Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:47 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sfârşit de an echilibrat la CN APMC Licitaţia pentru digul de larg, în continuare suspendată

ro

15 Dec, 2011 00:00 2268 Marime text
APC-apcconferinta1.jpgConducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime a prezentat bilanţul anului 2011

Directorul Aurelian Andrei Popa a arătat că traficul total de mărfuri înregistrat la sfârşitul lunii noiembrie 2011 este de 42.620.413 tone, faţă de 43.289.476 tone în aceeaşi perioadă a anului 2010. De asemenea, s-au înregistrat creşteri de trafic la articole diverse - 12,32%, petrol brut - 2,5%, combustibili minerali solizi - 11,5%, produse metalice - 51,13%, îngrăşăminte - 16,9%, produse chimice - 3,8%, produse alimentare - 46,6%, seminţe uleioase - 9,74%, echipamente maşini - 33,6%, ciment, var nestins - 13%, celuloză şi deşeuri de hârtie - 47%. Traficul de containere în perioada ianuarie - noiembrie 2011 în Portul Constanţa a totalizat 5.993.401 tone, respectiv 608.064 TEU, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2010 când au fost înregistrate 5.343.752 tone, respectiv 502.910 TEU.

În primele 11 luni ale acestui an au făcut escale în porturile maritime româneşti 11.448 nave, dintre care 4.490 sunt maritime şi 6.958 fluviale. În aceeaşi perioadă a anului 2010 fuseseră înregistrate 11.922 escale.

Fără aglomeraţie la Poarta 5

În 2011, la terminalul de pasageri al Portului Constanţa s-au înregistrat 43 de escale ale navelor maritime de croazieră, cu 23.600 de turişti la bord. Sezonul a început pe 9 aprilie şi s-a încheiat pe 27 octombrie.

Portul Constanţa a semnat protocoale de colaborare cu porturile Pendik (Turcia), Rotterdam (Olanda), cu Serviciul de Stat al Transportului Maritim şi Fluvial din Turkmenistan, cu DP World UAE Region FZE of United Arab Emirates şi cu portul Batumi din Georgia.

În primele 11 luni ale anului 2011, conform datelor preliminare, veniturile totale înregistrate de CN APM SA Constanţa au fost de 248.662.280 lei. Cheltuielile totale în această perioadă au fost de 194.116.495 lei, iar profitul brut total este de 54.545.784 lei, la sfârşitul lunii noiembrie.

Printre proiectele foarte importante finanţate prin POS-T 2007-2013 se află şi podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa.

„Personal, susţin cu toate puterile acest proiect, susţin că este un proiect de importanţă majoră având în vedere infrastructura de transport care este absolut necesară dezvoltării Portului Constanţa. La acest moment, văd că se fac eforturi, autostrada se apropie şi va avea o conexiune directă cu Portul Constanţa. În mod firesc, vom avea nevoie de acel pod peste canal, care va lega cele două zone, cea de nord şi cea de sud. Cred că toată lumea vede că nu mai avem acea aglomeraţie, la un moment dat nebunească, de la Poarta 5", a declarat Aurelian Andrei Popa. Acesta a mai precizat că decongestionarea oraşului Constanţa este o condiţie „de elementar bun simţ".

Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Valoarea aprobată a contractului de finanţare este de 160.018.000 lei.

Master plan al Portului Constanţa

Un punct nevralgic este prelungirea digului de larg, o lucrare nerealizată încă din cauza contestării licitaţiei. „Procedura de achiziţie pentru execuţia lucrărilor este suspendată până la soluţionarea de către instanţele judecătoreşti a litigiilor şi contestaţiilor aflate în prezent pe rol. În cazul procedurii de achiziţie pentru asistenţa tehnică de supervizare, contractul se va încheia după adjudecarea definitivă a lucrărilor de execuţie şi încheierea contractului cu antreprenorul general. Valoarea contractului de finanţare este de 642.487.000 lei", a mai spus Aurelian Andrei Popa.

Va exista şi un master plan al Portului Constanţa.

Consultantul, SC Data&Partner Top Consulting, a stabilit termenii de referinţă, până la sfârşitul anului 2011 urmând a se depune cererea de finanţare, pentru ca apoi să se lanseze licitaţia. Valoarea totală estimată a contractului de finanţare este de 2.000.000 de euro. Şeful CN APMC a vorbit şi despre consolidarea, stabilizarea şi amenajarea zonelor adiacente Porţii 5 a Portului Constanţa. Suprafaţa pe care se efectuează lucrările de consolidare, stabilizare şi amenajare a zonelor adiacente Porţii 5 este de aproximativ 5.000 mp.

CN APM SA a început lucrările în luna septembrie 2011, acestea fiind programate să dureze 12 luni.

La baza lucrărilor stă proiectul Facultăţii de Construcţii din cadrul Universităţii Ovidius, constructorul fiind firma SC ABC VAL. Valoarea investiţiei este de 480.000 de lei şi este finanţată din surse proprii.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii