Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
00:41 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cât va costa și în ce constă proiectul de sistematizare a circulației rutiere pe bulevardul Aurel Vlaicu din municipiul Constanța? (document)

ro

27 Nov, 2018 00:00 1887 Marime text
Consilierii locali municipali vor aproba pe 29 noiembrie a.c. documentația tehnico-economică, faza de documentație și de avizare, a intervenției aferente obiectivului de investiții „Sistematizare a circulației și reparații pe b-dul Aurel Vlaicu, pe sectorul strada Alba Iulia - bdul Tomis, municipiul Constanța”. Partea de nord - vest a municipiului Constanța reprezintă o importantă zonă de dezvoltare urban actuală și de perspectivă a municipiului, reprezentată de diverse centre comerciale și sportive, locuințe colective și individuale. Aceste investiții de dezvoltare urbană necesită îmbunătățirea condițiilor de sporire a capacității și a siguranței circulației rutiere și pietonale pe b-dul Aurel Vlaicu, arată administratorul drumului, Confort Urban, în expunerea de motive.
 
Vă reamintim că, în primăvara acestui an, Primăria Constanța, prin SC Confort Urban SRL, a depus la Agenția pentru Protecția Mediului Constanța memoriul de prezentare a proiectului „Sistematizarea circulației rutiere și reparații pe bulevardul Aurel Vlaicu, sectorul strada Alba Iulia - bulevardul Tomis“, în vederea obținerii acordului de mediu.

Tronsonul analizat, din bulevardul Aurel Vlaicu, cuprins între intersecția cu strada Alba Iulia până la intersecția cu bulevardul Tomis, se află pe traseul principal către stațiunea Mamaia, dinspre Autostrada A2 și DN 3, până la Podul IPMC, pe Intrarea Pasajului și apoi, de la intersecția cu strada Alba Iulia, pe bulevardul Aurel Vlaicu până la intrarea în stațiunea Mamaia.

Ca urmare a dezvoltării complexurilor comerciale Real (în anul 2010) și Maritimo (în anul 2011), s-au realizat trei sensuri giratorii, dintre care primul amplasat la intersecția cu varianta Ovidiu (DN 3C) și două pentru accesurile către Maritimo (actualmente VIVO!). Ulterior, în anul 2012, s-au realizat încă două sensuri giratorii - unul la accesul Metro, iar celalalt la intersecția cu strada Baba Novac, iar în anul 2014 - un sens giratoriu la intersecția cu strada Nicolae Filimon și unul provizoriu la intersecția cu strada Stefaniță Vodă.

Suprafețele ocupate de amenajările propuse sunt pe domeniul public, în proprietatea Municipiului Constanța, în administrarea SC Confort Urban SRL. Suprafața totală estimată aferentă lucrărilor propuse este de 104.400 mp, alcătuită din suprafețe carosabile curente, accesuri și intersecții laterale, insule giratorii și de dirijare, trotuare, acostamente și alte spații verzi degradate adiacente, astfel: 55.715 mp din tronsonul 1 (bd. Tomis - zona linia CF) cu nr. cadastru 238.911; 48.685 mp din tronsonul 2 (zona linia CF - strada Alba Iulia) cu nr. cadastru 238.918.

Lucrări de întreținere și reparație a carosabilului  


Amplasamentele proiectului au folosința actuală de circulații rutiere (carosabil, acostamente, sensuri giratorii, accese laterale) și circulații pietonale. Lungimea sectorului propus este de 4.252 m. Lățimea carosabilului este de 14 m în secțiunea curentă cu patru benzi de circulație și supralărgiri la intersecțiile cu sens giratoriu și la intersecția cu bulevardul Tomis cu cinci benzi de circulație, precum și cu anumite supralărgiri pentru alveolele pentru stații BUS.
 
Amenajările propuse urmăresc realizarea de lucrări pentru îmbunătățirea următoarelor caracteristici constructive și funcționale: lucrări de întreținere și reparații curente la carosabilul existent pe zonele cu degradări a îmbrăcăminților asfaltice; amenajarea definitivă a sensului giratoriu de la intersecția cu strada Ștefăniță Vodă, compus din insulă circulară, delimitată cu bordură joasă, zona carosabilă circulară de siguranță de un metru lățime și spațiu verde la interior, inelul colector cu o rază exterioară care să permită virajul vehiculelor lungi (autobuze, autotrenuri) și insulele de dirijare de pe ramurile intersecției; reamenajarea insulelor sensului giratoriu de la intersecția cu DN 3C (varianta Ovidiu) cu privire la bordurile de delimitare, coroană circulară de siguranță și reamenajarea cu spații verzi a zonelor interioare ale insulelor.

Îmbunătățirea fluenței circulației rutiere  


Lucrările pentru îmbunătățirea fluenței circulației rutiere de reamenajare, pe baza studiului de trafic, a intersecțiilor cu accesurile de la Metro și VIVO! Nord prin renunțarea reglementării circulației rutiere actuale cu sensuri giratorii și redistribuirea relațiilor de transport prin celelalte sensuri giratorii apropiate constau în: dezafectarea insulelor circulare și de separație și repararea, după caz, în urma dezafectărilor, a carosabilului din lungul bulevardului Aurel Vlaicu; realizarea, pentru fiecare amplasament de acces, a insulei de separație a bretelei de intrare și a bretelei de ieșire cu viraj „la dreapta“ către/din incinta centrului comercial. Insula va fi delimitată cu borduri din beton și spațiu verde la interior; refacerea în consecință a sistemului de reglementări ale circulației rutiere, astfel încât circulația pe bulevardul Aurel Vlaicu va fi cu prioritate față de ieșirile cu viraj „la dreapta“ din incinta centrului comercial.

Reparații curente ale acostamentelor și ale alveolelor pentru stații BUS 

 
Lucrările de reparații curente ale acostamentelor, ale accesurilor și ale trotuarelor laterale constau în următoarele categorii de lucrări: curățirea suprafețelor existente (demolare borduri, desfacere îmbrăcăminte existentă, săpătură, după caz, la cota de fundare; montarea bordurilor de delimitare a părții carosabile de trotuarele și accesurile adiacente; completarea sau refacerea, după caz, a fundației din spartă și realizarea îmbrăcăminții asfaltice pe zonele de acostament de la limita carosabilă curentă existentă până la limita cadastrală, după caz; reamenajarea trotuarelor existente prin refacerea îmbrăcăminții cu beton asfaltic și asigurarea accesurilor către intrările laterale adiacente.
 

Realizarea de alveole pentru stații BUS spre zonele a căror lățime permite aceste amenajări și a trecerilor pentru pietoni prevăzute cu refugii centrale cuprinde următoarele categorii de lucrări: delimitarea și eliberarea amplasamentelor necesare prin mutarea stâlpilor de iluminat public, după caz, astfel încât să se asigure gabaritele de manevră și staționare corespunzătoare a autobuzelor; realizarea săpăturilor pe zonele de supralărgiri ale carosabilului; realizarea fundației din piatră spartă și a îmbrăcăminților din mixturi asfaltice sau beton; realizarea insulelor centrale prevăzute cu refugii pentru pietoni și treceri rutiere decalate; refacerea marcajelor rutiere și completarea sistemului de reglementări ale circulației rutiere și pietonale.

Lucrările de colectare și dirijare a apelor pluviale  


Lucrările de colectare și dirijare a apelor pluviale stagnante pe carosabil, inclusiv pe sectorul dintre strada Ștefăniță Vodă și podețul peste dereaua către Valea Cișmelei, pe partea dreaptă, constau în următoarele categorii de lucrări: corectarea profilului longitudinal și transversal al carosabilului pentru dirijarea curgerii apelor pluviale către rețeaua publică pluvială existentă și completarea, după caz, de colectoare noi pluviale; corectarea profilului longitudinal și transversal al carosabilului existent în sensul asigurării unei pante continue către partea laterală și spre partea amonte a podețului peste dereaua existentă către Valea Cișmelei și lacul Siutghiol, prin intermediul unei rigole.

Refacerea sistemului de reglementări ale circulației rutiere și pietonale prin marcaje și indicatoare rutiere urmărește refacerea situației inițiale și îmbunătățirea circulației la anumite intersecții, asigurându-se creșterea fluenței și a siguranței circulației, precum și posibilitățile de parcare adiacent trotuarelor laterale.

Toate amenajările propuse se vor realiza pe suprafețele existente ale carosabilului, ale acostamentelor și ale trotuarelor, atât în plan, cât și în profil longitudinal și transversal, care se vor racorda la profilele longitudinale și transversale ale tramei stradale și ale accesurilor existente, asigurându-se astfel inclusiv preluarea și scurgerea apelor pluviale de pe suprafețele amenajate.
 
Costul lucrărilor, potrivit devizului, parte din proiectul de hotărâre care poate fi studiat în secțiunea „Documente”, este de 9.202.816 mii lei.
 

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii