Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:18 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sorin Grindeanu, despre proiectele pentru a valorifica potențialul României „Trebuie să realizăm rolul pe care îl are Portul Constanța și să-l dezvoltăm“

ro

02 May, 2022 20:35 1490 Marime text
Port, foto: ZIUA de Constanța Sorin Grindeanu face precizări importante despre proiectele pe care le pregătește pentru a valorifica potențialul României în actualul context regional tensionat: investițiile în Portul Constanța și Galați, Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu și în eficientizarea transportului feroviar de mărfuri.

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu anunță faptul că data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitația destinată reparației liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiulești, Republica Moldova și Portul Galați.

Conform ministrului, această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galați.

Acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanța, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri și materii prime.

Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind aşteptate să sosească cantităţi şi mai mari, a afirmat marţi directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea.

Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia Rusiei, în urmă cu două luni, iar ţara, un producător agricol major, a fost forţată să exporte în România pe calea ferată pe la graniţa sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunăre.

Acesta a explicat că cerealele au ajuns fie pe calea ferată, fie transportate cu barjele pe Dunăre, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale.
 

Guvernul României a alocat aproximativ 200 de milioane din Fondul de Rezervă acum două săptămâni pentru a repune în mișcare partea feroviară.


În portul Constanţa este folosită la maxim infrastructura rutieră pe când în cea feroviară undeva la 30%.

Când am venit erau 97 de linii de cale ferată abandonate în portul Constanța pe care stăteau aproximativ 700 de vagoane de zeci de ani. Ţinta este de a reface această structură feroviară în port în două etape. Primele 36 de linii din cele 98 într-un mod rapid prin proceduri urgente. Undeva pe la începutul lunii iunie va fi desemnat câștigătorul, urmând să se intre în lucrările respective., a spus Grindeanu. 

 

Portul Constanța este deja în acest moment, cel mai important port de la Marea Neagră. Noi, statul român trebuie să continuăm ce am început prin aceste investiții. Trebuie să realizăm rolul pe care îl are portul Constanța și să-l dezvoltăm. Și vom face lucrul ăsta. Am început și ne-am mișcat destul de repede., a precizat Grindeanu la Antena3. 

 Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, o zonă dublă de interes

În legătură cu Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, am semnat acum o săptămână trei proiecte. E o zonă dublă de interes: și militar și civil, și toate aceste proiecte care sunt pe fonduri europene nu fac decât să dezvolte această componentă. Proiectele sunt pe zona civilă. , a mai spus Grindeanu. 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii