Auditul situațiilor financiare Ce a constatat Curtea de Conturi în urma controlului efectuat la Consiliul Județean Constanța? (DOCUMENT)
Auditul situațiilor financiare: Ce a constatat Curtea de Conturi în urma controlului efectuat la Consiliul
19 Jan, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
5428
Marime text
- Misiunea de audit financiar a fost efectuată de către Curtea de Conturi a României prin Camera de Conturi Constanța
- Plenul Curții de Conturi a României a adoptat prin Hotărârea nr. 932 din 29 decembrie 2023 raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale Unității Administrativ Teritoriale Județul Constanța la data de 31 decembrie 2022
- Situațiile financiare consolidate ale UAT județul Constanța au inclus, pe lângă informațiile financiare individuals ale ordonatorului principal de erudite, informațiile financiare ale celor 17 entități subordonate cu personalitate juridicä, având ca sursă de finanțare transferurile din bugetul local şi venituri proprii, Consiliul Județean Constanța asigurând coordonarea a 3 unități de învățământ special, o unitate conexă a Ministerului Educației — CJRAE Constanța, 2 unități de asistență socialä, 2 unități sanitare, 7 unități de cultură și 2 servicii generale publice
- Potrivit raportului care poate fi studiat integral în secțiunea „documente”, ca urmare a auditului efectuat asupra situațiilor financiare raportate de către UATJ Constanța pentru anul 2022, au fost constatate erori cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare și au fost recomandare măsuri de remediere cu termen 30.06.2024
- Conducerea CJ Constanța a declarat pentru ZIUA de Constanța că aproximativ 80% dintre acestea au fost deja implementate sau parțial implementate, însă există și altele care, din păcate, nu mai pot fi aplicate deoarece nu au fost abordate la momentul potrivit, devenind tardive
Plenul Curții de Conturi a României a adoptat prin Hotărârea nr. 932 din 29 decembrie 2023 raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale Unității Administrativ Teritoriale Județul Constanța la data de 31 decembrie 2022 și a fost publicat ulterior pe site-ul instituției.
Misiunea de audit financiar a fost efectuată de către Curtea de Conturi a României prin Camera de Conturi Constanța.
Situațiile financiare supuse auditului Curții de Conturi au fost încheiate de către Unitatea Administrativ Teritorială Județul Constanța, aprobate de către președinte, în calitate de ordonator principal de credite, supuse aprobării Consiliului Județean prin HCJ nr. 66/30.03.2023 şi au fost depuse la MF-DGRFP Constanța - AJFP Constanța.
Situațiile financiare consolidate ale UAT județul Constanța au inclus, pe lângă informațiile financiare individuals ale ordonatorului principal de erudite, informațiile financiare ale celor 17 entități subordonate cu personalitate juridicä, având ca sursă de finanțare transferurile din bugetul local şi venituri proprii, Consiliul Județean Constanța asigurând coordonarea a 3 unități de învățământ special, o unitate conexă a Ministerului Educației — CJRAE Constanța, 2 unități de asistență socialä, 2 unități sanitare, 7 unități de cultură și 2 servicii generale publice.
Potrivit raportului care poate fi studiat integral în secțiunea „documente”, ca urmare a auditului efectuat asupra situațiilor financiare raportate de către U.A.T.J. Constanța pentru anul 2022, au fost constatate erori cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare, după cum urmează:
1. Subevaluarea veniturilor U.A.T.J. Constanța prin neurmărirea încasärii veniturilor din vărsăminte din profitul net în baza OG 64/2001, în condițiile în care Regia Autonomă Județeană de Drumuri şi Poduri Constanța nu a procedat la declararea și plata acestor venituri pentru anii 2019 şi 2020, în valoare totalã de 11.878.505 lei, astfel nefiind respectat cadrul legal aplicabil.
2. Supraevaluarea veniturilor, prin menținerea eronată în soldul contului 461- „Debitori diverși” a unor debite în sumă totală de 11.779.614 Iei, pentru care nu există posibilități de încasare şi care nu mai îndeplinesc calitatea de active, nerespectând cadrul legal aplicabil. Astfel, soldul contului 461 cuprinde și suma de 6.620.000 lei datorată de un debitor radiat, suma de 2.415.881 lei datorată de un debitor insolvabil fară bunuri, precum şi suma de 2.743.733 lei, pentru care instanța a constatat prescrierea dreptului la acțiune al entității, fără ca CJC să identifice debitorii şi fără a dispune măsuri de recuperate a debitelor.
3. Majorarea nejustificată a cheltuielilor Complexul Muzeal de Ştiințe ale Naturií Constanța - CMSNC, entitate în subordinea Consiliului Județean Constanța, prin încheierea defectuoasă a unei asocieri fară personalitate juridică între CMSNC și (n.r. Marine World SRL) , în baza Contractului de colaborare ştiințifică şi educațională nr. 1641/14.06.2022, prin nerespectarea cadrului legal aplicabil. Astfel, în contract s-a prevăzut distribuirea către societate, a unei cote de 40% din totalul veniturilor fară TVA ale CMSNC. aferente Delfinariului, fără a se precede şi transferul cheltuielilor aferente asocierii, fără fundamentarea cotelor, fără aprobarea Consiliului de Administrație al CMSNC şi CJC.
În timpul misiunii de audit a fost calculată şi recuperată suma de 1.013.938 let, rezultată, din transferul cotelor de cheltuieli între părți pe baza decontului de asociere în participațiune, pentru întreaga perioadă de derulare a contractului, din care suma de 651.894 lei aferentă anului 2022.
4. Majorarea nejustificată a cheltuielilor CJC în suma totală de 723.768,lei, urmare a derulării deficitare a Contractului de prestări servicii nr. 40905/19.11.2021, având drept obiect deszăpezirea şi combaterea lunecuşului pentru iarna 2021-2022, încheiat de CJ Constanța și Regia Autonomă Județeană de Poduri, nerespectând cadrul legal aplicabil şi prevederile contractuale.
5. Majorarea cheltuielilor CJC cu suma dc 694.440 Iei (plăți efective în sumă de 430.036 Iei) prin încheierea în anul 2022 a două angajamente legale și efectuarea de plăți, având ca obiect remedierea unor lucrări executate în cadrul unui Proiect finanțat din fonduri externe nerambursabile de și asupra cărora au fost constatate deficiențe majore în perioada 2013 —2022, inclusiv pe toată perioada de garanție a lucrării, consemnate în documente oficiale, dar neremediate/neremediate corespunzător de către constructor, fiind astfel afectat bugetul CJC și încălcat cadrul legal aplicabil, respectiv prevederile contractuale.
6. Majorarea nejustificată a cheltuielilor reprezentând penalități de întârziere în sumă de 104.578 lei, plătite din bugetul CJC în anul 2022, urmare a sentinței dispuse de Curtea dc Apel Constanța prin Decizia civilă nr. 108/18.05.2022, pentru refuzul la plată al unei facturi în sumă de 35.680 lei în anul 2016, fără a se urmări recuperarea acestora, nerespectând cadrul legal aplicabil.
7. Au fost calculate penalități de întârziere în sumă de 725.035,37 lei în mod eronat, după rezilierea contractului de finanțare în suma de 14.219.337,38 lei pentru investiția „Extindere Delfinariu” având ca sursă bugetul de stat, în condițiile în care Antreprenorul nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale pe perioada de valabilitate a contractului de finanțare de trei ani; totodată, au fost demolate nelegal bunuri în valoare totală dc 480.529 lei, din domeniul public al județului și nu au fost radiate de la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Constanța și de la Serviciul Public de Impozite, Taxe Constanța, cu nerespectarea cadrului legal aplicabil.
Alte aspecte
Ca urmare a nerespectării sau inlerpretării incorecte a prevederilor legăle aplicabile, au fost identificate erori importante nemateriale, dar care afectează calitatea situațiilor financiare raportațe, astfel:
Au fost efectuate plăți în sumă dc 455.437 lei, reprezentând contribuția CJC în cadrul derulării unui eveniment cultural în baza Legii nr. 350/2005, pentru care a fost modificat locul/localitatea de .desfășurare, fară a exista o aprobare în acest sens din partea Autorității Finanțatoare CJC, nerespectând cadrul legal aplicabil; abaterea care constituie contravenție conform art. 78(1) din Legea nr. 273/2006, a fost sancționată cu avertisment verbal, având în vedere incidența prevederilor OG nr. 2/2001.
6. Majorarea nejustificată a cheltuielilor reprezentând penalități de întârziere în sumă de 104.578 lei, plătite din bugetul CJC în anul 2022, urmare a sentinței dispuse de Curtea dc Apel Constanța prin Decizia civilă nr. 108/18.05.2022, pentru refuzul la plată al unei facturi în sumă de 35.680 lei în anul 2016, fără a se urmări recuperarea acestora, nerespectând cadrul legal aplicabil.
7. Au fost calculate penalități de întârziere în sumă de 725.035,37 lei în mod eronat, după rezilierea contractului de finanțare în suma de 14.219.337,38 lei pentru investiția „Extindere Delfinariu” având ca sursă bugetul de stat, în condițiile în care Antreprenorul nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale pe perioada de valabilitate a contractului de finanțare de trei ani; totodată, au fost demolate nelegal bunuri în valoare totală dc 480.529 lei, din domeniul public al județului și nu au fost radiate de la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Constanța și de la Serviciul Public de Impozite, Taxe Constanța, cu nerespectarea cadrului legal aplicabil.
Alte aspecte
Ca urmare a nerespectării sau inlerpretării incorecte a prevederilor legăle aplicabile, au fost identificate erori importante nemateriale, dar care afectează calitatea situațiilor financiare raportațe, astfel:
Au fost efectuate plăți în sumă dc 455.437 lei, reprezentând contribuția CJC în cadrul derulării unui eveniment cultural în baza Legii nr. 350/2005, pentru care a fost modificat locul/localitatea de .desfășurare, fară a exista o aprobare în acest sens din partea Autorității Finanțatoare CJC, nerespectând cadrul legal aplicabil; abaterea care constituie contravenție conform art. 78(1) din Legea nr. 273/2006, a fost sancționată cu avertisment verbal, având în vedere incidența prevederilor OG nr. 2/2001.
Totodată, în timpul auditului financiar, față de cele menționate la celelalte puncte din prezentul raport, au fost constatate și alte aspecte de neconformitate la nivelul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii, în sensul nerespectării prevederilor legale în domeniul raporturilor de muncă și a Codului Muncii(CM), sănătății și securității în muncă(SSM) și sanitar-veterinar (DSW).
Camera de Conturi Constanța a solicitat efectuarea unor verificări de specialitate pentru clarificarea aspectelor semnalate și înregistrate la nivelul Curții de Conturi a României și în anunțurile din mass-media, pentru perioada 2022-2023, prin Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța și Direcția Sanitar-Veterinară Constanța. Drept urmare, s-au efectuat verificări de specialitate și s-au întocmit acte de constatare, din care rezultă că se confirmă toate aspectele sesizate și verificate, fiind întocmite acte administrative, în urma cărora au fost formulate măsuri de remediere.
Bună guvernanță
La nivelul U.PT.J. Constanța, evaluarea sistemului de control intem s-a efectuat cu ocazia misiunii de audit public intem derulată la finele anului 2022 de către Compartirnentul de Audit Intern, în baza raportului de audit public intern nr.52262/09.12.2022 rezultând un sistem de control intern NECONFORM.
În acest context și urmare a analizei efectuate pe parcursul auditului financiar dc către auditorii publici externi, au rezultat deficiențe, atât cu impact asupra indicatorilor din situațiile financiare, cât și fără înfluență asupra conturilor raportate în situațiile financiare, cauzele acestora fiind date de neimplementarea și neasigurarea controlului intern la nivelul unității administrativ teritoriale, astfel:
Neurmărirea încasării penalităților dc întârziere în sumă totală de 684.895 Iei stabilite antreprenorilor în cazul a 2 proiecte. cu finanțare europeană din domeniul culturii („Restaurarea, conservarea, amenajarea și valorificarea cultural-turistică a cetății Carsium Hârșova” și „Salvarea și punerea în valoare a Mormântului pictat Hypogeu"), calculate de către echipele dc proieete în perioada 2020 — 2022 și înregistrate în soldul conturilor analitice distinct 461 -Debitori diverși, respectiv 411 - Clienți, precum si a eventualelor daune interese determinate de rezilierea/întârzierea contractelor și pierderea finanțării de către membrii echipelor de implementare, cu consecințe asupra diminuării veniturilor în cazul intervenției prescripției, nefiind respectat cadrul legal aplicabil.
Nu a fost asigurată de către Consiliul Județean Constanța respectarea cadrului legal, cu privire la înregistrarea în contabilitate a bunurilor din domeniul public al U.AT.J. și date în administrare la entitățile publice subordonate, precum și cu privire la asigurarea publicității imobiliare atât a dreptului de proprietate cât și a dreptului de administrare.
Valoarea totală a bunurilor date în administrare de către U.PT.J. Constanța reprezentând imobile clădiri și terenuri, pe bază de hotărâri ale CJC și/sau protocoale de predare-primire, este de 910.241.387 Iei.
Cu privire la inventarierea patrimoniului Consiliului Județean Constanța și al entităților subordonate la 31.12.2022 au rezultat următoarele deficiențe:
Camera de Conturi Constanța a solicitat efectuarea unor verificări de specialitate pentru clarificarea aspectelor semnalate și înregistrate la nivelul Curții de Conturi a României și în anunțurile din mass-media, pentru perioada 2022-2023, prin Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța și Direcția Sanitar-Veterinară Constanța. Drept urmare, s-au efectuat verificări de specialitate și s-au întocmit acte de constatare, din care rezultă că se confirmă toate aspectele sesizate și verificate, fiind întocmite acte administrative, în urma cărora au fost formulate măsuri de remediere.
Bună guvernanță
La nivelul U.PT.J. Constanța, evaluarea sistemului de control intem s-a efectuat cu ocazia misiunii de audit public intem derulată la finele anului 2022 de către Compartirnentul de Audit Intern, în baza raportului de audit public intern nr.52262/09.12.2022 rezultând un sistem de control intern NECONFORM.
În acest context și urmare a analizei efectuate pe parcursul auditului financiar dc către auditorii publici externi, au rezultat deficiențe, atât cu impact asupra indicatorilor din situațiile financiare, cât și fără înfluență asupra conturilor raportate în situațiile financiare, cauzele acestora fiind date de neimplementarea și neasigurarea controlului intern la nivelul unității administrativ teritoriale, astfel:
Neurmărirea încasării penalităților dc întârziere în sumă totală de 684.895 Iei stabilite antreprenorilor în cazul a 2 proiecte. cu finanțare europeană din domeniul culturii („Restaurarea, conservarea, amenajarea și valorificarea cultural-turistică a cetății Carsium Hârșova” și „Salvarea și punerea în valoare a Mormântului pictat Hypogeu"), calculate de către echipele dc proieete în perioada 2020 — 2022 și înregistrate în soldul conturilor analitice distinct 461 -Debitori diverși, respectiv 411 - Clienți, precum si a eventualelor daune interese determinate de rezilierea/întârzierea contractelor și pierderea finanțării de către membrii echipelor de implementare, cu consecințe asupra diminuării veniturilor în cazul intervenției prescripției, nefiind respectat cadrul legal aplicabil.
Nu a fost asigurată de către Consiliul Județean Constanța respectarea cadrului legal, cu privire la înregistrarea în contabilitate a bunurilor din domeniul public al U.AT.J. și date în administrare la entitățile publice subordonate, precum și cu privire la asigurarea publicității imobiliare atât a dreptului de proprietate cât și a dreptului de administrare.
Valoarea totală a bunurilor date în administrare de către U.PT.J. Constanța reprezentând imobile clădiri și terenuri, pe bază de hotărâri ale CJC și/sau protocoale de predare-primire, este de 910.241.387 Iei.
Cu privire la inventarierea patrimoniului Consiliului Județean Constanța și al entităților subordonate la 31.12.2022 au rezultat următoarele deficiențe:
1. Neactualizarea Inventarul bunurilor din domeniul public ale județului Constanța atestat prin HG nr.904/2002-anexa nr.1, cu toate bunurile intrate/ieşite prin casare din perioada 2002- 2023, precum şi neluarea măsurilor de evaluare şi reevaluare la valoarea justă a bunurilor din domeniul public transmise la RAJA în baza contractului de delegare de gestiune, nerespectând cadrul legal aplicabil.
2. Subevaluarea activelor Complexului Muzeal de Ştiințe ale Naturii Constanța, urmare a demolării nelegale a două imobile(chioşcuri) cu valoarea contabilă de 55.844 (în minus), ce fac parte din domeniul public al UATJ Constanța, în cadrul derulării contractului de asociere în participație nr. nr.361/2012 încheiat între Complexul Muzeal de Ştiințe ale Naturii Constanta (CMSN Constanța) şi o societate comercială şi a nereflectării în contabilitate a lucrărilor de reabilitare în valoarea de 240.777 Iei(în plus), lucrări finalizate dar nerecepționate până în prezent şi evidențiate în contul 231 — Investiții în curs, cu încălcarea cadrului legal aplicabil.
3. În zona administrării patrimoniului, s-a identificat un risc în ceea ce priveşte administrarea necorespurizătoare a bunurilor din domeniul public al județului, urmare a nerespectării clauzelor contractului de asociere în participațiune încheiat, cu consecințe asupra subevaluării veniturilor Complexului Muzeal de Ştiințe ale Naturii Constanța.
4. Subevaluarea activelor CJC prin nestabilirea valorii juste care sa țină cont de cheltuielile semnificative cu reparații curente, respectiv covoare asfaltice efectuate anual de catre RAJDP în cadrul contractului de delegare, având in vedere că valoarea cheltuielilor cu covoare asfaltice în anul 2022 a fost de 41.438.500 Iei. Totodată, în cazul lucrărilor de reparații curente reprezentând covoare asfaltice, efectuate în anul 2022 de către RAJDP, nu au fost încheiate recepții la terminarea lucrărilor conform prevederilor legale în vigoare.
5. La nivelul Consiliului Județean Constanța, a fost exercitat defectuos controlul intern managerial, în ceea ce privește angajarea şi plata majorării salariilor de bază până la 50%, aferente membrilor echipelor desemnate în cadrul proiectele cu finanțare externă nerambursabilă, în cazul a 4 proiecte din domeniul culturii.
Aceasta a avut ca impact efectuarea de plăți din bugetul judełean al CJC în ultimii 5 ant(2018 - 2022), reprezentând cheltuieli de personal pentru stimularea membrilor echipelor de implementare FEN de aproximativ. 8.000.000 lei, respectiv de 1.243.584 lei în anul 2022, necorelate cu stadiul de realizare aproiectelor finanțate din FEN, în condițiile în care stadiul derulării contractelor de finanțare nu a depășit 10% din valoarea totală a contractelor de finanțare, iar contractele de execuție nu au depăşit faza de proiectare la finele anului 2022, valoarea totală a plăților efectuate și înregistrate în contabilitate în perioada 2018 - 2022 a fost de numai 1.298.012,67 lei din valoarea totală contractată de 50.874.357,48 lei, iar suma totală solicitată la rambursare a fost de numai 1.879.601 lei (din care 1.070.252 lei solicitări în anul 2023, aflate în analiză la OIP), existând riscul pierderii finanțării în situația neîncadrării în termenul fînal prelungit aI contractelor de finanțare dc 31.12.2023.
2. Subevaluarea activelor Complexului Muzeal de Ştiințe ale Naturii Constanța, urmare a demolării nelegale a două imobile(chioşcuri) cu valoarea contabilă de 55.844 (în minus), ce fac parte din domeniul public al UATJ Constanța, în cadrul derulării contractului de asociere în participație nr. nr.361/2012 încheiat între Complexul Muzeal de Ştiințe ale Naturii Constanta (CMSN Constanța) şi o societate comercială şi a nereflectării în contabilitate a lucrărilor de reabilitare în valoarea de 240.777 Iei(în plus), lucrări finalizate dar nerecepționate până în prezent şi evidențiate în contul 231 — Investiții în curs, cu încălcarea cadrului legal aplicabil.
3. În zona administrării patrimoniului, s-a identificat un risc în ceea ce priveşte administrarea necorespurizătoare a bunurilor din domeniul public al județului, urmare a nerespectării clauzelor contractului de asociere în participațiune încheiat, cu consecințe asupra subevaluării veniturilor Complexului Muzeal de Ştiințe ale Naturii Constanța.
4. Subevaluarea activelor CJC prin nestabilirea valorii juste care sa țină cont de cheltuielile semnificative cu reparații curente, respectiv covoare asfaltice efectuate anual de catre RAJDP în cadrul contractului de delegare, având in vedere că valoarea cheltuielilor cu covoare asfaltice în anul 2022 a fost de 41.438.500 Iei. Totodată, în cazul lucrărilor de reparații curente reprezentând covoare asfaltice, efectuate în anul 2022 de către RAJDP, nu au fost încheiate recepții la terminarea lucrărilor conform prevederilor legale în vigoare.
5. La nivelul Consiliului Județean Constanța, a fost exercitat defectuos controlul intern managerial, în ceea ce privește angajarea şi plata majorării salariilor de bază până la 50%, aferente membrilor echipelor desemnate în cadrul proiectele cu finanțare externă nerambursabilă, în cazul a 4 proiecte din domeniul culturii.
Aceasta a avut ca impact efectuarea de plăți din bugetul judełean al CJC în ultimii 5 ant(2018 - 2022), reprezentând cheltuieli de personal pentru stimularea membrilor echipelor de implementare FEN de aproximativ. 8.000.000 lei, respectiv de 1.243.584 lei în anul 2022, necorelate cu stadiul de realizare aproiectelor finanțate din FEN, în condițiile în care stadiul derulării contractelor de finanțare nu a depășit 10% din valoarea totală a contractelor de finanțare, iar contractele de execuție nu au depăşit faza de proiectare la finele anului 2022, valoarea totală a plăților efectuate și înregistrate în contabilitate în perioada 2018 - 2022 a fost de numai 1.298.012,67 lei din valoarea totală contractată de 50.874.357,48 lei, iar suma totală solicitată la rambursare a fost de numai 1.879.601 lei (din care 1.070.252 lei solicitări în anul 2023, aflate în analiză la OIP), existând riscul pierderii finanțării în situația neîncadrării în termenul fînal prelungit aI contractelor de finanțare dc 31.12.2023.
6. Există riscul supraestimării cheltuielilor cu serviciile de pază și servicii monitorizare efectuate în baza contractului nr. 536/27.12.2021 în valoare de 8.817.319, Iei încheiat cu Direcția de Pază a Județului Constanța, în condițiile în care obiectivele la care se asigura paza și monitorizarea, precum și numărul de posturi cuprinse în anexele la contract nu sunt stabilite printr-un plan de pază întocmit și aprobat conform prevederilor legale.
7. La nivelul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța, rectificările bugetului de venituri și cheltuieli aferente anului 2022 au fost supuse aprobării Consiliului Județean, fără a fi fundamentate și fără existența aprobării Consiliului de Administrație al CMSNC, neexistând o fundamentare a tarifelor practicate de entitate și supuse aprobării Consiliului Județean, nerespectând cadrul legal aplicabil.
Prin scrisoarea adresată managementului administrației județene, respectiv Președintelui Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, inspectorii Camerei de Conturi Constanța au făcut mai multe recomandări cu termen de implementare până la 30.06.2024, vezi secțiunea „documente”.
Punctul de vedere al președintelui CJC pe marginea auditului financiar
Am solicitat un punct de vedere președintelui CJC în legătură cu raportulul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale Unității Administrativ Teritoriale Județul Constanța la data de 31 decembrie 2022 și al măsurilor și recomandărilor Curții de Conturi pe care îl redăm în continuare:
„Măsurile identificate în perioada 2011-2022 de către Curtea de Conturi au fost în atenția mea de la bun început. Am elaborat un plan de acțiune și am delegat responsabilitatea implementării acestora către departamentele specializate ale Consiliului Județean Constanța. Aproximativ 80% dintre acestea au fost deja implementate sau parțial implementate, însă există și altele care, din păcate, nu mai pot fi aplicate deoarece nu au fost abordate la momentul potrivit, devenind tardive. Pentru acestea din urmă, se caută soluțiile necesare adaptării la situația curentă, poate chiar prin a le elimina din planul de acțiune”, a precizat pentru ZIUA de Constanța, șeful CJ Constanța, Mihai Lupu.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
UPDATE Secretomanie în instituțiile subordonate CJC Contractul a expirat iar Curtea de Conturi îl consideră nelegal. Delfinii ”refugiați” din Ucraina vor părăsi Delfinariul din Constanța?! (VIDEO)
Sunt verificate documente din perioada 2013 – 2022, la solicitarea Curții de Conturi Misiunea de audit public își extinde verificările la Spitalul de ortopedie SOTRM din Eforie Sud (DOCUMENT)
Măsură contestată. Curtea de Conturi solicită Consiliului Județean să implementeze guvernanța corporativă la nivelul Regiei Județene de Drumuri și Poduri Constanța (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii