Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:52 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ZIUA LIVE. Bogdan-Dumitru Barață, despre prețul unei călătorii cu Telegondola „Propunem o creștere de la 20 la 25 de lei. Vom avea o aplicație de achiziție a biletelor“

ro

17 Feb, 2022 14:12 2246 Marime text



Bogdan-Dumitru Barață este Preşedinte al Consiliului de Administraţie al societăţii Telegondola Mamaia SRL. 
 

La ZIUA LIVE, discutăm, joi 17 februarie, despre indicatorii de performanţă și bugetului de venituri şi cheltuieli al societăţii pentru anul 2022.


Municipiul Constanţa deține 46,51% din acțiunile Telegondola Mamaia SRL, alături de SC Mamaia SA, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 53,49%. Firma are ca obiect de activitate „transporturi aeriene de pasageri“.


Vă reamintim, Curtea de Apel Constanța a dispus în luna octombrie 2019 închiderea procedurii de reorganizare a activității debitoarei Telegondola-Mamaia SRL, în dosarul cu numărul 47/118/2012. În cauza respectivă, firma solicitase deschiderea procedurii insolvenței, prin reorganizarea activității, în baza unui plan, motivată de împrejurarea că societatea se află în stare de insolvență.



Telegondola  a fost inaugurată pe data de 16 iulie 2004, a reprezentat o investiție de 3.5 milioane de euro și a devenit un simbol al stațiunii Mamaia. O plimbare cu Telegondola durează 8 minute și se desfășoară pe o lungime de aproximativ 2 kilometri între Hotel Perla și Cazino, pe ambele sensuri.


Bogdan-Dumitru Barață, Preşedinte al Consiliului de Administraţie al societăţii Telegondola Mamaia SRL vorbeșete la ZIUA LIVE despre cum a trecut societatea Telegondola Mamaia peste pandemie.


 

Telegondola a avut o evoluție financiară foarte bună. S-a aflat într-o perioadă de reorganizare. Ieșirea din insolvență cu finalul reusși al reorganizaării, a fost în decembrie 2019. Funcționăm ca o societatea cu răspundere limitată, cu doi asociați: CL Constanța (parte minoritară) și Ministerul Economiei, prin societatea Mamaia SA (parte majoritară).



S-a lucrat la veniturile adiacente din publicitate și din chirii. Am încecrcat să administrăm corect și prevăzvător o societate comercială care aparține municipiului Constanța și statului Român. După ce ni se vor aproba rezultatele financiare, anul 2021 va fi primul an, ca an de referință în istoria societății, an în care societatea va acorda dividente, valoare de 998.000 de lei,  a spus Bogdan-Dumitru Barață este Preşedinte al Consiliului de Administraţie al societăţii Telegondola Mamaia SRL, la ZIUA LIVE. 

 
Cum a reușit societatea Telegondola să facă profit
 

Am încercat o administrare responsbilă. La asta se reduce totul. Perioada 2012-2019 a fost o perioadă de reorganizare, care a avut nevoie de organizare responsabilă. În 2012, salariul directorului general era de aproape 3 ori mai mare. Inclusiv anul trecut, costul unei călătorii esra de 20 de lei, nemoficiat din 2015.



Am încercat să eficientizăm și celelalte venituri, din alte surse.


La chirii contractul sunt ferme, la publicitatea ne-am putut adapta la cererea pieței. Am crescut de la 250 la 400 de ron, ce s -a traduc ca un plus la veniturile societății. Anul acesta propunem o creștere mai mică procentul. Suntem tributari pieței și ne adaptăm pieței.  Anul acesta, cheltuielile vor crește. Propunem o creștere de la 20 la 25 de lei la prețul călătoriei. 



Barață a vorbit despre modernizarea telegondolei. 

 

Stația Albastros din zona Cazino va fi reabilitată.  În ceea ce privește gondolele, principalul obiectiv sezon de sezon este să-l poti deschide/ închide în condiții de siguranță.
 
O astfel de instalație are un ciclu de viață și de amortizare. Actuala instalație, și gondole în sine nu e amortizată. Eu pot să-mi pun problema să le modernizez. Dar se justifică costurile? Vor fi asociații de acord cu niște cheltuieli suplimentare?


Pregătirea de sezon presupune pregătirea cabinelor în sine. Am operat cu jumătate din gradul lor de încărcare. Vis a vis de estetică, societatea a formulat 2 adrese către producător.


Una vizează instalații mai moderne, și răspunsul a fost nu, iar a doua a fost dacă se pot schimba gondolele cu unele mai moderne. Răspunsul a fost da, dar producătorul ar fi altul. Asta ar duce la peste zeci de mii de euro per gondolă. S-au făcut și se fac lucrări constante de mentenață.

Mătuirea să fie astfel cât mai mult eliminată.


Să ai o vedera cât mai bună, pentru că te plimbi cu telegondola pentru divertisment. Ne interesa și aer condiționat înăuntru, însă producătorul a răspuns negativ. Încercăm să achiziționăm și o aplicație prin care se pot plăti biletele. Vom păstra însă și casa de bilete. Nu toți oamenii vor să cumpere bilete online. , a pus Barață la ZIUA LIVE




S-ar putea construi un alt traseu al telegondolei?
 

Studiul de fezabilitatea va avea ca obiectiv: Pot să extind traseul? Către Mamaia Nord sau spre zona City, spre oraș?  Prin caietul de sarcini al studiului de fezabilitatea, întrebarea  va fi dacă e ok să mă întreb spre oraș. E rezonabil? Contribuie la mobilitatea urbană? Este important ca și instalația să fie estetic altfel.


Capacitățile ar putea să fie diferite.


Dacă m-aș duce spre City, prevăd niște cabine de capacitate de mai mare. Deocamdată, acestea sunt dor supoziții. Acesta presupune studiul de fezabilitate, pe care îl vom demara în cursul acestui an.


Bugetul este de 100.000 de lei, bugetul rumând să fie aprobat. Procedura și procesul de aprobare a fost anul trecut în perioada iulie-august. Analiza de risc, de oportunitate va fi supusă analizei asociaților. , a mai precizat Barață. 



Parteneriatele societății Telegondola pentru promovare
 

Nu am fost ofertați. Noi în momentul acesta promovăm, nu ne ne promovăm. Modalitatea care a funcționat pentru promovarea noastră este un serviciu de calitate. Așa considerăm că deservim comunitatea fără să intrăm în pierdere. Dacă se vor pune problema de pachete pe care hotelierii să le ofere turiștilor, se va reanaliza preșul.


Dar acest aspect ar trebui reanalizăm. Nu sunte refractari la eventuale propuneri, dar nu este job-ul meu să fac propuneri către hotelieri.  Eu am un obiect de activitate clar definit. Sunt dispus să fiu parte dintr-o tactică a promovării turismului în Mamaia. , spune Bogdan Barață.



Dacă vremea este bună, Telegondola se va deschide de Paște. 

 

Intenția ar fi să deschidem de Paști. Suntem de multe ori sancționați de vreme. Vom deschide cu noile călătorii, 25 de lei pe călătorie. Ne -am calibrat creșterea astea. Ne interseseazaă să ne realizăm veniturile, profitul, deservind comunitatea.  



Clientul meu este cetățenul.  Mă interesează să realizez venitul dintr-un volum mare de călători. Îmi doresc să fiu disponibil pentru cetățean. Aplicația speăm să fie valabilă din acest sezon estival, o pregătim pentru vară. Aplicația va fi gratuită. Încasăm banii pe bilet nu pe descăvcarea aplicației., a mai spus Barață la ZIUA LIVE. 




Bogdan Barață vorbște la ZIUA LIVE și despre bugetul pe 2022. 
 

Bugetul este unul echilibrat. Am avut feedback din zona celor ce depun pentru proiecte pe zona culturală sau zona de sport. M-am interesat cam cât se aloca. Suma alocată e binișor mai mare.


Nu extraordinară, dar nici un buget nu este extraordinar. Când toate cheltuielile par să crească predictbilitatea că esti ONG sau gospodărie este importantă, ca să știi cum să îți faci planul.  Veniturile sunt standardizate ca surse. Problema este cum cheltui.  2021 s-a terminat pentru DGASPC cu cheltuielile acoperite. Problema în realizarea unui buget este: în momentul când fac alocarea, pierd niște bani.(....) Studiile de fezabilitate sunt o etapă absolut importantă, necesară. 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii