Ședință de îndrumare la Prefectura Constanța pentru implementarea Directivei SEVESO III.
Ședință de îndrumare la Prefectura Constanța pentru implementarea Directivei SEVESO III.Potrivit reprezentanților Prefecturii Constanța, Directiva SEVESO are ca scop prevenirea accidentelor majore ce ar putea implica substanțe periculoase, dar și limitarea consecințelor unor astfel de accidente asupra sănătății umane și a mediului.
Au luat parte la ședință: prefectul județului Constanța, Adrian-Teodor Picoiu, vicepreședintele Consiliului Județean Constanța, Răzvan Filipescu, primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, inspectorul șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea” al județului Constanța, colonel Mihail-Cristian Amarandei, șeful Inspecției de Prevenire din cadrul ISU Constanța, lt. col. Cristian Rotaru, reprezentanți ai Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Județean Constanța, ai Agenției pentru Protecția Mediului Constanța, specialiști pe urbanism și amenajare a teritoriului.
Reprezentanții Prefecturii Constanța au mai precizat că un pas important în implementarea Ordinului nr. 3710/2017 îl reprezintă constituirea unor comisii (formată din reprezentanți ai structurilor responsabile cu amenajarea teritoriului și urbanismului, ai ISU, Gărzii de Mediu, Autorității pentru Protecția Mediului) pentru stabilirea compatibilității teritoriale în jurul amplasamentelor de tip SEVESO.La nivelul județului Constanța, 17 operatori (unul în stadiul de investiție) de pe raza a nouă unități administrativ-teritoriale se încadrează în prevederile Legii nr. 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanțe periculoase. Până la finalul anului 2025, reprezentanții unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora funcționează societăți de tip SEVESO, operatorii în cauză, dar și instituțiile abilitate trebuie să ia măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor Ordinului nr. 3710/2017 (privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea distanțelor adecvate față de sursele potențiale de risc din cadrul amplasamentelor care se încadrează în prevederile Legii nr. 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanțe periculoase în activitățile de amenajare a teritoriului și urbanism)“ au precizat reprezentanții Prefecturii Constanța.
Pe parcursul anului 2025, calendarul de activități mai presupune și:
- Transmiterea/ retransmiterea de către ISU a planurilor topo-cadastrale structurilor responsabile cu amenajarea teritoriului la nivelul U.A.T.
- Întocmirea de către structurile responsabile cu amenajarea teritoriului a planului cu categoriile de construcții și zone funcționale;
- Întrunirea comisiilor pentru determinarea compatibilității teritoriale;
- Elaborarea planului cu zonele de compatibilitate teritorială și transmiterea către toate instituțiile care au reprezentanți în comisie;
Citește și:„Este foarte importantă implementarea Ordinului nr. 3710/2017 până la finalul acestui an. Trebuie să acționăm prin prevenție! Mă adresez primarilor și specialiștilor pe urbanism și amenajarea teritoriului: colegii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență, dar și de la Agenția pentru Protecția Mediului și de la Garda de Mediu vă stau la dispoziție pentru îndrumare și informații. Am încrederea că atât autoritățile publice, cât și operatorii economici vor lua măsurile necesare pentru evitarea oricărei situații neplăcute!” – a menționat prefectul Adrian – Teodor Picoiu.
Raportul de activitate al Colegiului Prefectural pe anul 2024, prezentat în ședință
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp