Serviciul de Telecomunicații Speciale, referitor la crima de la Caracal Se poate localiza cu exactitate un apel la 112 doar dacă este instalată o aplicație pe telefon
Serviciul de Telecomunicații Speciale, referitor la crima de la Caracal: Se poate localiza cu exactitate un apel
26 Jul, 2019 19:33
ZIUA de Constanta
1993
Marime text
Biroul de presă al STS susține că Serviciul de Telecomunicații Speciale susține că nu poate identifica locul telefonului și celula operatorului de telefonie, în cazul unui apel la 112, precum cel făcut de fata ucisă la Caracal.
„La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.
Referitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:
Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07
- 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
- 11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire
Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25
- 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta
Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.
Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36
- 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:12:51: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta
Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.
STS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.
Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului”, a transmis Biroul de presă al STS.
„La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.
Referitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:
Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07
- 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
- 11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire
Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25
- 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta
Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.
Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36
- 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:12:51: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta
Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.
STS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.
Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului”, a transmis Biroul de presă al STS.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Ozarchevici 28 Jul, 2019 00:11 Nu are cum sa-mi placa un asemenea articol. Trebuia sa ne spuna cum a actionart politia la primirea apelurilor, nu sa ne dea ora, minutul si secunda la care a fost efectuat apelul. Se remarca o distanta de 6 minute intre apelul la 112 si transferul convorbirii catre dispecersaul de politie. Intrebarea e ce a vorbit operatoatea cu apelanta vreme de sase minute, cand viata acesteia din urma era pusa in pericol. Ce calificare are operatoarea de a gestiona o asemenea situatie? La un apel la 112 se pun mult prea mylte intrebari de catre aceste operatoare care le stiu pe toate.Pana la dispecerul de la politie te mananca sfintii, pardon, operatoatele de la 112!.