Vicepreşedintele Camerei Deputaţilor „5,5 milioane de români vor avea o explozie a preţului la energie electrică din cauza incompetenţei ministerului Energiei şi a ANRE“
Vicepreşedintele Camerei Deputaţilor: „5,5 milioane de români vor avea o explozie a preţului la energie electrică
06 Dec, 2021 12:17
ZIUA de Constanta
1610
Marime text
Vicepreşedintele Camerei Deputaţilor Cristina Prună (USR) afirmă, luni, 06 decembrie că, de la 1 ianuarie, peste 5 milioane de români vor suferi din cauza ”incompetenţei ministerului Energiei şi a ANRE”.
Aceasta a mai precizat că liberalizarea pieţei de energie s-a făcut ”haotic şi neprofesionist” şi afirmă că există soluţii.
Cei 5,5 milioane de consumatori casnici sunt în ceea ce se numeşte „piaţa serviciului universal”, adică consumatori care nu au semnat până acum un contract de furnizare de energie în piaţa concurenţială.
Românii au dreptul de a-şi alege furnizorul cu cel mai bun preţ la energie, nu trebuie să fie din nou păcăliţi să accepte preţuri mari.
Iată postarea integrală de pe pagina de Facebook a Vicepreşedintelui Camerei Deputaţilor Cristina Prună (USR)
De la 1 ianuarie, 5,5 milioane de români vor avea o explozie a prețului la energie electrică din cauza incompetenței ministerului Energiei și a ANRE.
În condițiile în care prețul la energie este plafonat și compensat până la data de 31 martie 2022, asta înseamnă că românii nu vor resimți imediat această creștere și vor trăi cu iluzia unor prețuri mici la energie. Începând cu 1 aprilie 2022 această iluzie va dispărea și se vor trezi la cruda realitate - explozia prețurilor.
Acești 5,5 milioane de consumatori casnici sunt în ceea ce se numește „piața serviciului universal”, adică consumatori care nu au semnat până acum un contract de furnizare de energie în piața concurențială. Ei primesc în continuare energie electrică la prețuri reglementate, stabilite după niște formule complicate, care vor crește cu până la 85% de la 1 ianuarie 2022.
Liberalizarea pieței de energie ar fi trebuit să fie un lucru bun, prin care să ne putem alege furnizorul de energie și gaze la cel mai bun preț. Exact așa cum facem deja cu furnizorii de telefonie mobilă sau internet. Însă, felul haotic și total neprofesionist în care ministerul Energiei și ANRE au gestionat liberalizarea pieței de energie, în care nu au fost în stare să găsească un mecanism prin care oamenii să beneficieze de cea mai bună ofertă, ne-a adus într-o situație în care tot românii suferă.
Românii au dreptul de a-și alege furnizorul cu cel mai bun preț la energie, nu trebuie să fie din nou păcăliți să accepte prețuri mari. Haideți să vedem care sunt soluțiile.
Soluția corectă este aplicarea unei cote reduse de TVA de 5% pentru facturile la energie electrică și după 31 martie, exact așa cum am și propus printr-un proiect de lege aflat pe circuitul parlamentar. Nu este singura, dar va avea un impact pozitiv direct și imediat pentru consumatori, fără a crea distorsiuni.
Iar soluția pentru consumatorii care citesc această postare este, dacă nu v-ați ales încă un furnizor de pe piața concurențială, să o faceți cât mai rapid. Intrați pe comparatorul de prețuri ANRE ale ofertelor din piață https://bit.ly/3Emd8Ye și contactați furnizorul cu cel mai bun preț pentru dumneavoastră.
Dacă nu știți în ce piață vă aflați - concurențială sau de serviciu universal, acest lucru îl găsiți pe factură.
Sursa foto: Facebook/ Cristina Prună
Aceasta a mai precizat că liberalizarea pieţei de energie s-a făcut ”haotic şi neprofesionist” şi afirmă că există soluţii.
Cei 5,5 milioane de consumatori casnici sunt în ceea ce se numeşte „piaţa serviciului universal”, adică consumatori care nu au semnat până acum un contract de furnizare de energie în piaţa concurenţială.
Românii au dreptul de a-şi alege furnizorul cu cel mai bun preţ la energie, nu trebuie să fie din nou păcăliţi să accepte preţuri mari.
Iată postarea integrală de pe pagina de Facebook a Vicepreşedintelui Camerei Deputaţilor Cristina Prună (USR)
De la 1 ianuarie, 5,5 milioane de români vor avea o explozie a prețului la energie electrică din cauza incompetenței ministerului Energiei și a ANRE.
În condițiile în care prețul la energie este plafonat și compensat până la data de 31 martie 2022, asta înseamnă că românii nu vor resimți imediat această creștere și vor trăi cu iluzia unor prețuri mici la energie. Începând cu 1 aprilie 2022 această iluzie va dispărea și se vor trezi la cruda realitate - explozia prețurilor.
Acești 5,5 milioane de consumatori casnici sunt în ceea ce se numește „piața serviciului universal”, adică consumatori care nu au semnat până acum un contract de furnizare de energie în piața concurențială. Ei primesc în continuare energie electrică la prețuri reglementate, stabilite după niște formule complicate, care vor crește cu până la 85% de la 1 ianuarie 2022.
Liberalizarea pieței de energie ar fi trebuit să fie un lucru bun, prin care să ne putem alege furnizorul de energie și gaze la cel mai bun preț. Exact așa cum facem deja cu furnizorii de telefonie mobilă sau internet. Însă, felul haotic și total neprofesionist în care ministerul Energiei și ANRE au gestionat liberalizarea pieței de energie, în care nu au fost în stare să găsească un mecanism prin care oamenii să beneficieze de cea mai bună ofertă, ne-a adus într-o situație în care tot românii suferă.
Românii au dreptul de a-și alege furnizorul cu cel mai bun preț la energie, nu trebuie să fie din nou păcăliți să accepte prețuri mari. Haideți să vedem care sunt soluțiile.
Soluția corectă este aplicarea unei cote reduse de TVA de 5% pentru facturile la energie electrică și după 31 martie, exact așa cum am și propus printr-un proiect de lege aflat pe circuitul parlamentar. Nu este singura, dar va avea un impact pozitiv direct și imediat pentru consumatori, fără a crea distorsiuni.
Iar soluția pentru consumatorii care citesc această postare este, dacă nu v-ați ales încă un furnizor de pe piața concurențială, să o faceți cât mai rapid. Intrați pe comparatorul de prețuri ANRE ale ofertelor din piață https://bit.ly/3Emd8Ye și contactați furnizorul cu cel mai bun preț pentru dumneavoastră.
Dacă nu știți în ce piață vă aflați - concurențială sau de serviciu universal, acest lucru îl găsiți pe factură.
Sursa foto: Facebook/ Cristina Prună
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii