Ce a constatat Curtea de Conturi a României în urma controlului efectuat la Primăria Năvodari (DOCUMENT)
Ce a constatat Curtea de Conturi a României în urma controlului efectuat la Primăria Năvodari (DOCUMENT)
11 May, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
2562
Marime text
- Perioada efectuării acțiunii de control a fost 10 mai 2021 – 30 iunie 2021
Curtea de Conturi a României a publicat raportul sintezei privind controalele efectuate pentru anul fiscal 2020. Verificările au fost făcute pe parcursul anului 2021, așa cum reiese din raport. De altfel, în ediția de astăzi, vom reda detalii din raport cu privire la verificările efectuate la Unitatea Administrativ Teritorială a Orașului Năvodari.
Perioada efectuării acțiunii de control a fost 10 mai 2021 – 30 iunie 2021, conform documentului oficial. Denumirea acțiunii de audit efectuată a fost „Audit financiar supra conturilor anuale de execuție bugetară ale UATO”. Sumele estimate ale abaterilor sunt: venituri suplimentare – 1.100.000 lei și abateri financiar-contabile – 75.473.000 lei.
Principalele constatări
Din verificarea modului de elaborare a bugetului local pe anul 2020, s-a constatat că înainte de elaborarea acestuia, nu s-a efectuat o inventariere a masei impozabile așa cum prevede legislația în vigoare.
Activele din domeniul public al orașului, date în administrare prin hotărâri de consiliu local, nu au fost scoase din evidența contabilă, contrar prevederilor Codului Administrativ. Modalitățile specifice de înregistrare în evidența contabilă sunt detaliate în ordin de ministru al finanțelor, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, care precizează conturile contabile în care se evidențiază bunurile de natura activelor fixe corporale din domeniul public al statului sau al unităților administrativ-teritoriale. În acest caz s-a estimate o abatere de 75.473.000 lei.
S-au constatat abateri financiar-contabile de la legalitate şi regularitate, după cum urmează:
- nu figurează în balanța de verificare extracontabilă, contul 8061 „Credite deschise de repartizat", cu ajutorul căruia ordonatorii principali şi secundari evidențiază creditele deschise cu scopul de a fi repartizate instituțiilor subordonate.
- nu figurează în evidența extracontabilă contul 8062 "Credite deschise pentru cheltuieli proprii" cu ajutorul căruia, ordonatorii principali de credite țin evidența creditelor deschise de la buget;
Urmare verificării obligațiilor fiscale aferente clădirilor ale căror lucrări de construcții nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizația de construire și pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilității autorizației, în condițiile legii, în timpul auditului s-a procedat la verificarea pe teren a situației reale pentru mai mulți titulari de autorizații de construcții aflați în situația descrisă mai sus, de către o echipă de control a Poliției Locale, care au atribuţii pe linia urmăririi disciplinei în construcții), în scopul stabilirii stadiului fizic actual al construcțiilor edificate pe baza autorizațiilor de construire emise – 1.000 lei.
Nu s-au stabilit, urmărit și încasat veniturile din impozitul/taxa pe teren ca urmare a schimbării categoriei de folosință a terenurilor neproductive în teren curți construcții ca urmare actualizării categoriei de folosinţă, aprobată potrivit legii, prin PUG şi/sau PUZ – 218.000 lei.
Nu s-a stabilit și nu s-a încasat impozitul pe clădiri și impozitul pe teren aferent Taberei pentru copii și tineret Năvodari – 881.000 lei.
Opinia de audit
Opinie cu rezerve, datorată influențelor directe ale abaterilor constatate asupra situațiilor financiare, precum și asupra altor formulare care alcătuiesc situațiile financiare ale U.A.T.O. Năvodari. Valoarea abaterilor cu influență asupra situaţiilor financiare, a fost în sumă de 76.573 mii lei, sumă care se situează peste pragul de semnificație stabilit pentru exprimarea opiniei, în valoare de 1.588 mii lei.
Măsurile dispuse și recomandările formulate de camera de conturi
Ordonatorul principal de credite va dispune măsurile prevăzute de legislația fiscală pentru stabilirea și încasarea obligațiilor față de bugetul local aferente clădirilor și terenului din Tabăra pentru copii și tineret Năvodari.
Ordonatorul principal de credite va dispune întocmirea unei proceduri operaționale actualizată care să faciliteze cooperarea între structurile funcționale ale U.A.T.O. Năvodari, pentru impozitarea corespunzătoare a bunurilor imobile în cazul modificării categoriei de folosință.
Ordonatorul principal de credite va dispune măsurile prevăzute de legislația fiscală pentru încasarea obligațiilor față de bugetul local, in interiorul termenului de prescripție.
PRECIZĂRI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Curtea de Conturi și măsurile aplicate la Primăria Murfatlar. Ce spune primarul (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii