Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:20 12 02 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Uniunea Elevilor Reprezentanți cere reforma materiiilor, nu doar a numărului de ore

ro

12 Feb, 2025 15:09 143 Marime text








Uniunea Elevilor Reprezentanți (UER) susține inițiativa ministrului educației, Daniel David de a propune aceste planuri-cadru în scopul modernizării și dezvoltării educației și așteaptă alte măsuri concrete care să continue acest proces pozitiv de transformare.

Pe 31 ianuarie, Ministerul Educației a lansat în consultare publică proiectul noilor planuri-cadru pentru învățământul liceal. Deși această inițiativă marchează un pas important spre o posibilă reformă a educației, propunerile au stârnit controverse, iar decizia finală este încă în dezbatere, fiind
Noile planuri-cadru vin cu modificări semnificative care au generat reacții puternice din partea elevilor, profesorilor și părinților.

„Una dintre cele mai contestate măsuri este reducerea unor discipline la statutul de materii opționale. Această schimbare ar trebui, în teorie, să ofere elevilor mai multă libertate de alegere, nu? În realitate, lucrurile nu stau chiar așa. Problema principală a materiilor opționale este că, de fapt, nu sunt cu adevărat opționale. De cele mai multe ori, aceste cursuri sunt plasate în mijlocul orarului, aceste ore devenind o obligație mascată, forțându-i pe elevi să rămână la școală indiferent de interesul lor față de materia respective”, precizează UER în comunicatul transmis.


Reforma numărului de ore, dar a materiei când?
 
UER susține că nu este suficient ca reforma educației nu ar trebui să se rezume doar la reducerea numărului de ore.

„Însă reforma educației nu ar trebui să se rezume doar la reducerea numărului de ore. O problemă la fel de importantă este conținutul predat. Multe discipline sunt încărcate excesiv, materia este învechită și nu ține cont de nevoile și interesele actuale ale elevilor. Manualele, care nu au fost actualizate de ani de zile, contribuie la dezinteresul elevilor față de materiile cele mai importante.

Dacă materia va continua să fie predată rigid, fără resurse moderne și fără legătură cu realitatea actuală, iar elevii vor fi în continuare forțați să învețe mecanic, aceștia o vor considera în continuare lipsită de sens și irelevantă pentru viitorul lor”, punctează reprezentanții UER.

Citește și

Uniunea Elevilor Reprezentanți solicită guvernului să aloce bani pentru transportul județean
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii