Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
19:13 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Știri Portul Constanța UPDATE. Grevă a navigatorilor de la bordul unui vas sub pavilion Germania! „Muncă fără plată este sclavie, iar sclavia a fost abolită“

ro

21 Feb, 2024 10:41 911 Marime text
  • „Munca fără plată este sclavie, iar sclavia a fost abolită“, a afirmat Adrian Mihălcioiu, reprezentantul ITF în România, precizând că sindicalitșii vor informa autoritățile din Portul Constanța, pentru a fi asigurat dreptul navigatorilor în cauză de a beneficia de salariile cuvenite pentru munca prestată.
Echipajul navei Argo, sub pavilion Germania, aflată în Portul Constanța, a primit mai multe amenințări de la armatorul vasului pentru a înceta greva, anunță Adrian Mihălciociu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor și, totodată, reprezentantul ITF în România!
 
Echipajul este format din cinci membri, toți din Ucraina, iar navigatorii au precizat, potrivit liderului SLN, că și-au achitat din banii lor alimentele pentru a putea continua voiajul și a ajunge în bune condiții cu nava în portul de destinație.
 
Totodată, navigatorii vor relua lucrul imediat ce își vor primi salariile restante.
 
„Munca fără plată este sclavie, iar sclavia a fost abolită“, a afirmat reprezentantul ITF în România, precizând că sindicalitșii vor informa autoritățile din Portul Constanța, pentru a fi asigurat dreptul navigatorilor în cauză de a beneficia de salariile cuvenite pentru munca prestată.
 
Redăm în continuare informațiile puse la dispoziție de Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, reprezentat ITF în România:
 
„Membrii echipajului navei Argo au afirmat că și-au plătit din banii lor alimentele pentru a putea continua voiajul și a ajunge în bune condiții cu nava în portul de destinație.
 
Aceștia au asigurat că imediat ce vor fi plătiți vor relua lucrul.
 
Navigatorii au primit mai multe amenințări de la armator în decursul zilei de ieri pentru a înceta greva.

 
Vom informa  autoritățile din Portul Constanța și suntem siguri că  monitorizează acest conflict să nu degenereze și vor apăra dreptul fundamental al navigatorilor de la bordul navei Argo, dreptul la salariu în urma muncii prestate.
 
Munca fără plata este sclavie, iar sclavia a fost abolită“
 
Amintim, în seara de 20 februarie 2024, Adrian Mihălcioiu a precizat că echipajul navei Argo, sub pavilion Germania, a intrat în grevă după ce a ajuns în Portul Constanța, vasul încărcând în Novi Sad.
 
Suma salariilor neachitate, potrivit sursei citate, se ridică la 29.000 de euro.
 

Cu aceeași ocazie, liderul SLN a explicat că „armatorul a fost contactat de ITF. Acesta a spus că încearcă să negocieze cu echipajul pentru a introduce nava la descărcare. Referitor la plata salariilor restante, acesta a spus că aceste timpuri sunt foarte dificile pentru a plăti salariile angajaților“.

UPDATE 

Vești bune pentru cei cinci navigatori de pe nava ARNO sub pavilion Germania!

În continuare, vă punem la dispoziție informațiile de la Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, reprezentat ITF în România:

După aproape o zi de grevă, toți cei cinci navigatori de pe nava ARNO sub pavilion Germania și-au primit salariile restante la zi și banii pentru alimentele achiziționate.

Aceștia și-au reluat lucrul și nava este la dispoziția celor care trebuie să operaze în portul Constanța. 

A fost nevoie de un protest total pentru ca drepturile fundamentale ale navigatorilor să fie achitate la zi

Din păcate, în ciuda tuturor avertismentelor, a fost nevoie de un protest total pentru ca drepturile fundamentale ale navigatorilor să fie achitate la zi. 

Din informațiile primite, primitorii mărfii vor aplica penalități contractuale de întârziere destul de mari armatorului rău platnic. 
 
Sperăm ca prin această acțiune dar și prin multele exemple din anii trecuti, armatorii, operatorii, agenții, autoritățile să înțeleagă importanța păltii drepturilor navigatorilor conform contractului în fiecare lună lucrată, a aplicării standardelor referitoare la condițiile de muncă si viață la bord, a obligativității contractului colectiv de muncă care acordă părților drepturi dar și impune responsabilități și mecanisme de corectare.



Sindicatul Liber al Navigatorilor vă propune în următorul Congres ITF,  finanțarea unui birou de informare și preluare/rezolvare a problemelor navigatorilor

Având în vedere numărul mare de probleme din sectorul navigației interioare(inland) care se înregistrează frecvent în porturile noastre, Sindicatul Liber al Navigatorilor vă propune în următorul Congres ITF,  finanțarea  unui birou de informare și preluare/rezolvare a problemelor navigatorilor din acest sector sau chiar  înființarea unei secțiuni speciale “inland” INS (Inland Navigation Section).

Echipajul navei ARGO multumește ITF, SLN și tuturor canalelor media care au ajutat ca ei să își facă auzită vocea și strigatul de ajutor pentru rezolvarea acestei probleme.

Solidaritatea de care au dat dovada a făcut posibil ca salariile să le fie plătite rapid așa cum trebuia făcut încă de ieri. 

 


PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Echipajul unei nave aflate în Portul Constanța, în grevă! Marinarii, toți din Ucraina, sunt nemulțumiți că nu li se plătesc salariile
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii