Sute de săli de jocuri de noroc pe raza judeţului Constanţa. Doar patru au fost închise pentru permiterea accesului minorilor
Sute de săli de jocuri de noroc pe raza judeţului Constanţa. Doar patru au fost închise pentru permiterea accesului
04 Jan, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
4355
Marime text
Prezentam, într-o ediţie anterioară, numărul de săli de jocuri de noroc şi pariuri sportive de pe raza municipiului Constanţa. Acel număr variază de la o lună la alta, asta pe fondul dinamicii cu care afaceriştii investesc în acest domeniu. Pe raza judeţului Constanţa există tot mai multe astfel de spaţii. Aici, inspectorii din cadrul Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc au avut mai multe controale, de altfel, 4 săli au fost închise pentru permiterea accesului minorilor în astfel de spaţii.
În judeţul Constanţa funcţionează 3.746 de mijloace de joc tip slot machine clasa A şi 74 de aparate electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat, exploatate în 487 de spaţii (săli dedicate de slot-machine sau agenţii de pariuri în care funcţionează mijloace de joc tip slot-machine) cu autorizaţii de exploatare valabile acordate de Comitetul de Supraveghere a ONJN. Activitatea de jocuri de noroc de tip loto, joc tradiţional, este organizată şi exploatată, pe teritoriul României, în exclusivitate de Compania Naţională „Loteria Română” SA, prin efectul legii. În judeţul Constanţa, sunt 36 de agenţii proprii pentru jocuri de noroc de tip loto.
În anul 2018, pe raza judeţului Constanţa au fost efectuate acţiuni de control în locaţii unde s-au desfăşurat activităţi de jocuri de noroc, fiind aplicate 26 de sancţiuni contravenţionale. Dintre acestea, 19 sancţiuni au fost aplicate pentru încălcarea prevederilor legale în derularea activităţii de jocuri de tip slot machine, iar 7 sancţiuni au fost aplicate pentru încălcarea prevederilor legale în derularea activităţii de jocuri de noroc de tip pariuri în cotă fixă. Valoarea sancţiunilor a fost de 115.000 de lei - amenzi contravenţionale.
Faptele săvârşite cu încălcarea prevederilor legale specifice domeniului jocurilor de noroc reprezentând motive pentru care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale au fost:
a) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. g) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să facă cunoscut în limba română, la loc vizibil valoarea mizelor, valoarea impulsului, cota procentuală de premiere din totalul rulajului sumelor jucate sau valoarea premiilor pentru acele jocuri de noroc pentru care se prevede o cotă procentuală minimă de câştig din totalul încasărilor, conform prevederilor normelor metodologice aprobate prin actul normativ mai sus menţionat şi a regulamentelor de joc, precum şi licenţa de organizare a jocurilor de noroc şi autorizaţia/autorizaţiile de exploatare a jocurilor de noroc;
b) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. n) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să informeze, prin adresă, sediul teritorial ONIN în a cărui arie teritorială se află situată locaţia şi în care urmează să mute mijloace de joc, în termen de 5 zile lucrătoare de la data începerii activităţii;
c) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. m) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să informeze, prin adresă, sediul teritorial ONJN despre obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a mijloacelor de joc pentru locaţia respectivă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestora;
d) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc au obligaţia să ţină în fiecare locaţie un registru unic de control, numerotat, şnuruit şi ştampilat conform prevederilor legale în vigoare;
e) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc au obligaţia să afişeze vizibil şi să respecte programul de funcţionare;
f) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. r) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc au obligaţia să nu permită accesul minorilor în locaţiile în care se desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, la mijloacele de joc sau la sistemele informatice care permit participarea la jocurile de noroc;
g) nerespectarea prevederilor art. 82, alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că în situaţia organizării sistemelor de tip jackpot operatorii au obligaţia de a informa direcţia de specialitate din cadrul ONJN, anterior începerii activităţii pentru fiecare sistem în parte. În cuprinsul notificării vor fi menţionate obligatoriu următoarele informaţii: parametrii de definire a algoritmului aleatoriu de acordare a câştigurilor, valoarea maximă posibilă a câştigurilor, seriile mijloacelor de joc interconectate în sistem şi locaţia în care acestea sunt amplasate, iar pentru jackpotul cu premii fixe, în cuprinsul notificării vor fi menţionate obligatoriu informaţiile privind valoarea premiului şi condiţiile în care se acordă;
h) nerespectarea prevederilor art. 13, alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care organizatorii de jocuri de noroc au obligaţia să declare la organul fiscal, până la termenul de plată, taxele specifice activităţii de jocuri de noroc prevăzute în OUG 77/2009, şi anume taxele de autorizare, taxa de licenţă, taxa de acces, taxele de viciu şi taxele aferente jocurilor de noroc temporare;
i) nu au fost respectate/au fost încălcate prevederile art. 11, alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, care stipulează că utilizarea sau instalarea de aparate pentru jocuri de amuzament în locaţii sau postarea pe site-uri unde sunt organizate jocuri de noroc sunt interzise;
j) nu au fost respectate/au fost încălcate prevederile art. 12, alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc vor înştiinţa ONJN. - în termen de 48 de ore prin depunerea online sau în în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, pentru depunerea prin poştă sau la registratura ONJN - despre orice modificare adusă datelor iniţiale în baza cărora a fost emisă licenţa de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc, după caz.
Totodată, ca urmare a încălcării prevederilor legale, au fost suspendate 4 puncte de lucru unde operatorii economici desfăşurau activitate de jocuri de noroc, motivul suspendării fiind permiterea accesului minorilor în sălile de joc respective, contrar prevederilor art. 150, alin. (1), lit. r) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizator de jocuri de noroc au obligaţia să nu permită accesul minorilor în locaţiile în care se desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, la mijloacele de joc sau la sistemele informatice care permit participarea la jocurile de noroc.
Citeşte şi:
Răspuns oficial. Nici nu vă închipuiţi câte săli de jocuri, gen păcănele, avem numai în municipiul Constanţa!
În judeţul Constanţa funcţionează 3.746 de mijloace de joc tip slot machine clasa A şi 74 de aparate electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat, exploatate în 487 de spaţii (săli dedicate de slot-machine sau agenţii de pariuri în care funcţionează mijloace de joc tip slot-machine) cu autorizaţii de exploatare valabile acordate de Comitetul de Supraveghere a ONJN. Activitatea de jocuri de noroc de tip loto, joc tradiţional, este organizată şi exploatată, pe teritoriul României, în exclusivitate de Compania Naţională „Loteria Română” SA, prin efectul legii. În judeţul Constanţa, sunt 36 de agenţii proprii pentru jocuri de noroc de tip loto.
În anul 2018, pe raza judeţului Constanţa au fost efectuate acţiuni de control în locaţii unde s-au desfăşurat activităţi de jocuri de noroc, fiind aplicate 26 de sancţiuni contravenţionale. Dintre acestea, 19 sancţiuni au fost aplicate pentru încălcarea prevederilor legale în derularea activităţii de jocuri de tip slot machine, iar 7 sancţiuni au fost aplicate pentru încălcarea prevederilor legale în derularea activităţii de jocuri de noroc de tip pariuri în cotă fixă. Valoarea sancţiunilor a fost de 115.000 de lei - amenzi contravenţionale.
Faptele săvârşite cu încălcarea prevederilor legale specifice domeniului jocurilor de noroc reprezentând motive pentru care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale au fost:
a) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. g) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să facă cunoscut în limba română, la loc vizibil valoarea mizelor, valoarea impulsului, cota procentuală de premiere din totalul rulajului sumelor jucate sau valoarea premiilor pentru acele jocuri de noroc pentru care se prevede o cotă procentuală minimă de câştig din totalul încasărilor, conform prevederilor normelor metodologice aprobate prin actul normativ mai sus menţionat şi a regulamentelor de joc, precum şi licenţa de organizare a jocurilor de noroc şi autorizaţia/autorizaţiile de exploatare a jocurilor de noroc;
b) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. n) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să informeze, prin adresă, sediul teritorial ONIN în a cărui arie teritorială se află situată locaţia şi în care urmează să mute mijloace de joc, în termen de 5 zile lucrătoare de la data începerii activităţii;
c) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. m) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc aveau obligaţia să informeze, prin adresă, sediul teritorial ONJN despre obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a mijloacelor de joc pentru locaţia respectivă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestora;
d) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc au obligaţia să ţină în fiecare locaţie un registru unic de control, numerotat, şnuruit şi ştampilat conform prevederilor legale în vigoare;
e) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc au obligaţia să afişeze vizibil şi să respecte programul de funcţionare;
f) nerespectarea prevederilor art. 150, alin. (1), lit. r) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc au obligaţia să nu permită accesul minorilor în locaţiile în care se desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, la mijloacele de joc sau la sistemele informatice care permit participarea la jocurile de noroc;
g) nerespectarea prevederilor art. 82, alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că în situaţia organizării sistemelor de tip jackpot operatorii au obligaţia de a informa direcţia de specialitate din cadrul ONJN, anterior începerii activităţii pentru fiecare sistem în parte. În cuprinsul notificării vor fi menţionate obligatoriu următoarele informaţii: parametrii de definire a algoritmului aleatoriu de acordare a câştigurilor, valoarea maximă posibilă a câştigurilor, seriile mijloacelor de joc interconectate în sistem şi locaţia în care acestea sunt amplasate, iar pentru jackpotul cu premii fixe, în cuprinsul notificării vor fi menţionate obligatoriu informaţiile privind valoarea premiului şi condiţiile în care se acordă;
h) nerespectarea prevederilor art. 13, alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care organizatorii de jocuri de noroc au obligaţia să declare la organul fiscal, până la termenul de plată, taxele specifice activităţii de jocuri de noroc prevăzute în OUG 77/2009, şi anume taxele de autorizare, taxa de licenţă, taxa de acces, taxele de viciu şi taxele aferente jocurilor de noroc temporare;
i) nu au fost respectate/au fost încălcate prevederile art. 11, alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, care stipulează că utilizarea sau instalarea de aparate pentru jocuri de amuzament în locaţii sau postarea pe site-uri unde sunt organizate jocuri de noroc sunt interzise;
j) nu au fost respectate/au fost încălcate prevederile art. 12, alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, care stipulează că operatorii economici organizatori de jocuri de noroc vor înştiinţa ONJN. - în termen de 48 de ore prin depunerea online sau în în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, pentru depunerea prin poştă sau la registratura ONJN - despre orice modificare adusă datelor iniţiale în baza cărora a fost emisă licenţa de organizare a jocurilor de noroc sau autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc, după caz.
Totodată, ca urmare a încălcării prevederilor legale, au fost suspendate 4 puncte de lucru unde operatorii economici desfăşurau activitate de jocuri de noroc, motivul suspendării fiind permiterea accesului minorilor în sălile de joc respective, contrar prevederilor art. 150, alin. (1), lit. r) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2016, care stipulează că operatorii economici organizator de jocuri de noroc au obligaţia să nu permită accesul minorilor în locaţiile în care se desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, la mijloacele de joc sau la sistemele informatice care permit participarea la jocurile de noroc.
Citeşte şi:
Răspuns oficial. Nici nu vă închipuiţi câte săli de jocuri, gen păcănele, avem numai în municipiul Constanţa!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii