Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:20 05 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, extinsă în mai multe comune din județul Constanța

ro

22 May, 2024 16:46 766 Marime text
Foto: PexelsÎncepând de astăzi, 22 mai 2024, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC mai integrează 7 municipii reședință de județ și alte 26 de unități administrativ-teritoriale.
 
Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență  a Persoanelor din județele Bistrița-Năsăud, Buzău, Mureș, Neamț, Sălaj, Vaslui și Vrancea, precum şi al direcțiilor locale de evidență a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului  Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul municipiilor reședință de județ Bistrița, Buzău, Focșani, Târgu-Mureș, Piatra–Neamț, Vaslui și Zalău.
 
Astfel, la nivelul fiecărui municipiu reședință de județ, menționat mai sus, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă devine activă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces.
 
În ceea ce privește obținerea certificatului de naștere sau deces, cetățeanul/aparținătorul poate solicita eliberarea acestuia în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular securizat.
 
Totodată, prin prisma activităților întreprinse, extinderea S.I.I.E.A.S.C, s-a realizat și la nivelul următoarelor unități administrativ-teritoriale, după cum urmează:
 
 »Județul Bihor: Aleșd, Beiuș, Marghita, Valea lui Mihai;
 
 »Județul Călărași: Oltenița și Budești;
 
 »Județul Constanța: Castelu, Comana, Cumpăna, Murfatlar, Poarta Albă, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Bălcescu, Eforie, Istria, Peștera, Hârșova, 23 August, Crucea, Chirnogeni, Ovidiu, Aliman, Bărăganu, Ion Corvin, Cuza Vodă;

 
 »Județul Gorj: Turcinești;
 
Întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.
 
În prezent, pentru a obține un certificat de stare civila naștere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.
 
Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii