Sistemul de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabilă, reabilitat. CN APM Constanţa SA, act important de la municipalitate
Sistemul de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabilă, reabilitat. CN APM Constanţa SA, act
17 Oct, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
1750
Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a obţinut, pe data de 15 octombrie, de la Primăria Constanţa, autorizaţie de construire, în vederea modernizării sistemului de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabilă.
Mai exact, este vorba despre Autorizaţia de construire nr. 1333 din data de 15 octombrie, care constă în „Modernizarea sistemului de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabila - Port Constanţa. Semnalizarea intrării în Portul Constanţă prin proiectarea, construcţia şi dotarea cu echipamente de semnalizare maritimă control, producere şi stocare energie electrică a următoarelor faruri: farul de aterizare de culoare albă, farul de culoare roşie şi farul de culoare verde“. Investiţia va fi realizată în incinta portului, pe digul de larg.
Reamintim că, în luna iulie 2017, CN APM SA Constanţa organizase o licitaţie pentru furnizarea serviciului de modernizare a sistemului de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabilă, în valoare estimată de 4.777.334,6 lei (1.043.359,53 de euro). Obiectul achiziţiei consta în proiectarea şi execuţia a trei faruri pe extinderea digului de nord, respectiv sud; proiectarea şi execuţia unui stâlp de semnalizare de culoare albă (inclusiv echipamentul) pe aliniamentul CS-KW, astfel încât să fie balizată zona nefinalizată mol 3; furnizarea şi montajul AIS pe geamandură C-KS, care să formeze împreună cu AIS-urile C-A, C-P şi farul alb un perimetru de aterizare în portul Constanţa; proiectarea şi execuţia a doi stâlpi de semnalizare pe capetele digurilor aferente portului de lucru din Constanţa-sud (verde şi roşu); proiectarea şi execuţia unor stâlpi de semnalizare pentru înlocuirea stâlpilor de semnalizare CS-SR2; CS-SR4; CS-SG1; furnizarea şi montajul unei geamanduri A8L (inclusiv sistemul de amarare şi corpul mort) pentru înlocuirea geamandurii C-XI, a unei geamanduri tip GBN 240 (construcţie metalică); furnizarea şi montarea câte unui panou solar şi a unei baterii electrice (suplimentar) pentru sistemul de semnalizare din portul Constanţa; montare, demontare, relocare pe alte coordonate a geamandurilor C-KS, C-KE, C-KW; furnizare stoc de rezervă pentru intervenţiile de urgenţă, după cum urmează: geamandură A8L (verde) - două bucăţi, geamandură A8L (roşie) - două bucăţi, geamandură KS - o bucată, geamandură KE - o bucată, geamandură KW - o bucată, geamandură GBM 3000 - o bucată, geamandură GBP 1800 (verde şi roşie) - două bucăţi. Pe lângă obligaţia de a livra echipamentele de semnalizare, furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile de elaborare a proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie ale farurilor şi stâlpilor de semnalizare ce vor fi furnizaţi şi montaţi în baza contractului, să elaboreze documentaţiile pentru obţinerea certificatului de urbanism, a avizelor impuse şi a autorizaţiei de construire, să elaboreze proiectul tehnic şi de montaj al echipamentelor de semnalizare, cât şi documentaţiile necesare obţinerii avizelor de funcţionare pentru faruri şi stâlpi de semnalizare, în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data finalizării.
Obiectivul investiţiei este de a îmbunătăţi accesul maritim în Portul Constanţa prin înnoirea şi modernizarea sistemului de semnalizare aferent bazinelor portuare şi a şenalului navigabil. Contractul cuprinde: proiectarea şi execuţia de faruri pe diguri, de stâlpi de semnalizare, furnizarea şi montajul de geamanduri şi panouri solare, montarea, demontarea şi relocarea pe alte coordonate a unor geamanduri, asigurarea de stocuri pentru intervenţiile de urgenţă.
Proiectul „PROTECT - Infrastructură pentru operaţiuni sigure şi pentru protecţia mediului în Portul Constanţa“ este cofinanţat de Uniunea Europeană, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility - CEF). Bugetul proiectului este de 12.696.125 de euro (fără TVA), din care 85% - rata de finanţare CEF: 10.791.706 euro, 15% contribuţie de la bugetul de stat: 1.904.419 euro. Perioada de implementare a proiectului: 1.07.2016 - 31.07.2019
Citeşte şi:
Sistemul de semnalizare din bazinele portuare, modernizat de CN APM Constanţa. Investiţia - peste un milion de euro (document)
Mitrea de la Utilnavorep SA a bătut palma cu CN APM SA Constanţa (document)
Mai exact, este vorba despre Autorizaţia de construire nr. 1333 din data de 15 octombrie, care constă în „Modernizarea sistemului de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabila - Port Constanţa. Semnalizarea intrării în Portul Constanţă prin proiectarea, construcţia şi dotarea cu echipamente de semnalizare maritimă control, producere şi stocare energie electrică a următoarelor faruri: farul de aterizare de culoare albă, farul de culoare roşie şi farul de culoare verde“. Investiţia va fi realizată în incinta portului, pe digul de larg.
Reamintim că, în luna iulie 2017, CN APM SA Constanţa organizase o licitaţie pentru furnizarea serviciului de modernizare a sistemului de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabilă, în valoare estimată de 4.777.334,6 lei (1.043.359,53 de euro). Obiectul achiziţiei consta în proiectarea şi execuţia a trei faruri pe extinderea digului de nord, respectiv sud; proiectarea şi execuţia unui stâlp de semnalizare de culoare albă (inclusiv echipamentul) pe aliniamentul CS-KW, astfel încât să fie balizată zona nefinalizată mol 3; furnizarea şi montajul AIS pe geamandură C-KS, care să formeze împreună cu AIS-urile C-A, C-P şi farul alb un perimetru de aterizare în portul Constanţa; proiectarea şi execuţia a doi stâlpi de semnalizare pe capetele digurilor aferente portului de lucru din Constanţa-sud (verde şi roşu); proiectarea şi execuţia unor stâlpi de semnalizare pentru înlocuirea stâlpilor de semnalizare CS-SR2; CS-SR4; CS-SG1; furnizarea şi montajul unei geamanduri A8L (inclusiv sistemul de amarare şi corpul mort) pentru înlocuirea geamandurii C-XI, a unei geamanduri tip GBN 240 (construcţie metalică); furnizarea şi montarea câte unui panou solar şi a unei baterii electrice (suplimentar) pentru sistemul de semnalizare din portul Constanţa; montare, demontare, relocare pe alte coordonate a geamandurilor C-KS, C-KE, C-KW; furnizare stoc de rezervă pentru intervenţiile de urgenţă, după cum urmează: geamandură A8L (verde) - două bucăţi, geamandură A8L (roşie) - două bucăţi, geamandură KS - o bucată, geamandură KE - o bucată, geamandură KW - o bucată, geamandură GBM 3000 - o bucată, geamandură GBP 1800 (verde şi roşie) - două bucăţi. Pe lângă obligaţia de a livra echipamentele de semnalizare, furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile de elaborare a proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie ale farurilor şi stâlpilor de semnalizare ce vor fi furnizaţi şi montaţi în baza contractului, să elaboreze documentaţiile pentru obţinerea certificatului de urbanism, a avizelor impuse şi a autorizaţiei de construire, să elaboreze proiectul tehnic şi de montaj al echipamentelor de semnalizare, cât şi documentaţiile necesare obţinerii avizelor de funcţionare pentru faruri şi stâlpi de semnalizare, în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data finalizării.
Cine se va ocupa de modernizarea sistemului de semnalizare din bazinele portuare
Pe 12 ianuarie 2018, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA a semnat, în cadrul proiectului „PROTECT - Infrastructură pentru operaţiuni sigure şi pentru protecţia mediului în Portul Constanţa“, contractul pentru modernizarea sistemului de semnalizare din bazinele portuare şi de pe calea navigabilă. Contractul a fost adjudecat de SC Utilnavorep SA Constanţa prin procedura de licitaţie publică in Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Valoarea contractului este de 4.743.093 de lei (fără TVA), durata de execuţie fiind de 12 luni.Obiectivul investiţiei este de a îmbunătăţi accesul maritim în Portul Constanţa prin înnoirea şi modernizarea sistemului de semnalizare aferent bazinelor portuare şi a şenalului navigabil. Contractul cuprinde: proiectarea şi execuţia de faruri pe diguri, de stâlpi de semnalizare, furnizarea şi montajul de geamanduri şi panouri solare, montarea, demontarea şi relocarea pe alte coordonate a unor geamanduri, asigurarea de stocuri pentru intervenţiile de urgenţă.
Proiectul „PROTECT - Infrastructură pentru operaţiuni sigure şi pentru protecţia mediului în Portul Constanţa“ este cofinanţat de Uniunea Europeană, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility - CEF). Bugetul proiectului este de 12.696.125 de euro (fără TVA), din care 85% - rata de finanţare CEF: 10.791.706 euro, 15% contribuţie de la bugetul de stat: 1.904.419 euro. Perioada de implementare a proiectului: 1.07.2016 - 31.07.2019
Citeşte şi:
Sistemul de semnalizare din bazinele portuare, modernizat de CN APM Constanţa. Investiţia - peste un milion de euro (document)
Mitrea de la Utilnavorep SA a bătut palma cu CN APM SA Constanţa (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii