Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
17:14 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tehnici de legare de glie sau de port Alte credite pentru Marina Tomis (documente)

ro

26 May, 2011 02:30 4323 Marime text
euromarina-portultomis1_2.jpgPortul Turistic a fost concesionat şi, de ani buni, aşteptăm naşterea Marinei Tomis. Nu s-a întâmplat până acum.

Se lucrează de câţiva ani, însă capătul tunelului nu pare a fi prea aproape. Cu siguranţă, vinovată va fi „scoasă" criza. Şi cum este ea combătută?! Cu credite, evident. Prin hotărârea 8 din 7 aprilie a.c., Kalgay Fuat Mehmet, Suat Surmen, Hasan Malik Kececioglu, Mustafa Nihat Demirel, Mehmet Kerim Kalgay şi Seref Surmen, în calitate de asociaţi ai SC Euromarina SRL, au luat decizii pentru contractarea unor credite. SC Euromarina SRL este asociată, împreună cu Sisteme Internaţionale de Afaceri a lui Valentin Gheorghe Ionescu, în SC Tomis Marina Management, antreprenorul general al lucrărilor din Portul Tomis. Cei de la Euromarina au hotărât ca Tomis Marina Management să contracteze mai multe facilităţi de credit: un credit de 1.250.000 de euro, „având maturitate în 28 martie 2015 - acest credit va fi utilizat după cum urmează: 1.000.000 de euro pentru rambursarea creditului acordat de CEB NV Holland către Euromarina SA şi 250.000 de euro pentru activitate curentă" şi scrisori de garanţie în sumă de 20.000 de euro, având maturitate în 30 aprilie 2012. Pentru contractarea acestor credite se constituie următoarele garanţii: 18 containere şi patru pontoane aflate în proprietate Tomis Marina Management, ipotecă asupra unui teren al SC Sisteme Internaţionale de Afaceri Sa de pe bulevardul Mamaia 294B, în suprafaţă de 1.737 mp, având număr cadastral 208236 (nr. cadastral vechi 10639, e 101994), garanţie reală mobiliară fără deposedare asupra solduluiu creditor, prezent şi viitor, al conturilor curente în lei şi valută deschise de Tomis Marina Management la Credit Europe Bank, un depozit cash de 20.000 de euro, bilete la ordin în alb cu menţiunea „fără protest" şi bilete la ordin turceşti. Cu alte cuvinte, datorii, nu glumă.

Poveste cu VGI şi SIA

Tomis Marina Management este antreprenorul general al proiectului Marina Tomis, care ar fi trebuit finalizat de ceva vreme.

Afacerea îşi are începutul în 2005. În acea vreme, sub conducerea lui Gheorghe Moldoveanu, Administraţia Porturilor Maritime a concesionat Portul Turistic Tomis, pentru 25 de ani, firmei Sisteme Internaţionale de Afaceri SA. SIA este unul dintre business-urile lui Valentin Gheorghe Ionescu (VGI). Afacerea a fost considerată în presa vremii unul dintre tunurile conducerii CN APMC. În 2005, SIA era deţinută, în proporţie de 80%, de Valentin Gheorghe Ionescu. În afacerea „Marina Tomis" a intrat, în 2007, SC Sisteme Integrate de Afaceri, transformată pe 8 octombrie 2007, la numai trei luni de la înfiinţare, în SC Tomis Marina Management. Rolul primit: antreprenor general al lucrărilor. Evident, acţionar în noua societate era şi este în continuare SIA lui VGI, alături de Euromarina, care a intrat puţin mai târziu în business. Într-o Adunare Generală a Acţionarilor, Tomis Marina Management s-a decis ca firma turcilor, SC Euromarina SA, să se implice în afacere, dar numai în urma virării unui aport la capital de 7.300.000 de lei. Adică o sumă mai mare probabil decât redevenţa pe care SIA o plăteşte la APMC pentru toţi cei 25 de ani de concesiune. Aşa au ajuns otomanii în marina noastră.

Trebuie menţionat faptul că în 2005, anul închirierii, s-a vehiculat faptul că redevenţa pe care Sistemele lui Ionescu o plătesc pentru Portul Turistic Tomis este de numai „câteva mii de euro pe lună", sumă infimă pentru importanţa obiectivului închiriat. Aşadar, în AGA din 15 februarie 2008, Sisteme Internaţionale de Afaceri, reprezentată de Alina Ionescu şi de SC Euromarina SA, prin Hasan Malik Kececioglu şi Mustafa Nihat Demirel, se înţeleg asupra cooptării societăţii otomane în afacere, dar numai „la data vărsării efective a contribuţiei la capitalul social", care avea să aibă loc „la sfârşitul zilei de 22.02.2008". Cum turcii şi-au ţinut promisiunea, Euromarina a ajuns să deţină 50% din afacerea „Marina".

Valentin Gheorghe Ionescu este un nume des întâlnit în peisajul afaceristic constănţean. Implicat în business-uri cu eoliene, terenuri şi centre comerciale, Ionescu a... crescut cu Radu Mazăre, cei doi fiind colegi în Institutul de Marină şi, probabil, acela fiind punctul de plecare al prieteniei şi colaborării lor. În comunicatul remis de Direcţia Naţională Anticorupţie în octombrie 2008, Valentin Gheorghe Ionescu, prin firma sa, Habitat şi Ambient SA, apare la capitolul „cesionari cumpărători de drepturi succesorale".

 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii