Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:27 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Vești pentru navigatorii români. Ce s-a stabilit la întâlnirea grupului de lucru de la Autoritatea Navală Română

ro

25 Feb, 2017 05:25 51984 Marime text
Ieri, la sediul Autorității Navale din Constanța, a avut loc întâlnirea grupului de lucru în vederea elaborării normelor de implementare a MLC 2006 în legislația românească- partea de responsabilitate a Ministerului Transporturilor, potrivit paginii de Facebook a Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Acest viitor act normativ face referire la autorizarea agențiilor de crewing în conformitate cu Convenția Maritimă a Muncii dar și reguli aplicabile navelor sub pavilion românesc chiar dacă în acest moment nu sunt nave înregistrate în acest registru.

Astfel:

a) Va exista un sistem de asigurare financiară în caz de abandon sau neplată a salariilor (maxim patru luni de neplată) pentru orice agenție de crewing. 
b) Salariul minim de baza pentru "AB" la pavilionul românesc va pleca de la nivelul stabilit de Subcomitetul de Negociere ILO care revizuiește anual acest nivel. 
 c) În caz de intrerupere a contractului sau de scufundare a navei s-a instituit plata a două salarii compensatorii. În cazul înbolnăvirii sau accidentării navigatorului concediul de boală plătit va fi de pâna la 16 săptămani în funcție de un certificat medical eliberat de medicul curant. 
d) Agenția de crewing sau armatorul navei nu solicită onorarii sau cheltuieli navigatorilor, direct sau indirect, în totalitate sau în parte, pentru recrutarea, plasarea sau obţinerea unui loc de muncă, în afara costurilor pe care navigatorii trebuie să şi le asume pentru obţinerea unui certificat medical naţional obligatoriu, a carnetului de marinar şi a paşaportului sau altui document personal de călătorie similar, exceptând costurile de viză, atestat de recunoaștere și orice alt document suplimentar emis de statul de pavilion, care trebuie să fie suportate de armator;
e) Armatorii navelor sub pavilion românesc vor încheia protocoale de înțelegere cu instituțiile de învățământ de marină românești acreditate, privind asigurarea condițiilor de efectuare a stagiului obligatoriu pentru cel puțin un cadet / pe compartiment / pe navă.
f) Carnetul de marinar va avea valabilitatea certificatului de competențe (5 ani) și nu va mai avea legătura cu vizita medicală. (Inițial se discutase anul trecut despre o valabilitate de 10 ani dar în urma unor consultări ale ANR cu navigatorii, cu Asociația Agențiilor de Crewing și SLN, toâi au convenit pana la urmă termenul de 5 ani).
g) Beneficiile sociale și de sănătate acordate navigatorilor de către armatori vor fi discutate la întâlnirea Grupului de Lucru al partenerilor sociali cu Ministerul Muncii și Ministerul Sănătății, această prevedere ținând de cele două ministere și nu de MT.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • marinaru 04 Mar, 2017 20:10 Minciuna si jigodismul la putere.Ceilalti cu slugarnicia. a) Articol in contractul de ambarcare. Parca s-au mai cerut si inainte niste "garantii".Ne facem de lucru si ca muncim fara sa avem habar de nimic si ne invirtim dupa coada. b) Salariile sint deja catre minim. c) Iarasi articol in contractul de ambarcare. d) Aici ma abtin. e) Sa rid sau sa pling? f) 2 ani,1 an,2 ani,1 an,10 ani,5 ani. g) Care armatori?Care parteneri?
  • BARZALE STEFAN 25 Feb, 2017 13:54 DRAGI DOMNI,PAREAA MEA CA NAVIGATOR ,SEF MEC,ESTE CA NU S-A SCHIMBAT NIMIC DIN 2009 ,CAND M-AM IMBOLNAVIT/ACCIDENTAT LA BORDUL NAVEI.ITF CONSTANTA ,MIHALCIOIU NU S-A IMPLICAT CU NIMIC.NORMAL AR FI CA FIECARE NAVIGATOR SA FIE OBLIGAT SA-SI FACA EL SAU AG.CREWING O ASIGURARE TOTALA DE SANATATE SI ACCIDENTE DE MUNCA.LEGISLATIA ROMANA A RAMAS DEFICITARA LA ACEST CAPITOL.NU MAI TRAMBITATI CEEA CE A FOST SI IN 2008-2009 ,NU ATI REZOLVAT NIMIC.
  • Bindar Gigi 25 Feb, 2017 12:49 Buna ziua, nu mi-a fost clar de cand intra in vigoare regula cu 5 ani valabilitate, pentru carnet marinar.