Termenul de finalizare a digului de larg din Portul Constanţa ar putea fi prelungit
Termenul de finalizare a digului de larg din Portul Constanţa ar putea fi prelungit
18 Feb, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3351
Marime text
Pe 1 februarie 2013, conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) încheia cu firma olandeză Van Oord un contract privind investiţia „Prelungirea digului de larg din Portul Constanţa“, contract în valoare de 420,4 milioane de lei. Data de finalizare a lucrărilor era 1 februarie 2015, dar nici până la acest moment ele nu s-au încheiat, aspect confirmat de Marius Stamat, managerul de contracte al Van Oord. Mai mult, firma olandeză a solicitat prelungirea lucrărilor. Până când? Nu se ştie. „Prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor nu ţine nici de antreprenor (n.r. Van Oord), nici de beneficiar (n.r. CNAPMC), ci de consultantul lucrărilor, Royal Haskoning“, a declarat Stamat. Interesant, deşi Van Oord este cel care a cerut, de fapt, prelungirea acestui termen, Stamat nu a menţionat nicio dată care ar conveni olandezilor şi despre care presupunem că a fost solicitată.
Faptul că Van Oord a cerut această prelungire este confirmat de Valeriu Ionescu, directorul general al Portului Constanţa, care, în scris, a oferit următorul răspuns: „Executantul lucrărilor la investiţia «Prelungirea digului de larg în Portul Constanţa», Van Oord Dredging and Marine Contractors, a solicitat prelungirea termenului de execuţie. Solicitarea este în analiză la consultantul lucrărilor, urmând ca acesta să stabilească oportunitatea prelungirii termenului“.
Amintim că acest contract a făcut, în perioada 27 mai 2013 - 11 iunie 2013, obiectul unui control al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, condus la acea vreme de liberalul Relu Fenechiu. În raportul Corpului de Control se preciza că „s-au modificat şi s-au adăugat, în defavoarea CNAPM SA Constanţa, clauzele contractuale obligatorii în acordul contractual «Prelungirea digului de larg în Portul Constanţa» după desemnarea câştigătorului procedurii de achiziţie publică, respectiv firma olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“. Evident, Van Oord a contrazis ulterior concluziile Corpului de Control al Ministerului Transporturilor.
Amintim că finanţarea investiţiei „Prelungirea digului de larg din Portul Constanţa“ este asigurată din fonduri europene şi din bugetul de stat.
Faptul că Van Oord a cerut această prelungire este confirmat de Valeriu Ionescu, directorul general al Portului Constanţa, care, în scris, a oferit următorul răspuns: „Executantul lucrărilor la investiţia «Prelungirea digului de larg în Portul Constanţa», Van Oord Dredging and Marine Contractors, a solicitat prelungirea termenului de execuţie. Solicitarea este în analiză la consultantul lucrărilor, urmând ca acesta să stabilească oportunitatea prelungirii termenului“.
Amintim că acest contract a făcut, în perioada 27 mai 2013 - 11 iunie 2013, obiectul unui control al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, condus la acea vreme de liberalul Relu Fenechiu. În raportul Corpului de Control se preciza că „s-au modificat şi s-au adăugat, în defavoarea CNAPM SA Constanţa, clauzele contractuale obligatorii în acordul contractual «Prelungirea digului de larg în Portul Constanţa» după desemnarea câştigătorului procedurii de achiziţie publică, respectiv firma olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“. Evident, Van Oord a contrazis ulterior concluziile Corpului de Control al Ministerului Transporturilor.
Amintim că finanţarea investiţiei „Prelungirea digului de larg din Portul Constanţa“ este asigurată din fonduri europene şi din bugetul de stat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii