Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
17:40 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Societatea Orange Romania, amendată cu 150.000 lei de echipa de control a ANPC. Ce nereguli au fost depistate

ro

02 Nov, 2023 15:09 1438 Marime text


 
  • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naționale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă și comunicații respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu.
  • Echipele de control au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 150.000 lei și au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înșelătoare  
Potrivit ANPC, operatorul economic Orange Romania SA a fost obiectul unui control de fond ca parte a unei tematici naționale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă și comunicații respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu.
 
În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoționale, asigurării de bunuri, acesorii și câte 10 contracte semnate de catre consumatori, de furnizare  servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, și a deficiențelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 150.000 lei și au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înșelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Președintelui ANPC nr. 846/1.11.2023, precizează reprezentanții ANPC.
 
Abaterile de la legislația în vigoare întâlnite în timpul acțiunii au fost:
 
  • Promovarea către public a prețurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislației în vigoare
  • Comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanțe de preț între cel promovat și cel calculat conform scadențarului de rate
  • Rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depășirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omițându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat. Lipsa menționării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situații, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaste ce documente trebuie sa prezinte.
  • Soluționarea reclamațiilor primite de la clienți pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depășește termenul legal de cercetare a reclamațiilor, de 30 de zile. 
 Citește și
Lidl Năvodari propus pentru închidere temporară! (FOTO+VIDEO)
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii