Transportul și eliminarea deșeurilor medicale Licitație organizată de Spitalul Municipal Mangalia, contestată. Ce decizii a dictat Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor?
Transportul și eliminarea deșeurilor medicale: Licitație organizată de Spitalul Municipal Mangalia, contestată.
23 Sep, 2023 16:17
ZIUA de Constanta
1227
Marime text
- Licitația organizată în vederea încheierii acordului-cadru de achiziție publică de servicii având având ca obiect „Servicii de colectare, transport și eliminare finală a deșeurilor spitalicești” de către Spitalul Municipal Mangalia a fost contestată
- Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis în parte contestația celor de la Stericycle România SRL în contradictoriu cu Spitalul Municipal Mangalia și a dispus modificarea cerinței din fișa de date referitoare la deținerea a minim 2 autoutilitare destinate transporturilor de deșeuri medicale periculoase
- Consiliul a mai dispus efectuarea modificării dispuse și publicarea acesteia în SEAP și stabilirea unei noi date limită pentru depunerea ofertelor la un interval de minimum 10 zile de la publicarea în SEAP a modificării fișei de date
- Prezenta decizie este obligatorie pentru părți și poate fi atacată cu plângere în termen de 10 zile de la comunicare
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr. 2217/C10/2360 din 21.09.2023 la contestația depusă de Stericycle România SRL cu sediul social în București împotriva documentației de atribuire, privind procedura de licitație deschisă, online, organizată în vederea încheierii acordului-cadru de achiziție publică de servicii având având ca obiect „Servicii de colectare, transport și eliminare finală a deșeurilor spitalicești”, de către Spitalul Municipal Mangalia.
Firma contestatară a solicitat anularea parțială a documentației de atribuire în ceea ce privește prevederile următoare: cerința din fișa de date a achiziției secțiunea III.1.3.a Capacitatea tehnică și/sau profesională (p. 5) care se referă la deținerea de minim 3 autoutilitare destinate transporturilor de deșeuri medicale periculoase cu masa autorizată de min. 3,5 tone, volum minim 8 mc fiecare, capacitate de încărcare de minim 1.000 kg; cerința din Fișa de date a achiziției secțiunea III.1.3.a Capacitatea tehnică și/sau profesională (p. 5) care se referă la: deținerea mai mult de o linie de incinerare nepoluantă avizată și certificată conform normelor și prevederile din Caietul de sarcini (p. 5-6) referitoare atât la termenul de eliminare a deșeurilor, cât și la impunerea principiului proximității drept cerințe de calificare sau specificație tehnică restrictive pentru participanți.
Prevederi relevante contestate au fost vizat transportul recipientelor conținând deșeurile, având în vedere faptul că deșeurile medicale periculoase trebuie separate, colectate, transportate și eliminate într-un interval de maxim 48 ore de la momentul producerii funcție de categoria de deșeu, și faptul că separarea și colectarea acestora poate necesita până la 48 ore, prestatorul va asigura tratarea și eliminarea acestora într-o instalație situată cât mai aproape de locul de generare care să permită efectuarea transportului și eliminarea deșeurilor periculoase în intervalul legal de 48 ore cu respectarea criteriului de proximitate prevăzut în Legea 211/2011 - Regimul deșeurilor.”
Contestatară a mai solicitat anularea tuturor actelor subsecvente emise de către autoritatea contractantă în temeiul documentației de atribuire inițiale; obligarea autorității contractante să modifice documentația de atribuire, potrivit solicitării Stericycle din data de 14.08.2023 și suspendarea procedurii până la momentul în care autoritatea contractantă nu va lua măsuri de remediere a documentației de atribuire ca urmare a solicitării Stericycle din data de 14.08.2023.
Eco Fire Sistems SRL, cu sediul social în comuna Lumina, sola A 314/1/1, județul Constanța, în calitate de operator economic interesat să participe la procedura de atribuire în dezbatere, a depus Cerere de intervenție înregistrată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sub nr. 48300 din 04.09.2023, prin care a solicitat: să se admită în principiu cererea de intervenție formulată, să se admită în parte contestația formulată exclusiv sub aspectul corectării termenului de transport și eliminare a deşeurilor medicale conform art. 34, alin. 4 din Norma aprobata prin Ordinul nr. 1226/2012 și să se respingă contestația sub toate celelalte aspecte.
În baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis în parte (strict referitor la prima critica formulată) contestația celor de la Stericycle România SRL în contradictoriu cu Spitalul Municipal Mangalia.
CNSC a dispus modificarea cerinței din fișa de date capitolul III.1.3.a) în sensul în care se va solicita deținerea a minim 2 autoutilitare destinate transporturilor de deșeuri medicale periculoase cu masa autorizată de min. 3,5 tone, volum minim 8 mc fiecare, capacitate de încărcare de minim 1.000 kg.
În temeiul prevederilor art. 26 alin. (5) din Legea nr. 101/2016, Consiliul a mai dispus efectuarea modificării dispuse și publicarea acesteia în SEAP, în termen de 10 zile de la comunicarea prezentei decizii.
Totodată, Consiliul a mai decis stabilirea unei noi date limită pentru depunerea ofertelor la un interval de minimum 10 zile de la publicarea în SEAP a modificării fișei de date.
În temeiul prevederilor art. 26 alin. (6) din Legea nr. 101/2016, Consiliul a respins ca nefondate, potrivit celelalte critici formulate de contestator, precum și cererea de intervenție formulată de Eco Fire Sistems SRL.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016 și poate fi atacată cu plângere, în temeiul art. 29 din același act normativ, în termen de 10 zile de la comunicare.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Spitalul Municipal Mangalia, acord cu două firme privind achiziția de aparatură și echipamente sanitare (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii