Ședință a Guvernului României Extinderea regimului de zonă liberă în portul Constanţa - zona Midia, pe ordinea de zi (DOCUMENTE)
Ședință a Guvernului României: Extinderea regimului de zonă liberă în portul Constanţa - zona Midia, pe
12 Feb, 2025 21:29
ZIUA de Constanta
210
Marime text
![](/static/www_v2/img/logo.jpg)
![](images/stories/2025/02/ZIUA/nave-port/nave-port-2.jpg)
![](https://www.ziuaconstanta.ro/images/stories/2025/02/ZIUA/nave-port/nave-port-2.jpg)
Printre acestea se află și PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind extinderea regimului de zonă liberă în portul Constanţa - zona Midia.
Conform proiectului, se extinde regimul de zonă liberă în portul Constanța – zona Midia, pe terenul cu suprafața de 7.703.958 m2 aflat în domeniul public al statului, în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime”- S.A. Constanța, potrivit delimitării portuare prevăzute în anexa nr. 1.
În termen de 18 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” S.A. - Constanța va realiza, din surse proprii de finanțare, împrejmuirile și punctele de intrare/ieșire în/din zona liberă prevăzută la art. 1, pe baza unei documentații tehnice avizate de autoritatea vamală, astfel cum este prevăzut la art. 243 alin. (1) și alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările ulterioare.
Regimul de zonă liberă în portul Constanța – zona Midia devine operațional în momentul certificării de către autoritatea vamală a realizării împrejmuirii și a stabilirii efective a punctelor de intrare/ieșire în/din zona liberă.
Controlul pașapoartelor și al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat române, eliberate de autoritățile române, precum și al celor eliberate de autoritățile străine, recunoscute sau acceptate de statul român aparținând personalului care operează în sau tranzitează zona liberă Midia se efectuează de către organele poliției de frontieră, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 2016/399 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen) și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr.243/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Activitatea vamală din portul Constanța – zona Midia se asigură de către biroul vamal de frontieră Constanța.
Personalul Poliției de Frontieră și al Autorității Vamale Române, precum și spațiile și dotările necesare pentru desfășurarea activității biroului vamal de frontieră Constanța – zona Midia sunt prevăzute în anexa nr. 2. Mai exact, personalul Autorității Vamale Române se suplimentează cu 34 posturi (funcții publice de execuție), iar personalul Poliției de Frontieră se suplimentează cu 24 de posturi, pentru 4 funcții de ofițer și 20 de funcții de agent.
Suportarea cheltuielilor de personal pentru desfășurarea activității Poliției de Frontieră se realizează de către Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, cu încadrarea în creditele bugetare anuale aprobate, potrivit legii.
Cheltuielile de personal, dotările și alte amenajări specifice pentru desfășurarea activității Biroului vamal din portul Constanța – zona Midia se suportă de Autoritatea Vamală Română, cu încadrarea în creditele bugetare anuale aprobate, potrivit legii.
Spațiile, utilate corespunzător, pentru desfășurarea activității Biroului vamal din portul Constanța – zona Midia, se asigură cu titlu gratuit de către Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” S.A. - Constanța, conform legii.
Costurile cu utilitățile aferente se achită de către Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” S.A. - Constanța și se recuperează de la autoritatea vamală, pe bază de protocol, în condițiile legii.
Decizia a fost luată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, având în vedere următoarele:
- Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică (Coridorul de Mijloc) ce leagă Asia și Europa prin Kazahstan și Marea Caspică. Mărfurile intră în Caucaz prin portul Baku, Azerbaidjan și continuă spre Georgia, de unde pot fi parcurse două rute alternative înainte de a intra în UE prin Bulgaria sau România: o rută terestră via Turcia sau o rută maritimă prin Marea Neagră;
- concurența dintre Portul Constanța și celelalte porturi din bazinul Mării Negre, precum și porturi ale statelor membre UE;
- extinderea hinterland-ului Portului Constanța și transformarea acestui port într-un lider de piață pentru zona Centrală și de Sud-Est a Europei și, totodată, în contextul redresării, reconstrucției și modernizării Ucrainei;
- strategia de dezvoltare revizuită a Portului Constanța ce vizează proiecte de creștere a capacității de operare, digitalizare, protecția mediului în contextul operațiunilor portuare, având în vedere strategia de a asimila activități specifice unui port ”verde”, în conformitate cu cerințele Uniunii Europene.
Proiectul de hotărîre, anexele și nota de fundamentare pot fi consultate în secțiunea Document a materialului
Citește și:
Un tren a deraiat între Lumina și Năvodari. Pompierii intervin (FOTO+VIDEO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii