Sistem dispecerizare şi informare pasageri nou, la Aeroportul Mihail Kogălniceanu Constanţa (document)
Sistem dispecerizare şi informare pasageri nou, la Aeroportul Mihail Kogălniceanu Constanţa (document)
26 Sep, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2338
Marime text
Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa SA scoate din conturi circa 504.201 lei pentru achiziţia unui sistem dispecerizare şi informare pasageri.
Achiziţia constă în furnizarea sistemului pentru dispecerizare şi informare pasageri, instalarea/punerea în funcţiune a echipamentelor hardware şi a aplicaţiei, instruirea personalului beneficiar, mentenanţa compusă din: două sisteme info-desk, câte unul pentru fiecare terminal de pasageri (plecări/sosiri), echipament de dispecerizare.
Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5.10.2018, ora 15.00. Ofertele vor fi deschise în aceeaşi zi. Cuantumul garanţiei de participare de 5.042 de lei. Cuantumul garanţiei de bună execuţie este de 5% din preţul contractului sectorial (fără TVA). Ofertanţii vor depune lista principalelor livrări de produse efectuate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii 3 ani, cu indicarea valorilor, a datelor şi a beneficiarilor publici sau privaţi; documentele prin care operatorii economici pot îndeplini cerinţa privind experienţa similară sunt următoarele, fără a se limita la: certificări/procese-verbale de recepţie/contracte/părţi din contracte/alte documente ce indică valorile, datele şi beneficiarii produselor furnizate emise sau contrasemnate de către o autoritate sau de către clientul beneficiar.
Ofertanţii vor demonstra experienţa în activităţi având ca obiect furnizarea de produse similare din punctul de vedere al complexităţii cu cea care face obiectul achiziţiei, cum ar fi, fără a se limita la acestea - componente hardware sistem informare pasagerii/călători.
Sistemul are o vechime de peste 12 ani, iar audiţia în terminalele de pasageri este scăzută; un echipament multifuncţional pentru imprimare, scanare, recepţionare şi transmitere de faxuri; un UPS pentru asigurarea alimentării redundant; un panou de comandă pentru pilonii de iluminat ai platformei. Toate aceste echipamente trebuie monitorizate în permanenţă, dispecerul fiind nevoit uneori să solicite retransmiterea informaţiei, pierzându-se astfel timp şi resurse.
Registrul de trafic aerian este în continuare menţinut în principal formă letrică, fiind şi o cerinţă conform procedurilor în vigoare, din acest motiv transmiterea de informaţii, înregistrarea zborurilor precum şi realizarea informaţiilor de statistică se fac dificil, deoarece adaptarea electronică a acestuia a fost transpusă într-un fişier tip excel şi nu într-un soft dedicat care sa genereze situaţii, în funcţie de interogări specifice.
Pe inserţiile metalice ale pupitrului se acumulează sarcini electrostatice ce creează descărcări la atingerea de către personalul dispeceratului coordonare. Aceste descărcări electrostatice, chiar dacă nu pun în pericol viaţa dispecerilor, creează un disconfort în operare şi pot genera defecţiuni echipamentelor utilizate în dispecerat. Monitoarele nu sunt poziţionate ergonomic, fiind fixate în unghi conform înclinaţiei pupitrului şi astfel pot provoca apariţia afecţiunilor dorso-lombare. Din cauza unghiului de vizualizare destul de înclinat al monitoarelor, deseori în prezenţa luminii puternice exterioare, este dificilă urmărirea informaţiilor pe ecran. Pentru informarea pasagerilor nu există niciun sistem de informare în terminalul de plecări sau de sosiri. Cu excepţia telefonului de informare, pasagerii nu au acces la informaţii cu privire la serviciile oferite de societate sau legate de transportul local, transportul bagajelor, informaţii turistice, reguli de securitate sau drepturile pasagerilor. Un punct de informare va putea crea spaţii publicitare pentru alţi agenţi economici.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
Achiziţia constă în furnizarea sistemului pentru dispecerizare şi informare pasageri, instalarea/punerea în funcţiune a echipamentelor hardware şi a aplicaţiei, instruirea personalului beneficiar, mentenanţa compusă din: două sisteme info-desk, câte unul pentru fiecare terminal de pasageri (plecări/sosiri), echipament de dispecerizare.
Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5.10.2018, ora 15.00. Ofertele vor fi deschise în aceeaşi zi. Cuantumul garanţiei de participare de 5.042 de lei. Cuantumul garanţiei de bună execuţie este de 5% din preţul contractului sectorial (fără TVA). Ofertanţii vor depune lista principalelor livrări de produse efectuate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii 3 ani, cu indicarea valorilor, a datelor şi a beneficiarilor publici sau privaţi; documentele prin care operatorii economici pot îndeplini cerinţa privind experienţa similară sunt următoarele, fără a se limita la: certificări/procese-verbale de recepţie/contracte/părţi din contracte/alte documente ce indică valorile, datele şi beneficiarii produselor furnizate emise sau contrasemnate de către o autoritate sau de către clientul beneficiar.
Ofertanţii vor demonstra experienţa în activităţi având ca obiect furnizarea de produse similare din punctul de vedere al complexităţii cu cea care face obiectul achiziţiei, cum ar fi, fără a se limita la acestea - componente hardware sistem informare pasagerii/călători.
Responsabili de atribuirea contactului
Persoanele cu funcţii de decizie din cadrul autorităţii contractante, responsabile de atribuirea contactului, sunt: director general - Bogdan-Ionuţ Artagea, director economic - Horia-Mihail Acatrinei, director operaţional - Nicuşor Șuţă, director dezvoltare - Anca Moldoveanu, director tehnic - Gheorghe Zamani, director resurse umane şi juridic - Irina Petronela Șargu, Control Financiar Preventiv - Simona Liliana Sinorchian. La aceştia se adaugă membrii AGA: Ramona Zena Petcu, Călin Adrian Meteş, Mihail-Victor Ionescu. Responsabili de atribuirea contractului sunt şi membrii Consiliului de Administraţie: Radu Razvan-Alexandru, Marin Eugen, Mirela-Florenţa Matichescu, Voicu Cheţa, Sanda-Andreea Bota, Florentina Ciordaş, Marian Irimia.Date din caietul de sarcini
În prezent, în biroul dispeceratului coordonare există un pupitru confecţionat din material metalic placat cu lemn. În acest pupitru sunt inserate echipamentele necesare desfăşurării activităţii zilnice a dispecerilor, precum şi diverse documente cu informaţii necesare pentru întocmirea planului de aeroport, completarea registrului de trafic aerian, informarea pasagerilor. Pupitrul şi incinta biroului asigură spaţiul pentru următoarele echipamente: staţie radio sol-aer pentru comunicarea între aeronavă şi dispecerat coordonare; staţie radio sol-aer doar pentru monitorizare convorbiri radio intre control trafic aerian şi aeronava aflată în zbor; staţie radio sol-sol pentru comunicarea în cadrul reţelei de radiocomunicaţii a societăţii, staţie menţinută în scanare; un calculator pentru comunicarea pe email, SITA şi AFTN, transmiterea în sistemul de raportări de siguranţă Eccairs, afişarea informaţiilor pe monitoarele de la sistemul de afişaj de la sosiri (acesta va fi folosit şi pentru redactarea documentelor); un calculator pentru elaborarea documentelor interne, care preia funcţionalităţile primului în caz de defecţiune; un telefon de exterior menţinut doar ca linie de fax, conectat la imprimanta multifuncţională; două telefoane de interior pentru comunicarea în cadrul societăţii si comunicarea exterioară prin transfer manual sau automat, dispeceratul fiind şi call center-ul H24 al aeroportului pentru pasageri; un interfon pentru recepţia estimelor şi comunicarea directă, tip COMMAX; un telefon pentru o legătură directă cu Romatsa; un telefon pentru o legătură directă cu reţeaua militară de telefonie STAR; un telefon pentru o legătură directa tip DSN cu reţeaua militară US ARMY (telefon care nu şi-a mai găsit locul pe pupitru); un pupitru pentru sistemul de sonorizare, ce permite selectarea zonelor unde se fac anunţurile, precum şi un microfon; un sistem de înregistrare ambientală care constă într-o cameră video ce înregistrează audio pe card SD; două ceasuri ce permit afişarea orelor în UTC şi local time; un monitor pentru afişarea informaţiilor de balizaj necesare completării duratelor de utilizare a acestuia; un sistem de notificare audio; un rack cu echipamente audio pentru sistemul de sonorizare de unde se fac setările de volum precum şi redarea muzicii ambientale.Sistemul are o vechime de peste 12 ani, iar audiţia în terminalele de pasageri este scăzută; un echipament multifuncţional pentru imprimare, scanare, recepţionare şi transmitere de faxuri; un UPS pentru asigurarea alimentării redundant; un panou de comandă pentru pilonii de iluminat ai platformei. Toate aceste echipamente trebuie monitorizate în permanenţă, dispecerul fiind nevoit uneori să solicite retransmiterea informaţiei, pierzându-se astfel timp şi resurse.
Registrul de trafic aerian este în continuare menţinut în principal formă letrică, fiind şi o cerinţă conform procedurilor în vigoare, din acest motiv transmiterea de informaţii, înregistrarea zborurilor precum şi realizarea informaţiilor de statistică se fac dificil, deoarece adaptarea electronică a acestuia a fost transpusă într-un fişier tip excel şi nu într-un soft dedicat care sa genereze situaţii, în funcţie de interogări specifice.
Pe inserţiile metalice ale pupitrului se acumulează sarcini electrostatice ce creează descărcări la atingerea de către personalul dispeceratului coordonare. Aceste descărcări electrostatice, chiar dacă nu pun în pericol viaţa dispecerilor, creează un disconfort în operare şi pot genera defecţiuni echipamentelor utilizate în dispecerat. Monitoarele nu sunt poziţionate ergonomic, fiind fixate în unghi conform înclinaţiei pupitrului şi astfel pot provoca apariţia afecţiunilor dorso-lombare. Din cauza unghiului de vizualizare destul de înclinat al monitoarelor, deseori în prezenţa luminii puternice exterioare, este dificilă urmărirea informaţiilor pe ecran. Pentru informarea pasagerilor nu există niciun sistem de informare în terminalul de plecări sau de sosiri. Cu excepţia telefonului de informare, pasagerii nu au acces la informaţii cu privire la serviciile oferite de societate sau legate de transportul local, transportul bagajelor, informaţii turistice, reguli de securitate sau drepturile pasagerilor. Un punct de informare va putea crea spaţii publicitare pentru alţi agenţi economici.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii