#SimteNisipul Cu cine a făcut un parteneriat Constanta ReStart în proiectul pentru plaje fără chiștoace
#SimteNisipul: Cu cine a făcut un parteneriat Constanta ReStart în proiectul pentru plaje fără chiștoace
05 Aug, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
2596
Marime text
- Proiectul „Tu ce vrei să simți pe plajă?“ reprezintă o campanie pentru o plajă curată, derulată de City Park Mall, în parteneriat cu ZOOM Beach și ConstantaRestart.
- Motto-ul campaniei este #SimteNisipul, un îndemn ce încurajează oamenii să aibă un comportament responsabil față de mediu.
- Proiectul se derulează în perioada 1-31 august 2020.
Proiectul „Tu ce vrei să simți pe plajă?“ reprezintă o campanie pentru o plajă curată, derulată de City Park Mall, în parteneriat cu ZOOM Beach și ConstantaRestart. Astfel, în cadrul proiectului, mucurile de țigară adunate de pe plajă devin opere de artă.
Motto-ul campaniei este #SimteNisipul, un îndemn ce încurajează vizitatorii plajei ZOOM Beach să aibă un comportament responsabil față de mediu și să se relaxeze pe o plajă curată.
Proiectul se derulează în perioada 1-31 august 2020 și, potrivit inițiatorilor, acesta își propune să le ofere turiștilor o alternativă comodă și, mai ales, responsabilă de aruncare a mucurilor de țigară în scrumiere portabile, astfel încât plajele să devină un loc mai curat.
La sfârșitul campaniei, deșeurile colectate vor fi transformate în lucrări artistice, pentru a evidenția cât de afectată este fauna marină de acest tip de poluare, dar se vor transforma și în acțiuni concrete pentru un aer mai curat în Constanța.
Tablouri neconvenționale create de artiștii coordonați de Maria Teodorescu
O echipă de artiști, coordonată de Maria Teodorescu, va crea mai multe tablouri neconvenționale, din mucuri de țigară, lucrări expuse pe galeriile City Park Mall, iar operele de artă vor fi scoase la licitație. Fondurile astfel obținute vor fi donate Asociației Constanța Restart și vor ajuta la continuarea acțiunii de plantare inițiată anul trecut în Ovidius Park și sprijinită încă de la început de City Park Mall.
Potrivit organizatorilor, Maria Teodorescu este doctorand la Universitatea de Arte din Iași și s-a remarcat prin utilizarea unor materiale și tehnici neconvenționale, astfel că, la doar 18 ani, a expus primele sale opere, create din pietre și bucăți de lemn găsite în pădure. Ulterior și-a completat portofoliul cu lucrări din materiale specifice construcțiilor, precum bucăți de parchet, carton gipsat sau resturi de material. Nu este la primele tablouri alcătuite din mucuri de țigară, pe care le consideră o provocare în realizarea unor lucrări și mai complexe.
Mucurile provenite de la țigări reprezintă 30-40% din totalul articolelor colectate în timpul curățeniei de pe coaste și din medii urbane, la nivel global, spun inițiatorii acestei campanii.
În România, mucul de țigară este cel mai răspândit tip de deșeu de pe plaje. Potrivit ONG-ului Mare Nostrum, citat de organizatorii campaniei, doar în sesiunea septembrie 2019 au fost strânse aproape 18.000 de chiștoace de țigară de pe plajele litoralului românesc. Mucurile de țigară sunt toxice, însă acest lucru este puțin cunoscut chiar și de către fumători. Fiind fabricate din fibre de acetat de celuloză, acestea au un termen de descompunere foarte mare și conțin chimicale care dăunează mediului înconjurător.
Un chiștoc de țigară este asimilat de mediul înconjurător abia în 10 ani. Până la 10 miliarde, dintre cele 15 miliarde de țigări vândute zilnic, sunt aruncate în mediu. Cel mai întâlnit gunoi întâlnit la nivel mondial este deșeul provenit de la țigări. Acestea sunt doar trei dintre motivele care au stat la baza inițierii acestei campanii.
Citește și:
Constanţa Restart:
Liceeni şi pensionari, două generaţii la antipozi, o singură speranţă - un oraş mai verde prin forţe proprii
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii