Aleșii locali municipali au anulat PUD-ul blocului de 35 de etaje pe care dr. Alexandru Șerban voia să-l edifice la intersecția străzilor Traian și Termele Romane din Constanța
Aleșii locali municipali au anulat PUD-ul blocului de 35 de etaje pe care dr. Alexandru Șerban voia să-l edifice
31 Jul, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
3358
Marime text
⦁ A fost ședință de Consiliu Local Municipal
⦁ Aleșii locali au votat pentru încetarea valabilității planului urbanistic de detaliu aprobat prin HCL nr. 382/2007
⦁ PUZ-ul pentru imobilul de pe strada Mihai Viteazu, salvat de consilierii locali
⦁ Modificarea PUZ-ului cartierului Veterani nu a trecut de votul aleșilor locali
⦁ Regulamentul pentru transportul de persoane și bunuri în regim de taxi a fost votat
A fost ședință de Consiliu Local Municipal.
Consilierii locali constănțeni au avut de adoptat 44 de proiecte de hotărâre pe ordinea de zi și alte trei pe o ordine de zi suplimentară.
La punctul nr.38, aleșii locali au votat pentru încetarea valabilității planului urbanistic de detaliu aprobat prin HCL nr. 382/2007.
Este vorba despre un PUD de 35 de etaje și 7 subsoluri din zona Poarta 2.
Vă reamintim, în anul 2007, Consiliul Local Constanța adopta o hotărâre prin care era aprobat un Plan Urbanistic de Detaliu pentru construirea unui imobil cu regim de înălțime 7S+P+35E, cu funcțiunea de spații comerciale și apartamente, în zona Poarta 2. Terenul pe care urma să fie edificat blocul este în suprafață de 3.021,76mp, este situat la instersecția străzilor Traian și Termele Romane și este proprietatea soților Șerban: medicul Alexandru Octavian și Rodica Mariana.
Cei doi soți au mai încercat să obțină în luna martie a acestui an, de la Serviciul de Urbanism din cadrul Primăriei Constanţa un certificat de urbanism pentru un teren de 1.481 mp de pe strada Soveja, la intersecţie cu bulevardul Tomis.
Proprietarii intenţionau să ridice în perimetrul respectiv un imobil cu subsol, parter şi patru etaje, cu spaţii comerciale la parter şi locuinţe colective la etajele superioare. Potrivit răspunsului publicat pe site-ul Primăriei Constanţa, certificatul de urbanism a fost respins „întrucât în art. 10 din regulamentul de urbanism aferent PUZ aprobat prin HCL nr. 87/2010, se stipulează «Conform Planşei de Regulament, la intersecţia bulevardului Tomis cu strada Soveja este recomandată amplasarea unui accent vertical, care va fi stabilit prin PUD» şi nu se încadrează în funcţiunile admise (locuinţe colective)”.
De asemenea, răspunsul Serviciului de Urbanism cuprinde şi o notă, în care este precizat că terenul respectiv face parte din cele retrocedate ilegal de către fostul primar al Constanţei, Radu Mazăre, şi care ar trebui să revină în domeniul public al municipiului.
PUZ-ul pentru imobilul de pe strada Mihai Viteazu, salvat de consilierii locali
Tot în ședința de ieri, aleșii locali au respins proiectul de hotărâre privind revocarea HCL nr. 272/2011, HCL nr. 257/2020, precum și a certificatului de urbanism nr. 1115/2021 emis în baza acestora. Administratorul public al municipiului Constanța, Felicia Ovanesian a precizat în timpul ședinței că PUZ-ul ar fi nelegal. Este vorba despre documentația emisă în 2020 pentru societatea SC Bel Transport SA.
Cu toate acestea, proiectul nu a fost aprobat, după ce a primit doar 10 voturi pentru și 16 abțineri.
Bel-Transport SA, deţinută de Ianuş Racu, fratele fostului director din primăria condusă de Radu Mazăre, Constantin Racu, va ridica un imobil de cinci etaje în Constanța Firma a cerut încă de anul trecut emiterea acordului de consultare publică pentru Planul Urbanistic de Detaliu Pe terenul de pe strada Mihai Viteazu, deţinut în proprietate, compania intenţionează să ridice un imobil S+P+5 cu funcţiunea de locuinţe collective Societatea a primit certificatul de urbanism de la Primăria Constanța
Firma Bel-Transport SA, deţinută de Ianuş Racu, fratele fostului director al Direcției Administrație Publică din primăria condusă de Radu Mazăre, Constantin Racu, va ridica un imobil de cinci etaje. Terenul de pe strada Mihai Viteazu nr. 58-58A.
Firma a cerut încă de anul trecut emiterea acordului de consultare publică pentru Planul Urbanistic de Detaliu iar în primăvara anului 2016, societatea prezentase la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul respectivului proiect.
Pe terenul de pe strada Mihai Viteazu, deţinut în proprietate, compania intenţionează să ridice un imobil S+P+5 cu funcţiunea de locuinţe colective - câte două apartamente de trei camere la parter şi etaje, cu suprafeţe generoase, de peste 100 de metri pătraţi. Locurile de parcare necesare vor fi amenajate la subsolul imobilului. Este vorba despre 12 locuri de parcare, dintre care două simple şi cinci sisteme de parcare supraetajată tip Klaus, respectiv zece locuri. Deşi blocul propus are cinci etaje, în jurul său sunt doar imobile cu maximum un etaj.
Societatea a primit din partea municipalității, certificatul de urbanism cu numărul 1115 în vederea construirii unui imobil, în regim de înălțime S+P+4-5 etaje cu funcțiunea de locuințe colective și parcare la subsol.
Modificarea PUZ-ului cartierului Veterani nu a trecut de votul aleșilor locali
Primăria Constanța dorește o reactualizare a Planului Urbanistic Zonal - Constanţa - Cumpăna, ce vizează cartierul Veterani.
Pentru a face acest lucru, aleșii locali trebuia să anuleze două hotărâri de Consiliul Local emise în anii 2009 și 2013.
Municipalitatea susține că revocarea HCL nr. 489/2009 este impusă şi de existenţa a 2 hotărâri judecătoreşti de anulare parţială, pronunţate în dosarele civile nr. 3744/118/2015 şi 2242/118/2017 (conform cererilor reclamanţilor) a PUZ aprobat prin HCLM nr. 489/2009, motivat atât de omisiunea asigurării transparenţei şi a consultării, cât şi de faptul că prin PUZ au fost transformate în căi de circulaţie proprietăţi private cu destinaţia "curţi-construcţii".
Cu 10 voturi pentru, 7 împotrivă și 9 abțineri - proiectul nu a fost aprobat.
În susținerea proiectului a luat cuvântul city managerului Felicia Ovanesian, care a precizat că: „Se propune revocarea unor reglementări urbanistice care permit edificarea în aceeaşi zonă a unor clădiri cu vădite disproporţii de dimensiuni, cu locuinţe colective foarte înalte lângă locuinţe unifamiliale. Revocarea produce efecte doar pe viitor. Stă doar în puterea dvs. ca zona Veterani să nu devină a nu ştiu câta zonă din Constanţa care să arate precum Compozitori, Palazu Mare, Tomis Plus”, a precizat Felicia Ovanesian.
Consilierii USR-PLUS s-au abținut de la vot, considerând că nu a fost bine explicat conţinutul şi scopul proiectului de hotărâre.
Regulamentul pentru transportul de persoane și bunuri în regim de taxi a fost votat
Pe ordinea de zi s-a aflat și proiectul ce vizează Regulamentul Taximetriștilor.
Acesta a fost aprobat cu amendamentele Coaliției PNL - USR, după o serie de discuții și cu reprezentanții taximetriștilor din Constanța.
Iată amendamentele:
Art.10(1)Numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în municipiul Constanța, pentru o perioadă de 5 ani, este de 1600 de autorizații taxi.
(2) Pentru transportul de bunuri în regim de taxi pe raza municipiul Constanța se stabilește numărul de 150 de autorizații.
Art.10(1)Numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în municipiul Constanța, pentru o perioadă de 5 ani, este de 1600 de autorizații taxi.
(2) Dacă numărul autorizațiilor taxi emise până la data intrării în vigoare a prezentului regulament depășește numărul maxim stabilit prin art.10 al.,(1) din prezentul regulament, acesta se va micșora prin disponibilizare doar în următoarele situații:
a) retragerea autorizației de transport cu consecința retragerii tuturor autorizațiilor taxi
b) retragere autorizație taxi pentru situațiile prevăzute la art.14^3, al.5 din Legea 38/2003 cu modificările și completările ulterioare
c) suspendare autorizație taxi pentru situațiile prevăzute la art.14^3, al.4 din Legea 38/2003 cu modificările și completările ulterioare
b) deces (în cazul persoanei fizice autorizate)
(3) Pentru transportul de bunuri în regim de taxi pe raza municipiul Constanța se stabilește numărul de 150 de autorizații.
Art.17 (5) Pentru departajarea solicitanţilor se vor acorda puncte după următoarele criterii :
A) Vechimea autovehiculului de la anul fabricaţiei: a) până la 1 an – 20 puncte, b) între 1 şi 2 ani – 18 puncte, c) între 2 şi 3 ani – 16 puncte, d) între 3 şi 4 ani – 14 puncte, e) între 4 şi 5 ani – 12 puncte
B) Clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro:
a) electric - 15 puncte
b) peste euro 6 - 12 puncte
c) hibrid și Euro 6 - 10 puncte
d) euro 5 - 0 puncte
C) Volum portbagaj util autovehicul:
a) peste 400 dm³ - 6 puncte
b) între 300 – 400 dm³ - 3 puncte
c) sub 300 dm³ – 0 puncte
D) Echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat:
- aer condiţionat – 0 puncte
E) Gradul de protecţie al pasagerilor:
a) peste 4 airbaguri – 10 puncte
b) între 2 şi 4 airbaguri – 5 puncte
c) 1 airbag – 0 puncte
F) Vechimea în ani de când transportatorul desfăşoară autorizat activitate de transport în regim de taxi:
- se acordă 2 puncte pentru fiecare an de activitate autorizat (nu mai devreme de anul 2004)
G) Forma de deţinere asupra vehiculelor :
a) proprietate - 2 puncte
b) leasing – 2 puncte
H) Posibilitatea asigurării reale a prezenţei autovehiculului în activitate de minimum 8 ore pe zi lucrătoare:
a) peste 8 ore – 3 puncte
b) minimum 8 ore – 1 punct
I) Dotări suplimentare ale vehiculului:
1. dispozitiv de plată prin intermediul cardului – 7 puncte
2. dispozitiv GPS monitorizare – 5 punct
3. perete despărţitor între conducătorul auto şi clienţi –5 puncte
4. dispozitiv fix/electronic de înregistrare a precizărilor făcute de client – 5 puncte
Se elimină litera G) și reașează ordinea alfabetică
Art.17 (5) Pentru departajarea solicitanţilor se vor acorda puncte după următoarele criterii :
A) Vechimea autovehiculului de la anul fabricaţiei:
a) până la 1 an – 20 puncte
b) între 1 şi 2 ani – 18 puncte
c) între 2 şi 3 ani – 16 puncte
d) între 3 şi 4 ani – 14 puncte
e) între 4 şi 5 ani – 12 puncte
B) Clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro:
a) electric - 15 puncte
b) peste euro 6 - 12 puncte
c) hibrid și Euro 6 - 10 puncte
d) euro 5 - 0 puncte
C) Volum portbagaj util autovehicul:
a) peste 400 dm³ - 6 puncte
b) între 300 – 400 dm³ - 3 puncte
c) sub 300 dm³ – 0 puncte
D)Echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat:
- aer condiţionat – 0 punct
E) Gradul de protecţie al pasagerilor:
a) peste 4 airbaguri – 10 puncte
b) între 2 şi 4 airbaguri – 5 puncte
c) 1 airbag – 0 puncte
F) Vechimea în ani de când transportatorul desfăşoară autorizat activitate de transport în regim de taxi:
-se acordă 2 puncte pentru fiecare an de activitate autorizat (nu mai devreme de anul 2004)
G) Posibilitatea asigurării reale a prezenţei autovehiculului în activitate de minimum 8 ore pe zi lucrătoare:
a) peste 8 ore – 3 puncte
b) minimum 8 ore – 1 punct
H) Dotări suplimentare ale vehiculului:
1. dispozitiv de plată prin intermediul cardului – 7 puncte
2. dispozitiv GPS monitorizare – 5 punct
3. perete despărţitor între conducătorul auto şi clienţi –5. puncte
4. dispozitiv fix/electronic de înregistrare a precizărilor făcute de client – 5 puncte
Art. 28 (1) O autorizaţie taxi deţinută pentru un autovehicul se va prelungi, la cerere, pentru 5 ani, cu menţinerea obligatorie a aceluiaşi număr de ordine, numai dacă la data cererii sunt îndeplinite, după caz, următoarele condiţii:
a) autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei taxi sau a copiei conforme nu depăşeşte vechimea de 10 ani de la anul fabricaţiei şi este deţinut cu titlu de proprietate sau în temeiul unui contract de leasing.Transportatorul autorizat are obligatia să înlocuiască autovehiculul deținut atunci când acesta are 10 ani de la anul fabricației, indiferent de valabilitatea autorizatiei. Înlocuirea autovehiculului se va face începând cu 1 ianuarie 2022, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2022. Autorizația taxi va fi emisă în acest caz până la data de 31 decembrie a anului 2022.
b) sunt respectate prevederile art. 29 din prezentul regulament, dacă se înlocuieşte autovehiculul taxi pentru prelungirea autorizaţiei taxi;
c) transportatorului respectiv nu i s-a retras autorizaţia de transport sau nu i s-a suspendat autorizaţia taxi respectivă în ultimii 5 ani;
d) contractul de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi este în termen de valabilitate şi transportatorul a respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
e) transportatorul autorizat a înregistrat integral în evidenţele contabile venitul brut realizat din transportul în regim de taxi, în conformitate cu datele furnizate din memoria fiscală a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicită prelungirea autorizaţiilor taxi.
Art. 28 (1) O autorizaţie taxi deţinută pentru un autovehicul se va prelungi, la cerere, pentru 5 ani, cu menţinerea obligatorie a aceluiaşi număr de ordine, numai dacă la data cererii sunt îndeplinite, după caz, următoarele condiţii:
a) autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei taxi sau a copiei conforme nu depăşeşte vechimea de 10 ani de la anul fabricaţiei la data depunerii documentației. În situația în care autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizației taxi împlinește 10 ani de la anul fabricației ulterior prelungirii autorizației, aceasta i se va emite pentru o perioada limitată, respectiv până când autovehiculul împlinește 10 ani.
b) transportatorilor autorizați, deținători ai autorizațiilor taxi valabile până la data de 31 decembrie 2023, nu le revine obligația de a înlocui autovehiculul deținut până la expirarea valabilității autorizației taxi.
c) sunt respectate prevederile art. 29 din prezentul regulament, dacă se înlocuieşte autovehiculul taxi la prelungirea autorizaţiei taxi;
d) transportatorului respectiv nu i s-a retras autorizaţia de transport sau nu i s-a suspendat autorizaţia taxi respectivă în ultimii 5 ani;
e) contractul de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi este în termen de valabilitate şi transportatorul a respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
f) transportatorul autorizat a înregistrat integral în evidenţele contabile venitul brut realizat din transportul în regim de taxi, în conformitate cu datele furnizate din memoria fiscală a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicită prelungirea autorizaţiilor taxi.
Art. 49 (1) Consiliul Local împuterniceşte prin prezentul regulament Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei municipiului Constanța să modifice lista existentă a amplasamentelor locurilor de aşteptare pentru taxiuri, în municipiul Constanța.
(2) Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei municipiului Constanța stabilește noi locuri de aşteptare a taxiurilor precum şi schimbarea amplasamentelor existente, în funcţie de sistematizarea circulaţiei, în municipiul Constanța cu avizul poliției rutiere și în urma consultării asociaţiilor profesionale reprezentative.
(3) Lista nominală a amplasamentelor locurilor (stațiilor) de aşteptare pentru taxiuri pe raza municipiului Constanța și stațiunea Mamaia se regăsește în Anexa 8 din prezentul regulament.
Art.49(1)Se stabilesc prin prezenta hotărâre amplasamentele locurilor de aşteptare pentru taxiuri, în municipiul Constanța și stațiunea Mamaia.
(2) Se modifică Lista nominală a amplasamentelor locurilor (stațiilor) de aşteptare pentru taxiuri pe raza municipiului Constanța și stațiunea Mamaia ce se regăsește în Anexa 8 din prezentul regulament.
(3) Amplasamentele nou înființate a locurilor de aşteptare pentru taxiuri, în municipiul Constanța și stațiunea Mamaia vor fi funcționale numai după finalizarea marcajului acestora.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
UPDATE 10 Primarul Chițac lipsește de la ședința Consiliului Local Municipal. Regulamentul privind activitatea de taxi, adoptat! PUD-ul pentru un bloc de 35 de etaje a fost anulat!
Un cunoscut doctor s-a plâns Curții Supreme de funcționarii Primăriei Constanța. Motivul – nouă dintre terenurile Dosarului Retrocedărilor
Legături cu Dosarul Retrocedărilor din Constanța Cunoscutul medic Alexandru Octavian Șerban, vizat de o decizie definitivă a Curții Supreme
Fratele fostului şef al Direcţiei Administraţie Publică din primăria Constanța ridică un imobil pe strada Mihai Viteazu
⦁ Aleșii locali au votat pentru încetarea valabilității planului urbanistic de detaliu aprobat prin HCL nr. 382/2007
⦁ PUZ-ul pentru imobilul de pe strada Mihai Viteazu, salvat de consilierii locali
⦁ Modificarea PUZ-ului cartierului Veterani nu a trecut de votul aleșilor locali
⦁ Regulamentul pentru transportul de persoane și bunuri în regim de taxi a fost votat
A fost ședință de Consiliu Local Municipal.
Consilierii locali constănțeni au avut de adoptat 44 de proiecte de hotărâre pe ordinea de zi și alte trei pe o ordine de zi suplimentară.
La punctul nr.38, aleșii locali au votat pentru încetarea valabilității planului urbanistic de detaliu aprobat prin HCL nr. 382/2007.
Este vorba despre un PUD de 35 de etaje și 7 subsoluri din zona Poarta 2.
Vă reamintim, în anul 2007, Consiliul Local Constanța adopta o hotărâre prin care era aprobat un Plan Urbanistic de Detaliu pentru construirea unui imobil cu regim de înălțime 7S+P+35E, cu funcțiunea de spații comerciale și apartamente, în zona Poarta 2. Terenul pe care urma să fie edificat blocul este în suprafață de 3.021,76mp, este situat la instersecția străzilor Traian și Termele Romane și este proprietatea soților Șerban: medicul Alexandru Octavian și Rodica Mariana.
Cei doi soți au mai încercat să obțină în luna martie a acestui an, de la Serviciul de Urbanism din cadrul Primăriei Constanţa un certificat de urbanism pentru un teren de 1.481 mp de pe strada Soveja, la intersecţie cu bulevardul Tomis.
Proprietarii intenţionau să ridice în perimetrul respectiv un imobil cu subsol, parter şi patru etaje, cu spaţii comerciale la parter şi locuinţe colective la etajele superioare. Potrivit răspunsului publicat pe site-ul Primăriei Constanţa, certificatul de urbanism a fost respins „întrucât în art. 10 din regulamentul de urbanism aferent PUZ aprobat prin HCL nr. 87/2010, se stipulează «Conform Planşei de Regulament, la intersecţia bulevardului Tomis cu strada Soveja este recomandată amplasarea unui accent vertical, care va fi stabilit prin PUD» şi nu se încadrează în funcţiunile admise (locuinţe colective)”.
De asemenea, răspunsul Serviciului de Urbanism cuprinde şi o notă, în care este precizat că terenul respectiv face parte din cele retrocedate ilegal de către fostul primar al Constanţei, Radu Mazăre, şi care ar trebui să revină în domeniul public al municipiului.
PUZ-ul pentru imobilul de pe strada Mihai Viteazu, salvat de consilierii locali
Tot în ședința de ieri, aleșii locali au respins proiectul de hotărâre privind revocarea HCL nr. 272/2011, HCL nr. 257/2020, precum și a certificatului de urbanism nr. 1115/2021 emis în baza acestora. Administratorul public al municipiului Constanța, Felicia Ovanesian a precizat în timpul ședinței că PUZ-ul ar fi nelegal. Este vorba despre documentația emisă în 2020 pentru societatea SC Bel Transport SA.
Cu toate acestea, proiectul nu a fost aprobat, după ce a primit doar 10 voturi pentru și 16 abțineri.
Bel-Transport SA, deţinută de Ianuş Racu, fratele fostului director din primăria condusă de Radu Mazăre, Constantin Racu, va ridica un imobil de cinci etaje în Constanța Firma a cerut încă de anul trecut emiterea acordului de consultare publică pentru Planul Urbanistic de Detaliu Pe terenul de pe strada Mihai Viteazu, deţinut în proprietate, compania intenţionează să ridice un imobil S+P+5 cu funcţiunea de locuinţe collective Societatea a primit certificatul de urbanism de la Primăria Constanța
Firma Bel-Transport SA, deţinută de Ianuş Racu, fratele fostului director al Direcției Administrație Publică din primăria condusă de Radu Mazăre, Constantin Racu, va ridica un imobil de cinci etaje. Terenul de pe strada Mihai Viteazu nr. 58-58A.
Firma a cerut încă de anul trecut emiterea acordului de consultare publică pentru Planul Urbanistic de Detaliu iar în primăvara anului 2016, societatea prezentase la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul respectivului proiect.
Pe terenul de pe strada Mihai Viteazu, deţinut în proprietate, compania intenţionează să ridice un imobil S+P+5 cu funcţiunea de locuinţe colective - câte două apartamente de trei camere la parter şi etaje, cu suprafeţe generoase, de peste 100 de metri pătraţi. Locurile de parcare necesare vor fi amenajate la subsolul imobilului. Este vorba despre 12 locuri de parcare, dintre care două simple şi cinci sisteme de parcare supraetajată tip Klaus, respectiv zece locuri. Deşi blocul propus are cinci etaje, în jurul său sunt doar imobile cu maximum un etaj.
Societatea a primit din partea municipalității, certificatul de urbanism cu numărul 1115 în vederea construirii unui imobil, în regim de înălțime S+P+4-5 etaje cu funcțiunea de locuințe colective și parcare la subsol.
Modificarea PUZ-ului cartierului Veterani nu a trecut de votul aleșilor locali
Primăria Constanța dorește o reactualizare a Planului Urbanistic Zonal - Constanţa - Cumpăna, ce vizează cartierul Veterani.
Pentru a face acest lucru, aleșii locali trebuia să anuleze două hotărâri de Consiliul Local emise în anii 2009 și 2013.
Municipalitatea susține că revocarea HCL nr. 489/2009 este impusă şi de existenţa a 2 hotărâri judecătoreşti de anulare parţială, pronunţate în dosarele civile nr. 3744/118/2015 şi 2242/118/2017 (conform cererilor reclamanţilor) a PUZ aprobat prin HCLM nr. 489/2009, motivat atât de omisiunea asigurării transparenţei şi a consultării, cât şi de faptul că prin PUZ au fost transformate în căi de circulaţie proprietăţi private cu destinaţia "curţi-construcţii".
Cu 10 voturi pentru, 7 împotrivă și 9 abțineri - proiectul nu a fost aprobat.
În susținerea proiectului a luat cuvântul city managerului Felicia Ovanesian, care a precizat că: „Se propune revocarea unor reglementări urbanistice care permit edificarea în aceeaşi zonă a unor clădiri cu vădite disproporţii de dimensiuni, cu locuinţe colective foarte înalte lângă locuinţe unifamiliale. Revocarea produce efecte doar pe viitor. Stă doar în puterea dvs. ca zona Veterani să nu devină a nu ştiu câta zonă din Constanţa care să arate precum Compozitori, Palazu Mare, Tomis Plus”, a precizat Felicia Ovanesian.
Consilierii USR-PLUS s-au abținut de la vot, considerând că nu a fost bine explicat conţinutul şi scopul proiectului de hotărâre.
Regulamentul pentru transportul de persoane și bunuri în regim de taxi a fost votat
Pe ordinea de zi s-a aflat și proiectul ce vizează Regulamentul Taximetriștilor.
Acesta a fost aprobat cu amendamentele Coaliției PNL - USR, după o serie de discuții și cu reprezentanții taximetriștilor din Constanța.
Iată amendamentele:
Art.10(1)Numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în municipiul Constanța, pentru o perioadă de 5 ani, este de 1600 de autorizații taxi.
(2) Pentru transportul de bunuri în regim de taxi pe raza municipiul Constanța se stabilește numărul de 150 de autorizații.
Art.10(1)Numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în municipiul Constanța, pentru o perioadă de 5 ani, este de 1600 de autorizații taxi.
(2) Dacă numărul autorizațiilor taxi emise până la data intrării în vigoare a prezentului regulament depășește numărul maxim stabilit prin art.10 al.,(1) din prezentul regulament, acesta se va micșora prin disponibilizare doar în următoarele situații:
a) retragerea autorizației de transport cu consecința retragerii tuturor autorizațiilor taxi
b) retragere autorizație taxi pentru situațiile prevăzute la art.14^3, al.5 din Legea 38/2003 cu modificările și completările ulterioare
c) suspendare autorizație taxi pentru situațiile prevăzute la art.14^3, al.4 din Legea 38/2003 cu modificările și completările ulterioare
b) deces (în cazul persoanei fizice autorizate)
(3) Pentru transportul de bunuri în regim de taxi pe raza municipiul Constanța se stabilește numărul de 150 de autorizații.
Art.17 (5) Pentru departajarea solicitanţilor se vor acorda puncte după următoarele criterii :
A) Vechimea autovehiculului de la anul fabricaţiei: a) până la 1 an – 20 puncte, b) între 1 şi 2 ani – 18 puncte, c) între 2 şi 3 ani – 16 puncte, d) între 3 şi 4 ani – 14 puncte, e) între 4 şi 5 ani – 12 puncte
B) Clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro:
a) electric - 15 puncte
b) peste euro 6 - 12 puncte
c) hibrid și Euro 6 - 10 puncte
d) euro 5 - 0 puncte
C) Volum portbagaj util autovehicul:
a) peste 400 dm³ - 6 puncte
b) între 300 – 400 dm³ - 3 puncte
c) sub 300 dm³ – 0 puncte
D) Echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat:
- aer condiţionat – 0 puncte
E) Gradul de protecţie al pasagerilor:
a) peste 4 airbaguri – 10 puncte
b) între 2 şi 4 airbaguri – 5 puncte
c) 1 airbag – 0 puncte
F) Vechimea în ani de când transportatorul desfăşoară autorizat activitate de transport în regim de taxi:
- se acordă 2 puncte pentru fiecare an de activitate autorizat (nu mai devreme de anul 2004)
G) Forma de deţinere asupra vehiculelor :
a) proprietate - 2 puncte
b) leasing – 2 puncte
H) Posibilitatea asigurării reale a prezenţei autovehiculului în activitate de minimum 8 ore pe zi lucrătoare:
a) peste 8 ore – 3 puncte
b) minimum 8 ore – 1 punct
I) Dotări suplimentare ale vehiculului:
1. dispozitiv de plată prin intermediul cardului – 7 puncte
2. dispozitiv GPS monitorizare – 5 punct
3. perete despărţitor între conducătorul auto şi clienţi –5 puncte
4. dispozitiv fix/electronic de înregistrare a precizărilor făcute de client – 5 puncte
Se elimină litera G) și reașează ordinea alfabetică
Art.17 (5) Pentru departajarea solicitanţilor se vor acorda puncte după următoarele criterii :
A) Vechimea autovehiculului de la anul fabricaţiei:
a) până la 1 an – 20 puncte
b) între 1 şi 2 ani – 18 puncte
c) între 2 şi 3 ani – 16 puncte
d) între 3 şi 4 ani – 14 puncte
e) între 4 şi 5 ani – 12 puncte
B) Clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro:
a) electric - 15 puncte
b) peste euro 6 - 12 puncte
c) hibrid și Euro 6 - 10 puncte
d) euro 5 - 0 puncte
C) Volum portbagaj util autovehicul:
a) peste 400 dm³ - 6 puncte
b) între 300 – 400 dm³ - 3 puncte
c) sub 300 dm³ – 0 puncte
D)Echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat:
- aer condiţionat – 0 punct
E) Gradul de protecţie al pasagerilor:
a) peste 4 airbaguri – 10 puncte
b) între 2 şi 4 airbaguri – 5 puncte
c) 1 airbag – 0 puncte
F) Vechimea în ani de când transportatorul desfăşoară autorizat activitate de transport în regim de taxi:
-se acordă 2 puncte pentru fiecare an de activitate autorizat (nu mai devreme de anul 2004)
G) Posibilitatea asigurării reale a prezenţei autovehiculului în activitate de minimum 8 ore pe zi lucrătoare:
a) peste 8 ore – 3 puncte
b) minimum 8 ore – 1 punct
H) Dotări suplimentare ale vehiculului:
1. dispozitiv de plată prin intermediul cardului – 7 puncte
2. dispozitiv GPS monitorizare – 5 punct
3. perete despărţitor între conducătorul auto şi clienţi –5. puncte
4. dispozitiv fix/electronic de înregistrare a precizărilor făcute de client – 5 puncte
Art. 28 (1) O autorizaţie taxi deţinută pentru un autovehicul se va prelungi, la cerere, pentru 5 ani, cu menţinerea obligatorie a aceluiaşi număr de ordine, numai dacă la data cererii sunt îndeplinite, după caz, următoarele condiţii:
a) autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei taxi sau a copiei conforme nu depăşeşte vechimea de 10 ani de la anul fabricaţiei şi este deţinut cu titlu de proprietate sau în temeiul unui contract de leasing.Transportatorul autorizat are obligatia să înlocuiască autovehiculul deținut atunci când acesta are 10 ani de la anul fabricației, indiferent de valabilitatea autorizatiei. Înlocuirea autovehiculului se va face începând cu 1 ianuarie 2022, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2022. Autorizația taxi va fi emisă în acest caz până la data de 31 decembrie a anului 2022.
b) sunt respectate prevederile art. 29 din prezentul regulament, dacă se înlocuieşte autovehiculul taxi pentru prelungirea autorizaţiei taxi;
c) transportatorului respectiv nu i s-a retras autorizaţia de transport sau nu i s-a suspendat autorizaţia taxi respectivă în ultimii 5 ani;
d) contractul de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi este în termen de valabilitate şi transportatorul a respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
e) transportatorul autorizat a înregistrat integral în evidenţele contabile venitul brut realizat din transportul în regim de taxi, în conformitate cu datele furnizate din memoria fiscală a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicită prelungirea autorizaţiilor taxi.
Art. 28 (1) O autorizaţie taxi deţinută pentru un autovehicul se va prelungi, la cerere, pentru 5 ani, cu menţinerea obligatorie a aceluiaşi număr de ordine, numai dacă la data cererii sunt îndeplinite, după caz, următoarele condiţii:
a) autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei taxi sau a copiei conforme nu depăşeşte vechimea de 10 ani de la anul fabricaţiei la data depunerii documentației. În situația în care autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizației taxi împlinește 10 ani de la anul fabricației ulterior prelungirii autorizației, aceasta i se va emite pentru o perioada limitată, respectiv până când autovehiculul împlinește 10 ani.
b) transportatorilor autorizați, deținători ai autorizațiilor taxi valabile până la data de 31 decembrie 2023, nu le revine obligația de a înlocui autovehiculul deținut până la expirarea valabilității autorizației taxi.
c) sunt respectate prevederile art. 29 din prezentul regulament, dacă se înlocuieşte autovehiculul taxi la prelungirea autorizaţiei taxi;
d) transportatorului respectiv nu i s-a retras autorizaţia de transport sau nu i s-a suspendat autorizaţia taxi respectivă în ultimii 5 ani;
e) contractul de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi este în termen de valabilitate şi transportatorul a respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
f) transportatorul autorizat a înregistrat integral în evidenţele contabile venitul brut realizat din transportul în regim de taxi, în conformitate cu datele furnizate din memoria fiscală a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicită prelungirea autorizaţiilor taxi.
Art. 49 (1) Consiliul Local împuterniceşte prin prezentul regulament Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei municipiului Constanța să modifice lista existentă a amplasamentelor locurilor de aşteptare pentru taxiuri, în municipiul Constanța.
(2) Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei municipiului Constanța stabilește noi locuri de aşteptare a taxiurilor precum şi schimbarea amplasamentelor existente, în funcţie de sistematizarea circulaţiei, în municipiul Constanța cu avizul poliției rutiere și în urma consultării asociaţiilor profesionale reprezentative.
(3) Lista nominală a amplasamentelor locurilor (stațiilor) de aşteptare pentru taxiuri pe raza municipiului Constanța și stațiunea Mamaia se regăsește în Anexa 8 din prezentul regulament.
Art.49(1)Se stabilesc prin prezenta hotărâre amplasamentele locurilor de aşteptare pentru taxiuri, în municipiul Constanța și stațiunea Mamaia.
(2) Se modifică Lista nominală a amplasamentelor locurilor (stațiilor) de aşteptare pentru taxiuri pe raza municipiului Constanța și stațiunea Mamaia ce se regăsește în Anexa 8 din prezentul regulament.
(3) Amplasamentele nou înființate a locurilor de aşteptare pentru taxiuri, în municipiul Constanța și stațiunea Mamaia vor fi funcționale numai după finalizarea marcajului acestora.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
UPDATE 10 Primarul Chițac lipsește de la ședința Consiliului Local Municipal. Regulamentul privind activitatea de taxi, adoptat! PUD-ul pentru un bloc de 35 de etaje a fost anulat!
Un cunoscut doctor s-a plâns Curții Supreme de funcționarii Primăriei Constanța. Motivul – nouă dintre terenurile Dosarului Retrocedărilor
Legături cu Dosarul Retrocedărilor din Constanța Cunoscutul medic Alexandru Octavian Șerban, vizat de o decizie definitivă a Curții Supreme
Fratele fostului şef al Direcţiei Administraţie Publică din primăria Constanța ridică un imobil pe strada Mihai Viteazu
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii