Atenție! Începând de luni, 17 martie, nu se vor mai putea achiziționa tichete de călătorie pe CT BUS prin SMS și aplicația mobilă
Atenție! Începând de luni, 17 martie, nu se vor mai putea achiziționa tichete de călătorie pe CT BUS prin
14 Mar, 2025 15:02
ZIUA de Constanta
608
Marime text



La inițiativa primarului Vergil Chițac și cu votul consilierilor PSD și PNL, a fost votată în ultima ședință de Consiliu Local Municipal majorarea tarifelor pentru tichetele și abonamentele de călătorie CT BUS.
Mai mult, începând de luni, 17 martie, nu se vor mai putea achiziționa tichete de călătorie prin SMS și aplicația mobilă.
Liderul grupului de consilieri USR Constanța spune că : „Decizia privind modificarea prețului pe kilometru pentru CT BUS are un impact major asupra sustenabilității financiare a companiei. În urma ajustării prețului, subvenția acordată de municipalitate pentru 2025 a scăzut cu 15 milioane, o diminuare semnificativă!
Această hotărâre a fost luată încălcând obligațiile contractuale. Raportul în baza căruia trebuia stabilit prețul trebuia întocmit până la 15 martie 2025, reflectând situația anului 2024. În realitate, raportul care a fundamentat această decizie a fost cel pentru anul 2023 (!), ce a fost finalizat abia în decembrie 2024.
Consecința acestui haos birocratic este subfinanțarea, ceea ce va conduce rapid la imposibilitatea companiei de a menține serviciul în parametri normali. Efectele negative se vor răsfrânge asupra constănțenilor, care începând cu 17 martie vor plăti mai mult pentru un bilet de călătorie”, susține Florin Cocargeanu.
Soluția propusă de USR pentru situația de fapt este următoarea: „Având în vedere atribuțiile consilierilor locali, o primă soluție pentru optimizarea traseelor și a programului de circulație este realizarea unui studiu de trafic.
Am transmis deja către Primăria Constanța o propunere pentru proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025.
De asemenea, decizia privind modificarea prețului pe kilometru trebuie revizuită urgent, pe baza unui raport actualizat, realizat conform prevederilor contractuale și în acord cu realităţile financiare ale companiei.
CT Bus este un serviciu public esențial, nu o cheltuială dispensabilă. Subfinanțarea nu este o soluție, ci un risc major pentru întreaga comunitate.
Îmi doresc ca toți consilierii locali să fie deschiși spre găsirea unei soluţii”, transmite liderul grupului consilierilor local USR.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii