Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:08 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Studiu Fraudele legate de plățile online se triplează în timpul sezonului Black Friday

ro

24 Nov, 2021 16:21 1573 Marime text
  • Cercetătorii Kaspersky au analizat şi ce platforme populare au fost folosite ca momeală pentru a răspândi pagini de phishing, iar rezultatele au arătat că Amazon a fost în mod constant cea mai populară momeală folosită, analizând numărul total de încercări de phishing care au folosit numele companiei.
Kaspersky a realizat un raport unde a evidențiat creşterea atacurilor de tip phishing, care imită paginile de plată electronică, a fost observată în perioada premergătoare evenimentelor Black Friday, numărul total de atacuri de tip phishing financiar deghizat în sisteme de plată electronică dublându-se din septembrie (627.560) până în octombrie 2021 (1.935.905), ceea ce indică o creştere cu 208%.

"Sezonul reducerilor atrage atenţia cumpărătorilor şi retailerilor; cu toate acestea, este, de asemenea, o oportunitate preferată a infractorilor cibernetici care nu ezită să păcălească cumpărătorii online prin crearea de pagini false care imită cele mai mari platforme ale retailerilor, dar şi sistemele de plată electronică", se menţionează ntr-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES. 

În primele zece luni ale anului 2021, produsele Kaspersky au detectat peste 40 de milioane de atacuri de tip phishing, care vizau platformele e-commerce şi e-shopping, precum şi instituţii bancare.

Cercetătorii Kaspersky nu au observat tendinţele tipice sezoniere 

Pe măsură ce magazinele reveneau la activitatea lor, în 2021, după 18 luni dificile, iar oamenii se întorceau la cumpărăturile offline, cercetătorii Kaspersky nu au observat tendinţele tipice sezoniere pentru phishing legate de cumpărăturile online, precum afluxul semnificativ de pagini de phishing cu oferte prea bune pentru a fi adevărate sau creşterea înşelătoriilor legate de retail.

Cercetătorii Kaspersky au analizat şi ce platforme populare au fost folosite ca momeală pentru a răspândi pagini de phishing, iar rezultatele au arătat că Amazon a fost în mod constant cea mai populară momeală folosită, analizând numărul total de încercări de phishing care au folosit numele companiei.

Pentru cea mai mare parte a anului 2021, din acest punct de vedere, a doua cea mai populară companie a fost eBay, urmată de Alibaba şi Mercado Libre.

"Asistăm mereu la intensificarea activităţii de fraudă în timpul sezonului Black Friday. Poate ceva mai neaşteptată este atenţia acordată sistemelor de plată electronică.

De data aceasta, am descoperit o creştere uriaşă, cu 208%, a numărului de atacuri care imită cele mai populare sisteme de plată. Desigur, fiecare nouă aplicaţie de plată este văzută de atacatori ca o nouă oportunitate de a exploata utilizatorii.

Aşadar, pentru a vă proteja datele şi finanţele, o practică sigură este să vă asiguraţi că pagina de plată online este sigură: veţi şti că este dacă adresa URL a paginii web începe cu HTTPS în loc de HTTP obişnuit şi afişează pictograma unui lacăt, care va apărea de obicei lângă URL", a declarat Dan Demeter, expert în securitate la Kaspersky. 


Sursa foto: Pixabay 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii