Un nou tip de fraudă Hackerii se folosesc de imaginea Lidl România pentru a colecta date de la utilizatori
Un nou tip de fraudă: Hackerii se folosesc de imaginea Lidl România pentru a colecta date de la utilizatoriInfractorii cibernetici au utilizat în mod abuziv identitatea vizuală a Lidl România pentru a colecta date de la utilizatori sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu în valoare de 2.000 de lei, cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii, au avertizat experții din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) printr-o postare pe pagina de Facebook.
„(...) infractorii cibernetici au început, deja, să-şi promoveze capcanele promoţionale pentru Ziua Femeii.
Ultima schemă de fraudare foloseşte abuziv identitatea vizuală Lidl Romania. Compania a oferit deja un avertisment către proprii clienţi, pe canalele oficiale de comunicare: https://www.facebook.com/.../a.19189672.../4885088964874009/. Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu de 2000 RON după completarea unui chestionar, utilizatori din România primesc în aceste zile (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu link-uri către site-uri de phishing.
Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor.
Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic", potrivit postării.
Specialiştii în securitate cibernetică recomandă evitarea accesării link-urilor provenite din surse necunoscute şi analizarea prealabilă a acestora cu o soluţie de securitate.Totodată, ei atenționează că nu trebuie furnizate date cu caracter personal, financiar sau date de autentificare în urma primirii unor astfel de link-uri fiind nevoie de verificarea existenţei promoţiei pe canalele oficiale ale brandului, prin site-uri sau canale verificate de rețelele de socializare.
Raportarea suspiciunilor de fraudă pot fi sesizate la numărul unic 1911 sau pe adresa alerts[@]dnsc.ro.
Potrivit sursei citate, #SigurantaOnline este o campanie de conştientizare derulată la nivel naţional de DNSC, Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB), care are ca principal obiectiv crearea unei rutine de securitate pentru utilizatorul obişnuit din România, o rutină care să-l facă mai puţin vulnerabil în faţa ameninţărilor din ce în ce mai dese şi mai complexe.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp