupra populaţiei cauzate de fenomenele naturale asociate principalelor riscuri accentuate de schimbările climatice, în principal de inundaţii şi eroziune costieră“.Organizările de şantier sunt lucrări provizorii necesare pentru execuţia lucrărilor de construcţii în cadrul proiectului de reducere a eroziunii costiere, astfel că, în urma implementării proiectului, să fie îndeplinite următoarele obiective specifice:
- protecţia coastei litoralului Marii Negre pe teritoriul României de efectele eroziunii costiere prin dezvoltarea unui program de lucrări specifice care au în vedere reabilitarea şi protejarea liniei ţărmului, a terenurilor adiacente şi a ecosistemelor de uscat şi marine;
- protejarea infrastructurii economice şi a obiectivelor sociale periclitate de procesele de eroziune marină;
- implementarea unui program integrat de monitorizare a zonei costiere care să vină în sprijinul operaţiunilor şi lucrărilor de întreţinere, pe termen mediu şi lung (30 de ani).
În ce zone este propusă organizarea de şantier
Potrivit memoriului, organizarea de şantier propusă pentru zona 2 Mai va fi amplasată în partea de nord a zonei, lângă digul de sud al portului Mangalia. Organizarea de şantier propusă pentru zona Mangalia va fi amplasată la baza falezei, pe plaja dintre structurile costiere vechi M1 şi M2. Pentru zona Saturn, va fi amplasată la baza falezei, pe plaja dintre structurile costiere vechi S1 şi S2. Pentru zona Balta Mangalia -Venus-Aurora - adiacent lacului Mangalia. Pentru Jupiter-Neptun - la nord de structura costieră veche N2. În zona staţiunii turistice Olimp - la baza falezei, pe plaja din zona structurii costiere vechi O1. Pentru zona Coştinesti - la baza falezei. Pentru zona Eforie - centru - vizavi de lacul Belona. Pentru zona Eforie Sud - la baza falezei, pe plajă, în zona structurii costiere vechi ES7.Pentru zona Agigea - la baza falezei, pe plaja dintre structurile costiere vechi AG1. Pentru zona Tomis (Cazino) - în parcarea Portului Constanţa. Pentru zona/lotul Mamaia - lângă hotel Rex din staţiunea Mamaia. Pentru zona Stăvilar Edighiol - în zona stăvilarului, pe malul drept al canalului de legătură a lacului Sinoe cu Marea Neagră.Pentru zona Stăvilar Periboina - în zona stăvilarului, pe malul drept al canalului de legătură a lacului Sinoe cu Marea Neagră.
Investiţia are ca obiectiv organizările de şantier în vederea implementării proiectului „Reducerea eroziunii costiere faza II (2014-2020)“ - etapa studiului de fezabilitate. Litoralul românesc al Mării Negre este supus fenomenului de eroziune în condiţiile schimbării dinamice costiere. Dinamica costieră constă în erodări determinate de acţiuni ale valurilor provocate de vânt şi depuneri de sedimente, transportate de curenţii marini. Succesul înregistrat la promovarea proiectelor cu finanţare în Faza I (de maxima urgenţă) 2007-2014 conduce la promovarea implicită şi a proiectelor cu finanţare în Faza II 2014-2020, astfel încât să se creeze o linie unică, stabilă şi de maximă eficienţă pentru apărare împotriva eroziunii costiere a litoralului românesc.
Pentru proiectul „Reducerea eroziunii costiere faza II (2014 - 2020)“ - faza studiu de fezabilitate - desfăşurat în perimetrele 2 Mai, Mangalia (Saturn, Balta Mangalia, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun, Olimp), Costineşti, Eforie Sud, Eforie Centru, Agigea, Tomis Port - Constanţa Port, Mamaia Centru, Mamaia Nord, Stăvilar Edighiol, Stăvilar Periboina, proiect a cărui organizare de şantier este studiată în acest document, a fost emis Certificatul de urbanism nr. 94 din 16.12.2015 de către Consiliul Judeţean Constanţa şi sunt in curs de obţinere avizele solicitate, respectiv: avize şi acorduri privind utlităţile urbane şi infrastructură; avize şi acorduri privind sănătatea populaţiei; avize şi acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora (ARBDD, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Autoritatea Navală Română SA).
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta memoriul proiectului prezentat de ABADL.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Chirea Maria 13 Sep, 2017 09:54 Ar fi minunat