Camera de Conturi Constanța. Sinteza rezultatelor acțiunii de audit desfășurate la RAEDPP (DOCUMENTE)
Camera de Conturi Constanța. Sinteza rezultatelor acțiunii de audit desfășurate la RAEDPP (DOCUMENTE)
09 Apr, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
1939
Marime text
- Camera de Conturi Constanța a derulat o acțiune de audit la Regia Autonomă de Exploatare a Domeniului Public și Privat în perioada 01.11.2021 – 10.12.2021
- S-a constatat că entitatea nu a respectat în totalitate prevederile legale privind efectuarea inventarierii patrimoniului la data de 31.12.2020, motiv pentru care, la data auditului, nu se cunoaștea cu exactitate, care este situația reală și fidelă a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii deținute cu orice titlu de entitate
- Totodată, inspectorii au mai stabilit estimarea eronată a valorii achizițiilor publice, ceea ce a condus la divizarea contractului de achiziție publică „Servicii de curățenie” în mai multe contracte distincte de valori mai mici, încălcându-se astfel prevederile legale privind achizițiile publice
- Camera de Conturi a stabilit abateri financiare în valoare de 33.000 lei
Camera de Conturi Constanța a derulat o acțiune de audit la Regia Autonomă de Exploatare a Domeniului Public și Privat în perioada 01.11.2021 – 10.12.2021.
Urmare a controlului situației, evoluției și modului de administrare a patrimoniului public și privat al U.A.T de către RAEDPP cu capital integral sau majoritar al Consiliului Local Constanța au fost constatate abateri financiare în valoare de 33.000 lei, vezi secțiunea „documente”.
Inspectorii Camerei de Conturi au verificat exactitatea și realitatea datelor reflectate în situațiile financiare și au identificat înregistrări eronate în contabilitatea entității, respectiv: - înregistrarea eronată a unor bunuri de natura obiectelor de inventar ca materiale consumabile și în ceea ce privește achiziția de ”lucrări de confecționare și montare rafturi metalice”.
În ceea ce privește calitatea gestiunii economico-financiare, s-a constatat că entitatea nu a respectat în totalitate prevederile legale privind efectuarea inventarierii patrimoniului la data de 31.12.2020, motiv pentru care, la data auditului, nu se cunoaștea cu exactitate, care este situația reală și fidelă a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii deținute cu orice titlu de entitate.
Totodată, inspectorii au mai stabilit estimarea eronată a valorii achizițiilor publice, ceea ce a condus la divizarea contractului de achiziție publică „Servicii de curățenie” în mai multe contracte distincte de valori mai mici, încălcându-se astfel prevederile legale privind achizițiile publice.
Măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate
În timpul auditului, conducerea entității auditate a luat măsuri pentru înlăturarea deficiențelor constatate, cu privire la: corectarea abaterilor financiar-contabile; efectuarea inventarierii patrimoniului, pentru anul 2021, în conformitate cu prevederile legale.
Concluzii:
Având în vedere natura abaterilor și a erorilor, contextul în care acestea s-au produs precum și valoarea abaterilor prezentate la punctul 5 de mai sus, în sumă totală de 33 000 lei, auditorii publici externi au exprimat o concluzie generală cu rezerve, datorită faptului că gradul de răspândire a acestora a fost redus.
Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi
Se recomandă conducerii entității întreprinderea măsurilor legale ce se impun pentru respectarea tuturor prevederilor legislative care reglementează procesul de planificare și desfășurare a achizițiilor publice.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii