Care sunt solicitările industriei de publicitate în contextul adoptării unui nou regulament privind panotajul în municipiul Constanța
Care sunt solicitările industriei de publicitate în contextul adoptării unui nou regulament privind panotajul-
Proiectul de hotărâre cu privire la Regulamentul local de publicitate la nivelul municipiului urmează să fie aprobat, vineri, 23 aprilie în ședința Consiliului Local Municipal
-
Publicitarii au cerut Primăriei ca numărul de amplasamente să fie compatibil cu dimensiunea orașului, în condițiile în care în propunerea municipalității nu se regăsesc decât 32 de panouri
-
Firmele de publicitate au mai cerut să li se permită să realizeze lucrări de amplasare a panourilor în zona verde limitrofă trotuarului
-
Industria mai solicită să nu fie limitată să amplaseze panouri pe stâlpi doar în anumite locații iar primăria Constanța să renunțe la dimensiunea panourilor, deoarece este nestandard și nu o folosește nimeni
-
Nu în ultimul, se cer locații cu plan de amplasament, astfel încât acestea să poată fi identificate
Proiectul de hotărâre cu privire la Regulamentul local de publicitate/panotaj la nivelul municipiului urmează să fie aprobat, vineri, 23 aprilie în ședința Consiliului Local Municipal.
Regulamentul s-a aflat în dezbatere publică încă de la începutul anului și a fost discutat cu industria în cadrul unei întâlniri care a avut loc în luna martie.
Potrivit regulamentului, care poate fi consultat în secțiunea "documente", mijloacele de publicitate pentru a căror amplasare este necesară obținerea autorizației de construire sunt: firme, panouri publicitare, ecrane publicitare, mesh-uri, indicatoare publicitare direcționale, city light, totem, copertine.
Mijloacele de publicitate pentru a căror amplasare este necesară obținerea avizului arhitectului șef sunt: firma inscripționată pe vitrine, steag publicitar, corturi, panouri publicitare amplasate la sol sau pe acoperișul imobilelor, meshul simplu și digital.
Mijloacele de publicitate pentru a căror amplasare este necesară obținerea autorizație de funcționare pentru desfășurare de activități economice cu caracter temporar sunt : bannere, afișe, postere publicitare, structură publicitară autoportantă, indicatoare publicitare, steagurile publicitare, proiecte publicitare speciale, panou publicitar mobil, publicitate pe vehicule, autocolant,caravan publicitară, distribuire flyere, corturi.
Care au fost solicitările industriei de publicitate în contextul noului Regulament
Așa cum vă spuneam reprezentanții industriei de publicitate au venit în cadrul dezbaterilor organizate de municipalitate pe tema Regulamentului cu câteva chestiuni pe care aceștia le consider esențiale pentru aplicarea documentului aflat în atenție aleșilor locali.
Publicitarii au cerut Primăriei ca numărul de amplasamente să fie compatibil cu dimensiunea orașului, în condițiile în care în propunerea municipalității nu se regăsesc decât 32 de panouri.
Aceștia mai susțin că interdicțiile în zonele de publicitate restrânsă sunt prea mari și nu permit decât panouri foarte mici, de tip citylight-uri.
Firmele de publicitate au mai cerut să li se permită să realizeze lucrări de amplasare a panourilor în zona verde limitrofă trotuarului pentru a se evita astfel, distrugerea acestora.
Publicitarii mai solicită să nu fie limitați să amplaseze panouri pe stâlpi doar în anumite locații, deoarece nu este fezabil și totodată să nu fie limitate dimensiunile panourilor de pe stâlpi la o anumită dimensiune ( n.r. o,8 x 1,25 m ). Aceștia adaugă că dimensiunea este nestandard și nu o folosește nimeni în alte orașe.
Nu în ultimul, industria de publicitate solicită primăriei Constanța să nu propună locații generice, ci locații cu plan de amplasament, astfel încât acestea să poată fi identificate.
Restul modificărilor solicitate de publicitari sunt de armonizare legislativă și de funcționalitate, fiind de natură tehnică.
Ce propune Regulamentul. Reguli generale privind stabilirea zonelor de publicitate
Pe raza municipiului Constanța, se delimitează zonele de publicitate conform: zonele de publicitate restrânsă (ZR1, ZR2): a)ZR1ultracentrală în care se impun restricții severe.
Din ZR1 fac parte: „Zona Peninsulară Constanța”, „Zona Comercială Centrală”, „Zona de protecție Hotel Rex” - stațiunea Mamaia, „Zona de protecție Vila Regală” - stațiunea Mamaia, „Zona de protecție Cazinoul Mamaia” - stațiunea Mamaia, „Zona Sat Vacanță”, precum și construcțiile supraterane reprezentând monumente istorice clasate sau aflate în procedură de clasare potrivit legii, (clădirile și monumentele de for public) și zona lor de protecție.
Până la delimitarea prin studii de specialitate a zonelor de protecţie a valorilor de patrimoniu cultural, se consideră zone de protecţie a monumentelor istorice suprafaţa delimitată cu o rază de 100 metri, măsurată de la limita exterioară a terenurilor aferente monumentelor istorice; parcuri și grădini (așa cum sunt definite în Legea nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor) De exemplu: Parc Tăbăcărie, Parc Teatru, Parc Tomis II, Parc Gară și spațiul verde învecinat, Parc Casa de Cultură, Parc Poarta 6, Parc Arheologic Primărie, Parc Carol I, Parc Piața Farului, Parc Procuratură, Parc Dragoslavele, Parcul Viitorului, Parcul Rotterdam, Zona Pod 3-300, Scuar Tribunal, Piața Ovidiu, Promenadă Faleză Cazino, Promenadă Stațiunea Mamaia;olacurile cu zonele lor de protecție de 5 metri.
Din ZR2 fac parte: situlurban „Zona cartierul românesc" (cod CT-II -s-B-02832 si cod CT-II -s-B-02811 – LMI); sit urban cod CT-II -s-B-02842- LMI ce constituie a doua etapă de dezvoltare a orașului modem, precum și clădirile și ansamblurile cu valoare arhitecturală, ambientală și memorială, după cum urmeză: o zona de coastă, așa cum este stabilită în HCL nr.292/2005 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal - Zona de coastă a Mării Negre - Etapa I- Creșterea atractivității turistice a falezei Tomis- Mamaia, municipiul Constanța; arterele principale de circulație - În Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Polul de creștere Constanța sunt stabilite arterele principale de circulație: Bulevardul Tomis (partea E60), Bulevardul Mamaia, Bulevardul Alexandru Lăpuşneanu/ Bulevardul 1 Decembrie1918/ Bulevardul 1 Mai (E60/ DN39), Bulevardul I.C. Brătianu (DN3), Bulevardul Aurel Vlaicu (E87/ DN3C/ DC86), Bulevardul Ferdinand, Strada Mircea cel Bătrân, Strada Soveja, Strada Dezrobirii, Strada Baba Novac.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ce a decis Tribunalul Constanța în procesul dintre Seaview Media SRL și Primăria Constanța
Contractul de panotaj din municipiul Constanţa a expirat în 2019. Ce prevede noul regulament local de publicitate? (documente)
Viceprimarul Ionuț Rusu, desemnat să conducă Comisia de elaborare a regulamentului privind panotajul în municipiul Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp