Spitalul Portul ar putea ajunge la Administraţia Porturilor Maritime!
Spitalul Portul ar putea ajunge la Administraţia Porturilor Maritime!
17 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
5090
Marime text
Spitalul Portul, care este administrat de Ministerul Transporturilor, ar putea fi renovat de Compania Naţională Administrarea Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), a Operatorului Portuar (OP) şi a sindicatelor, dacă discuţiile purtate de conducerea CN APMC cu cele două organizaţii mai sus menţionate se vor concretiza.
În cadrul unei întâlniri ce a avut loc marţi, 15 noiembrie, operatorii portuari din Portul Constanţa au discutat cu membrii conducerii CN APMC despre principalele teme de interes legate de activitatea de pe platforma portuară. S-a făcut referire la necesitatea implicării întregii comunităţi portuare pentru ca Spitalul Portul să poată fi reabilitat şi redat comunităţii portuare, ţinând cont de situaţia financiară şi managerială a acestuia.
„Existenţa unui spital în acest areal pentru Port este necesară. Din păcate, s-a constatat că acesta este într-o stare de degradare. O idee care s-a desprins din discuţie a fost aceea că CN APM ar putea prelua unele dintre costurile spitalului, în condiţiile în care acesta i-ar da, de către Ministerul Transporturilor, care este proprietar al acestui spital, acest obiectiv ca imobil, pentru că altfel nu au cum să investească în această clădire. Nu am lăsat nici noi, ca operatori economici portuari, această chestiune şi am lansat ideea ca cel puţin serviciile de medicina muncii, care sunt obligatorii şi care sunt plătite de angajator, ar putea, în condiţiile acestea, să fie preluate de Spitalul Port. Mi se pare destul de raţional şi de bun-simţ. Nu ne place să spunem că dăm pomeni, dar mi se pare just ca putem contracta servicii“, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa, Viorel Panait, preşedintele organizaţiei OP.
Acesta a adăugat că o altă idee care s-a vehiculat pentru finanţarea renovării spitalului a fost înfiinţarea unei fundaţii, la care să cotizeze atât CN APM, cât şi OP şi sindicatele.
La rândul său, directorul CN APM, Dan Tivilichi, a precizat că, în urma discuţiilor, s-au căutat posibilităţi pentru revitalizarea Spitalului Port. „Una dintre posibilităţile enumerate: fie CN APM preia clădirea spitalului, fie toate cele trei clădiri ale spitalului, astfel încât să putem face investiţii, pentru că, nefiind în patrimoniul CN APM, nu putem face investiţii. Mai mult, OP a venit cu ideea să preluăm cu totul acel spital, adică şi managementul spitalului, însă asta presupune o radiografie financiară a unităţii. Dar la fel de bine am reiterat că CN APM nu poate face singură aceste investiţii, aşa că ar fi necesar un protocol încheiat cu toţi operatorii de pe platformă, cu toţi operatorii economici, şi împreună să putem să sprijinim aceste acţiuni. Deocamdată, nu facem altceva decât să căutăm soluţii, dar este bine că am început să purtăm discuţii despre acest subiect“, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa, directorul CN APM, Nicolae Dan Tivilichi.
În cadrul discuţiilor, reprezentanţii operatorilor portuari reuniţi în cadrul Organizaţiei Patronale „Constanţa Port Business Association” şi cei ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare au aflat de la directorul general al CN APM Constanţa faptul că, recent, au fost modificate Regulamentul European privind ajutorul de stat acordat operatorilor portuari şi directiva UE a Comisiei Europene ce reglementează situaţia în care operatorii portuari ce fac investiţii în scopul modernizării şi creşterii capacităţii de operare pot încheia cu Administraţia Portuară contract de concesiune pe o perioadă mai lungă de, astfel încât să îşi poată amortiza investiţia.
În cadrul unei întâlniri ce a avut loc marţi, 15 noiembrie, operatorii portuari din Portul Constanţa au discutat cu membrii conducerii CN APMC despre principalele teme de interes legate de activitatea de pe platforma portuară. S-a făcut referire la necesitatea implicării întregii comunităţi portuare pentru ca Spitalul Portul să poată fi reabilitat şi redat comunităţii portuare, ţinând cont de situaţia financiară şi managerială a acestuia.
„Existenţa unui spital în acest areal pentru Port este necesară. Din păcate, s-a constatat că acesta este într-o stare de degradare. O idee care s-a desprins din discuţie a fost aceea că CN APM ar putea prelua unele dintre costurile spitalului, în condiţiile în care acesta i-ar da, de către Ministerul Transporturilor, care este proprietar al acestui spital, acest obiectiv ca imobil, pentru că altfel nu au cum să investească în această clădire. Nu am lăsat nici noi, ca operatori economici portuari, această chestiune şi am lansat ideea ca cel puţin serviciile de medicina muncii, care sunt obligatorii şi care sunt plătite de angajator, ar putea, în condiţiile acestea, să fie preluate de Spitalul Port. Mi se pare destul de raţional şi de bun-simţ. Nu ne place să spunem că dăm pomeni, dar mi se pare just ca putem contracta servicii“, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa, Viorel Panait, preşedintele organizaţiei OP.
Acesta a adăugat că o altă idee care s-a vehiculat pentru finanţarea renovării spitalului a fost înfiinţarea unei fundaţii, la care să cotizeze atât CN APM, cât şi OP şi sindicatele.
La rândul său, directorul CN APM, Dan Tivilichi, a precizat că, în urma discuţiilor, s-au căutat posibilităţi pentru revitalizarea Spitalului Port. „Una dintre posibilităţile enumerate: fie CN APM preia clădirea spitalului, fie toate cele trei clădiri ale spitalului, astfel încât să putem face investiţii, pentru că, nefiind în patrimoniul CN APM, nu putem face investiţii. Mai mult, OP a venit cu ideea să preluăm cu totul acel spital, adică şi managementul spitalului, însă asta presupune o radiografie financiară a unităţii. Dar la fel de bine am reiterat că CN APM nu poate face singură aceste investiţii, aşa că ar fi necesar un protocol încheiat cu toţi operatorii de pe platformă, cu toţi operatorii economici, şi împreună să putem să sprijinim aceste acţiuni. Deocamdată, nu facem altceva decât să căutăm soluţii, dar este bine că am început să purtăm discuţii despre acest subiect“, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa, directorul CN APM, Nicolae Dan Tivilichi.
Discuţii şi cu Ministerul Transporturilor
Deşi nu se poate pronunţa cu privire la soluţia care ar putea fi viabilă până nu va vedea radiografia financiară a unităţii, directorul CN APM a precizat că a avut discuţii cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor referitor la această idee. „Aş putea să vă spun după ce vom avea o analiză financiară. Noi cunoaştem datoriile pe care spitalul le are la CN APM, dar, cel mai probabil, nu suntem singurii creditori. Nu ştiu să vă spun exact ce datorii. Faţă de Ministerul Transporturilor ne-am arătat disponibilitatea de a prelua spitalul, însă rămâne să îşi exprime şi ei un punct de vedere. Noi propunem soluţii, însă decizia este a lor“, a completat Tivilichi. Am încercat să obţinem un punct de vedere de la managerul Spitalului Clinic Căi Ferate Constanţa, care are în administrare şi clădirea Spitalului Portul, de la Poarta 2, însă acesta nu a putut fi contactat.Se caută soluţii şi pentru Baza Sportivă şi Stadionul Portul şi Şcoala Portuară
De asemenea, patronatul, sindicatele şi Administraţia Portului Constanţa au convenit să continue discuţiile despre implicarea comună şi găsirea soluţiilor şi în ceea ce priveşte sprijinul comun acordat pentru funcţionarea Bazei Sportive şi a Stadionului Portul şi, nu în ultimul rând, despre găsirea unor soluţii comune în vederea susţinerii activităţii educaţionale pe platforma portuară, prin intermediul Şcolii Portuare, cu ajutorul căreia se pot reface resursele de forţă de muncă specifice, necesare întregii comunităţi portuare.În cadrul discuţiilor, reprezentanţii operatorilor portuari reuniţi în cadrul Organizaţiei Patronale „Constanţa Port Business Association” şi cei ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare au aflat de la directorul general al CN APM Constanţa faptul că, recent, au fost modificate Regulamentul European privind ajutorul de stat acordat operatorilor portuari şi directiva UE a Comisiei Europene ce reglementează situaţia în care operatorii portuari ce fac investiţii în scopul modernizării şi creşterii capacităţii de operare pot încheia cu Administraţia Portuară contract de concesiune pe o perioadă mai lungă de, astfel încât să îşi poată amortiza investiţia.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii