Un submarin care ducea turiști să vadă epava Titanicului a dispărut. Cine se afla la bord
Un submarin care ducea turiști să vadă epava Titanicului a dispărut. Cine se afla la bord
20 Jun, 2023 10:25
ZIUA de Constanta
3958
Marime text
Paza americană de Coastă a informat că submarinul a dispărut duminică dimineață (după ora locală), după aproximativ o oră și 45 de minute de scufundare. Submarinul are o lungime de 6,4 metri, iar la bordul său se află cinci persoane.
În prezent, este căutat cu aeronavele de supraveghere ale Marinei Americane și Marinei Canadiene, între ele un avion P8 Poseidon, cu capacități de detectare subacvatică, scrie BBC.
Robert Blasiak, cercetător la Stockholm Resilience Centre spune că echipele de salvare au o muncă extrem de dificilă în față.
Potrivit Sky News, între cele cinci persoane aflate la bordul submersibilului se numără miliardarul britanic Hamish Harding și precum și Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate Expeditions, compania care deține submersibilul și organizează turul la epava Titanicului. Aparatul este condus de pilotul francez Paul-Henry Nargeolet.
Despre naufragiu
La data de 10 aprilie 1912, transatlanticul Titanic a plecat de la Southampton, Anglia, spre New York, în voiajul său de inaugurare.
După ce a mai primit persoane la bord din Cherbourg, Franța și Queenstown, Irlanda, Titanic a navigat în Atlantic cu 2224 de persoane la bord.
Căpitanul a ordonat viteză maximă, 23 Nd (43 Km/h), apoi, după ce a primit avertizări de iceberg, a mărit-o la 46 Km/h. Vaporul genera 59.000 de cai putere., scrie wikipedia.org.
Viteza a fost unul din factorii principali ai scufundării. La acea viteză, nava avea nevoie de 3 km pentru a se întoarce la 90 de grade.
Pe data de 14/04/1912,Titanicul s-a lovit de un iceberg, provocând o tăietură în carenă pe o lungime de 90 m din cei 300 m ai navei (cinci compartimente). După 2 ore și 40 minute, pe 15 aprilie 1912, Titanicul, s-a scufundat rupându-se în 2 părți.
În cele 20 de bărci de salvare au intrat 710 de oameni. Restul de 1514 au murit în apa înghețată a Atlanticului.
În urma impactului cu icebergul, cinci din compartimentele etanșe au început să fie inundate foarte rapid. Căpitanul Smith și Thomas Andrews (designerul șef al Titanicului) au făcut o evaluare rapidă a situației. Thomas Andrews a stabilit că vasul se va scufunda cu siguranță. La nici jumătate de oră de la impact, ofițerii și echipajul erau mobilizați pentru acțiunea de evacuare de urgență. Au început să pregătească bărcile de salvare și pasagerii instruiți prin ordinul căpitanului să iasă pe punte cu vestele de salvare pe ei.
Din păcate oamenii de la bord nu erau de loc îngrijorați, fiind pe un vapor de "nescufundat", se simțeau în deplină siguranță. Momentan nu era nici un semn că vasul s-ar scufunda. Înăuntrul navei, în punțile inferioare, apa se ridica vertiginos ajungând la capătul superior al compartimentelor etanșe și de acolo pe punți de unde ajungea cu ușurință în următorul compartiment. Pasagerii de la clasa a treia încep să fie inundați și începe panica, dar porțile de acces la punțile superioare sunt închise. În bărcile de salvare au prioritate pasagerii de la clasa întâi.
Conștienți că bărcile nu sunt suficiente pentru toți, ofițerii încep să pună în bărci doar femeile și copiii. Oamenii sunt neîncrezători la ideea de a se sui în bărci și mulți preferă să rămână la bordul navei unde se simțeau mult mai în siguranță, mai ales că se spunea că este doar o procedură de precauție și vor fi aduși înapoi la bord.
Citește și: 111 ani de la Naufragiul Titanicului. Eveniment special anunțat de Biblioteca Județeană Constanța
În prezent, este căutat cu aeronavele de supraveghere ale Marinei Americane și Marinei Canadiene, între ele un avion P8 Poseidon, cu capacități de detectare subacvatică, scrie BBC.
Robert Blasiak, cercetător la Stockholm Resilience Centre spune că echipele de salvare au o muncă extrem de dificilă în față.
Potrivit Sky News, între cele cinci persoane aflate la bordul submersibilului se numără miliardarul britanic Hamish Harding și precum și Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate Expeditions, compania care deține submersibilul și organizează turul la epava Titanicului. Aparatul este condus de pilotul francez Paul-Henry Nargeolet.
Despre naufragiu
La data de 10 aprilie 1912, transatlanticul Titanic a plecat de la Southampton, Anglia, spre New York, în voiajul său de inaugurare.
După ce a mai primit persoane la bord din Cherbourg, Franța și Queenstown, Irlanda, Titanic a navigat în Atlantic cu 2224 de persoane la bord.
Căpitanul a ordonat viteză maximă, 23 Nd (43 Km/h), apoi, după ce a primit avertizări de iceberg, a mărit-o la 46 Km/h. Vaporul genera 59.000 de cai putere., scrie wikipedia.org.
Viteza a fost unul din factorii principali ai scufundării. La acea viteză, nava avea nevoie de 3 km pentru a se întoarce la 90 de grade.
Pe data de 14/04/1912,Titanicul s-a lovit de un iceberg, provocând o tăietură în carenă pe o lungime de 90 m din cei 300 m ai navei (cinci compartimente). După 2 ore și 40 minute, pe 15 aprilie 1912, Titanicul, s-a scufundat rupându-se în 2 părți.
În cele 20 de bărci de salvare au intrat 710 de oameni. Restul de 1514 au murit în apa înghețată a Atlanticului.
În urma impactului cu icebergul, cinci din compartimentele etanșe au început să fie inundate foarte rapid. Căpitanul Smith și Thomas Andrews (designerul șef al Titanicului) au făcut o evaluare rapidă a situației. Thomas Andrews a stabilit că vasul se va scufunda cu siguranță. La nici jumătate de oră de la impact, ofițerii și echipajul erau mobilizați pentru acțiunea de evacuare de urgență. Au început să pregătească bărcile de salvare și pasagerii instruiți prin ordinul căpitanului să iasă pe punte cu vestele de salvare pe ei.
Din păcate oamenii de la bord nu erau de loc îngrijorați, fiind pe un vapor de "nescufundat", se simțeau în deplină siguranță. Momentan nu era nici un semn că vasul s-ar scufunda. Înăuntrul navei, în punțile inferioare, apa se ridica vertiginos ajungând la capătul superior al compartimentelor etanșe și de acolo pe punți de unde ajungea cu ușurință în următorul compartiment. Pasagerii de la clasa a treia încep să fie inundați și începe panica, dar porțile de acces la punțile superioare sunt închise. În bărcile de salvare au prioritate pasagerii de la clasa întâi.
Conștienți că bărcile nu sunt suficiente pentru toți, ofițerii încep să pună în bărci doar femeile și copiii. Oamenii sunt neîncrezători la ideea de a se sui în bărci și mulți preferă să rămână la bordul navei unde se simțeau mult mai în siguranță, mai ales că se spunea că este doar o procedură de precauție și vor fi aduși înapoi la bord.
Citește și: 111 ani de la Naufragiul Titanicului. Eveniment special anunțat de Biblioteca Județeană Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii